School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code COMP 110
Course Title in English Object-Oriented Programming (JAVA)
Course Title in Turkish Nesne Yönelimli Programlama (JAVA)
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: 2 Other: None
Estimated Student Workload 151 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites COMP 109 - Computer Programming (JAVA)
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Basic programming knowledge
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn fundamentals of object-oriented programming and how to design and implement object-oriented computer algorithms to solve basic engineering problems in Java programming language.
Course Description This course covers the fundamentals of object-oriented programming approach such as objects, classes, inheritance, polymorphism, dynamic binding, and application of these concepts using Java programming language.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Mühendislik problemlerini çözmek için nesne yönelimli bilgisayar programları uygular;
2) Çözümler üretmek için nesne yönelimli algoritmalar tasarlar;
3) Programlama çözümlerinin sonuçlarını sunar;
4) Nesne yönelimli programlar yazarken etik ve profesyonel sorumlulukları tanır.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date YASSINE DRIAS , October 2024
Course Coordinator YASSINE DRIAS
Semester Spring,Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Nesne Yönelimli Programlama Kavramlarına Giriş
2) Metotlar
3) Diziler
4) Referans Tipleri
5) Sınıflar Bölüm 1
6) Sınıflar Bölüm 2
7) Dizi Listeleri
8) Nesne Yönelimli Tasarım Bölüm 1 (Sınıf Tasarımı)
9) Kalıtım Bölüm 1
10) Kalıtım Bölüm 2
11) Polimorfizm Bölüm 1
12) Polimorfizm Bölüm 2
13) Soyut Sınıflar ve Arayüzler
14) Nesne Yönelimli Tasarım Bölüm 2 (İleri Düzey Sınıf Tasarımı)
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsIntroduction to Java Programming: Comprehensive Ed., D. Liang, Pearson
Teaching MethodsFlipped classroom. Students work individually for assignments.
Homework and ProjectsAssignments
Laboratory WorkLaboratory study
Computer UseRequired
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Laboratuar 14 % 0
Ödev 3 % 20
Ara Sınavlar 2 % 80
TOTAL % 100
Course Administration driasy@mef.edu.tr
0 212 395 37 45
Instructor’s office: 5th floor, Exams: Closed book and closed notes. Rules for attendance: YÖK regulations. Missing a midterm: You are expected to be present without exception and to plan any travel around these dates accordingly. Medical emergencies are of course excluded if accompanied by a doctor’s note. A note indicating that you were seen at the health center on the day of the midterm/quiz is not a sufficient documentation of medically excused absence from the midterm/quiz. The note must say that you were medically unable to take the midterm/quiz. Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up for the missing midterm/quiz will be given. If you fail to take the midterm/quiz on the assigned day and do not have a valid excuse, you will be given zero (0) on the midterm/quiz. Employment interviews, employer events, weddings, vacations, etc. are not excused absences. Eligibility to take the final exam: No final exam. Missing a final: No final exam. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 56
Laboratuvar 14 1 2 42
Ödevler 3 1 10 33
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Total Workload 151
Total Workload/25 6.0
ECTS 6