School/Faculty/Institute |
Faculty of Engineering |
Course Code |
COMP 100 |
Course Title in English |
Introduction to Computer Engineering |
Course Title in Turkish |
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Lecture |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 1 |
Recitation: none |
Lab: 2 |
Other: none |
|
Estimated Student Workload |
80 hours per semester |
Number of Credits |
3 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Co-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
- |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To learn Computer Engineering as a profession, MEF’s Computer Engineering program, programming in Python and basics of computing systems |
Course Description |
This course provides an introduction to some fundamental aspects of Computer Engineering. The following topics are covered: introduction to Computer Engineering. Employment opportunities for Computer Engineers. Research areas in Computer Engineering. Courses offered in the Computer Engineering Program at MEF. Introduction to Programming in Python and computing systems. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Bilgisayar Mühendislği Programını ve sürekli kalite iyileştirme sürecini anlar
2) Bilgisayar Mühendisinin profesyonel ve etik sorumluluklarını açıklar
3) Bilgisayar Mühendisliğinin temel kavramlarını ve formal tasarı süreçlerini açıklar.
4) Etkin şekilde grup çalışmalarını yürütür.
5) Bilgisayar Mühendisliği alanının güncel uygulamaları hakkında teknik rapor hazırlar ve sözlü sunum yapar.
6) Bilgisayar Mühendisliği problemlerini, çözümlerini ve uygulama alanlarını tanır.
7) Gerektiğinde yeni bilgileri öğrenir ve uygular.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
H |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
H |
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
H |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
H |
|
Prepared by and Date |
MUHİTTİN GÖKMEN , November 2023 |
Course Coordinator |
ŞENİZ DEMİR |
Semester |
Fall |
Name of Instructor |
Doç. Dr. ŞENİZ DEMİR |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş |
2) |
MEF'te Bilgisayar Mühendisliği |
3) |
Yazılım Mühendisliği ve Algoritmalar |
4) |
Algoritma geliştirme ve ardışıl iyileştirme |
5) |
Python programlama- değişkenler, ifadeler |
6) |
Python programlama - koşullu ifadeler, döngüler |
7) |
Python programlama- fonksiyonlar |
8) |
Python programlama - karakter dizileri, dosyalar, listeler, demetler, sözlükler |
9) |
Hesaplama sistemlerine giriş - Soyutlama katmanları |
10) |
Hesaplama sistemlerine giriş - bitler, veri tipleri, işlemler |
11) |
Hesaplama sistemlerine giriş - sayısal mantık yapıları |
12) |
Hesaplama sistemlerine giriş - Von Neumann Modeli |
13) |
Davetli Konuşma - İş fırsatları |
14) |
Öğrenci sunumları |
15) |
Sunumlar |
16) |
Sunumlar |
Required/Recommended Readings | D. I. Schneider, An Introduction to Programming Using Python with MyProgrammingLab, Global Edition, Pearson, 2016.
Y. N. Patt, and S. J. Patel, Introduction to Computing Systems, from bits & gates to C & beyond, Second Edition, McGraw-Hill, 2004.
|
Teaching Methods | Lecturing in the class. Teamwork in the project |
Homework and Projects | Coding Project and Assignments |
Laboratory Work | None |
Computer Use | For Programming with Python |
Other Activities | Poster presentation, report |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
42 |
% 0 |
Küçük Sınavlar |
2 |
% 20 |
Projeler |
1 |
% 40 |
Ara Sınavlar |
2 |
% 40 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
gokmenm@mef.edu.tr
0 212 395 36 26
Instructor’s office and phone number, office hours, email address: To be announced
-Office: 5th Floor, #18
Rules for attendance, late submissions, missing an exam, etc.: To be announced
A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: To be announced
Academic dishonesty and plagiarism: YÖK regulations |