School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | COMP 110 | ||||
Course Title in English | Object-Oriented Programming (JAVA) | ||||
Course Title in Turkish | Nesne Yönelimli Programlama (JAVA) | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Exercise,Ters-yüz öğrenme,Lecture | ||||
Level of Course | Başlangıç | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 151 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
COMP 109 - Computer Programming (JAVA) |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Basic programming knowledge | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn fundamentals of object-oriented programming and how to design and implement object-oriented computer algorithms to solve basic engineering problems in Java programming language. | ||||
Course Description | This course covers the fundamentals of object-oriented programming approach such as objects, classes, inheritance, polymorphism, dynamic binding, and application of these concepts using Java programming language. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Mühendislik problemlerini çözmek için nesne yönelimli bilgisayar programları uygular; 2) Çözümler üretmek için nesne yönelimli algoritmalar tasarlar; 3) Programlama çözümlerinin sonuçlarını sunar; 4) Nesne yönelimli programlar yazarken etik ve profesyonel sorumlulukları tanır. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Sınav,Ödev |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Ödev |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Ödev |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Prepared by and Date | YASSINE DRIAS , October 2024 |
Course Coordinator | YASSINE DRIAS |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi YASSINE DRIAS |
Hafta | Konu |
1) | Nesne Yönelimli Programlama Kavramlarına Giriş |
2) | Metotlar |
3) | Diziler |
4) | Referans Tipleri |
5) | Sınıflar Bölüm 1 |
6) | Sınıflar Bölüm 2 |
7) | Dizi Listeleri |
8) | Nesne Yönelimli Tasarım Bölüm 1 (Sınıf Tasarımı) |
9) | Kalıtım Bölüm 1 |
10) | Kalıtım Bölüm 2 |
11) | Polimorfizm Bölüm 1 |
12) | Polimorfizm Bölüm 2 |
13) | Soyut Sınıflar ve Arayüzler |
14) | Nesne Yönelimli Tasarım Bölüm 2 (İleri Düzey Sınıf Tasarımı) |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Introduction to Java Programming: Comprehensive Ed., D. Liang, Pearson | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom. Students work individually for assignments. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Assignments | |||||||||||||||
Laboratory Work | Laboratory study | |||||||||||||||
Computer Use | Required | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
driasy@mef.edu.tr 0 212 395 37 45 Instructor’s office: 5th floor, Exams: Closed book and closed notes. Rules for attendance: YÖK regulations. Missing a midterm: You are expected to be present without exception and to plan any travel around these dates accordingly. Medical emergencies are of course excluded if accompanied by a doctor’s note. A note indicating that you were seen at the health center on the day of the midterm/quiz is not a sufficient documentation of medically excused absence from the midterm/quiz. The note must say that you were medically unable to take the midterm/quiz. Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up for the missing midterm/quiz will be given. If you fail to take the midterm/quiz on the assigned day and do not have a valid excuse, you will be given zero (0) on the midterm/quiz. Employment interviews, employer events, weddings, vacations, etc. are not excused absences. Eligibility to take the final exam: No final exam. Missing a final: No final exam. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Laboratuvar | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ödevler | 3 | 1 | 10 | 33 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Total Workload | 151 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |