| School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
| Course Code | COMP 110 | ||||
| Course Title in English | Object-Oriented Programming (JAVA) | ||||
| Course Title in Turkish | Nesne Yönelimli Programlama (JAVA) | ||||
| Language of Instruction | EN | ||||
| Type of Course | Exercise,Flipped Classroom,Lecture | ||||
| Level of Course | Introductory | ||||
| Semester | Spring,Fall | ||||
| Contact Hours per Week |
|
||||
| Estimated Student Workload | 151 hours per semester | ||||
| Number of Credits | 6 ECTS | ||||
| Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
| Pre-requisites |
COMP 109 - Computer Programming (JAVA) |
||||
| Co-requisites | None | ||||
| Expected Prior Knowledge | Basic programming knowledge | ||||
| Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
| Overall Educational Objective | To learn fundamentals of object-oriented programming and how to design and implement object-oriented computer algorithms to solve basic engineering problems in Java programming language. | ||||
| Course Description | This course covers the fundamentals of object-oriented programming approach such as objects, classes, inheritance, polymorphism, dynamic binding, and application of these concepts using Java programming language. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Mühendislik problemlerini çözmek için nesne yönelimli bilgisayar programları uygular; 2) Çözümler üretmek için nesne yönelimli algoritmalar tasarlar; 3) Programlama çözümlerinin sonuçlarını sunar; 4) Nesne yönelimli programlar yazarken etik ve profesyonel sorumlulukları tanır. |
| Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
|---|---|---|---|---|
| 1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
| 2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
| 3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
| 4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
| 5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
| 6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
| 7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
| 8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
| 9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
| 10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
| 11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
| 12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
| 13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
| N None | S Supportive | H Highly Related |
| Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
| 1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
| 2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
| 3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
| 4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
| 5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
| 6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
| 7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
| 8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
| 9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
| 10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
| 11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
| 12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
| 13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
| Prepared by and Date | YASSINE DRIAS , October 2024 |
| Course Coordinator | YASSINE DRIAS |
| Semester | Spring,Fall |
| Name of Instructor |
| Hafta | Konu |
| 1) | Nesne Yönelimli Programlama Kavramlarına Giriş |
| 2) | Metotlar |
| 3) | Diziler |
| 4) | Referans Tipleri |
| 5) | Sınıflar Bölüm 1 |
| 6) | Sınıflar Bölüm 2 |
| 7) | Dizi Listeleri |
| 8) | Nesne Yönelimli Tasarım Bölüm 1 (Sınıf Tasarımı) |
| 9) | Kalıtım Bölüm 1 |
| 10) | Kalıtım Bölüm 2 |
| 11) | Polimorfizm Bölüm 1 |
| 12) | Polimorfizm Bölüm 2 |
| 13) | Soyut Sınıflar ve Arayüzler |
| 14) | Nesne Yönelimli Tasarım Bölüm 2 (İleri Düzey Sınıf Tasarımı) |
| 15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
| 16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
| Required/Recommended Readings | Introduction to Java Programming: Comprehensive Ed., D. Liang, Pearson | |||||||||||||||
| Teaching Methods | Flipped classroom. Students work individually for assignments. | |||||||||||||||
| Homework and Projects | Assignments | |||||||||||||||
| Laboratory Work | Laboratory study | |||||||||||||||
| Computer Use | Required | |||||||||||||||
| Other Activities | None | |||||||||||||||
| Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
| Course Administration |
driasy@mef.edu.tr 0 212 395 37 45 Instructor’s office: 5th floor, Exams: Closed book and closed notes. Rules for attendance: YÖK regulations. Missing a midterm: You are expected to be present without exception and to plan any travel around these dates accordingly. Medical emergencies are of course excluded if accompanied by a doctor’s note. A note indicating that you were seen at the health center on the day of the midterm/quiz is not a sufficient documentation of medically excused absence from the midterm/quiz. The note must say that you were medically unable to take the midterm/quiz. Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up for the missing midterm/quiz will be given. If you fail to take the midterm/quiz on the assigned day and do not have a valid excuse, you will be given zero (0) on the midterm/quiz. Employment interviews, employer events, weddings, vacations, etc. are not excused absences. Eligibility to take the final exam: No final exam. Missing a final: No final exam. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
|||||||||||||||
| Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
| No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
| Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
| Laboratuvar | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
| Ödevler | 3 | 1 | 10 | 33 | |||
| Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
| Total Workload | 151 | ||||||
| Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
| ECTS | 6 | ||||||