School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | COMP 100 | ||||||
Course Title in English | Introduction to Computer Engineering | ||||||
Course Title in Turkish | Bilgisayar Mühendisliğine Giriş | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Lecture | ||||||
Level of Course | Introductory | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 80 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 3 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | - | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To learn Computer Engineering as a profession, MEF’s Computer Engineering program, programming in Python and basics of computing systems | ||||||
Course Description | This course provides an introduction to some fundamental aspects of Computer Engineering. The following topics are covered: introduction to Computer Engineering. Employment opportunities for Computer Engineers. Research areas in Computer Engineering. Courses offered in the Computer Engineering Program at MEF. Introduction to Programming in Python and computing systems. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bilgisayar Mühendislği Programını ve sürekli kalite iyileştirme sürecini anlar 2) Bilgisayar Mühendisinin profesyonel ve etik sorumluluklarını açıklar 3) Bilgisayar Mühendisliğinin temel kavramlarını ve formal tasarı süreçlerini açıklar. 4) Etkin şekilde grup çalışmalarını yürütür. 5) Bilgisayar Mühendisliği alanının güncel uygulamaları hakkında teknik rapor hazırlar ve sözlü sunum yapar. 6) Bilgisayar Mühendisliği problemlerini, çözümlerini ve uygulama alanlarını tanır. 7) Gerektiğinde yeni bilgileri öğrenir ve uygular. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Prepared by and Date | MUHİTTİN GÖKMEN , November 2023 |
Course Coordinator | ŞENİZ DEMİR |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Doç. Dr. ŞENİZ DEMİR |
Hafta | Konu |
1) | Bilgisayar Mühendisliğine Giriş |
2) | MEF'te Bilgisayar Mühendisliği |
3) | Yazılım Mühendisliği ve Algoritmalar |
4) | Algoritma geliştirme ve ardışıl iyileştirme |
5) | Python programlama- değişkenler, ifadeler |
6) | Python programlama - koşullu ifadeler, döngüler |
7) | Python programlama- fonksiyonlar |
8) | Python programlama - karakter dizileri, dosyalar, listeler, demetler, sözlükler |
9) | Hesaplama sistemlerine giriş - Soyutlama katmanları |
10) | Hesaplama sistemlerine giriş - bitler, veri tipleri, işlemler |
11) | Hesaplama sistemlerine giriş - sayısal mantık yapıları |
12) | Hesaplama sistemlerine giriş - Von Neumann Modeli |
13) | Davetli Konuşma - İş fırsatları |
14) | Öğrenci sunumları |
15) | Sunumlar |
16) | Sunumlar |
Required/Recommended Readings | D. I. Schneider, An Introduction to Programming Using Python with MyProgrammingLab, Global Edition, Pearson, 2016. Y. N. Patt, and S. J. Patel, Introduction to Computing Systems, from bits & gates to C & beyond, Second Edition, McGraw-Hill, 2004. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lecturing in the class. Teamwork in the project | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Coding Project and Assignments | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | For Programming with Python | ||||||||||||||||||
Other Activities | Poster presentation, report | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
gokmenm@mef.edu.tr 0 212 395 36 26 Instructor’s office and phone number, office hours, email address: To be announced -Office: 5th Floor, #18 Rules for attendance, late submissions, missing an exam, etc.: To be announced A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: To be announced Academic dishonesty and plagiarism: YÖK regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Laboratuvar | 6 | 2 | 2 | 24 | |||
Proje | 2 | 6 | 1 | 14 | |||
Ödevler | 2 | 1 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 80 | ||||||
Total Workload/25 | 3.2 | ||||||
ECTS | 3 |