School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code COMP 472
Course Title in English Parallel and Distributed Systems
Course Title in Turkish Paralel ve Dağıtık Sistemler
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: none Lab: none Other: none
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Introduction to Programming (basic C and Python), Basic understanding of Computer Architecture.
Registration Restrictions Senior Undergraduate Students/Junior Graduate Students
Overall Educational Objective To learn about the fundamentals of parallel and distributed systems, data processing and storage technologies.
Course Description This is an introductory course for parallel and distributed systems. Fundamental concepts such as parallel computing platforms, parallel programming models and parallel algorithm design, , performance of parallel programs and basics of communication on distributed systems and the basics of GPU programming will be discussed.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Paralel mimarilerin ve paralel programlama paradigmalarının temellerini bilir
2) paralel algoritmalar tasarlar ve uygular
3) Dağıtılmış sistemlerde iletişim konseptlerini tasarlar ve uygular
4) Farklı bilgi işlem platformlarında paralel algoritmaların performansının nasıl optimize edileceğini bilir
5) parallel programlama tekniklerini öğrenir
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date BUSE YILMAZ , February 2024
Course Coordinator BUSE YILMAZ
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi BUSE YILMAZ

Course Contents

Hafta Konu
1) Dağıtık ve Paralel Sistemlere Giriş
2) Paralel donanım ve yazılım
3) Paralel algoritma tasarımının ilkeleri
4) PThreads ile paylaşımlı hafıza sistemlerinde programlama
5) PThreads ile paylaşımlı hafıza sistemlerinde programlama devam
6) OpenMP ile paylaşımlı hafıza sistemlerinde programlama
7) OpenMP ile paylaşımlı hafıza sistemlerinde programlama devam
8) Veri bağımlılığı ve Görev paralelliği
9) MPI ile Dağıtılmış Bellek Programlama / ara sınav #1
10) MPI ile Dağıtılmış Bellek Programlama devam
11) Paralel program yürütmelerinin analizi
12) Paralel algoritmalar
13) CUDA ile GPU Programlama
14) CUDA ile GPU Programlama devamı
15) Final Sınavı/Proje/Sunum
16) Final Sınavı/Proje/Sunum
Required/Recommended ReadingsPeter Pacheco, Matthew Malensek - An Introduction to Parallel Programming (2nd Ed) – Elsevier, Paperback ISBN: 9780128046050, eBook ISBN: 9780128046180 Recommended: Ananth Grama, Anshul Gupta, George Karypis, Vipin Kumar - Introduction to Parallel Computing (2nd Ed), Addison-Wesley, ISBN: 978-0201648652
Teaching MethodsLectures/contact hours using ‘flipped classroom’
Homework and Projectsmini-projects, quizzes, inclass teamwork assignments
Laboratory Worknone
Computer UseRequired
Other Activitiespaper presentation
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ödev 3 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
TOTAL % 100
Course Administration yilmazbuse@mef.edu.tr
0212 395 3719
Instructor’s contact: - Office: 5th Floor, Room 556 - Phone number: 0212 395 3719 - Email address: yilmazbuse@mef.edu.tr Rules for attendance: Not enforced Rules for late submissions: Late submissions are allowed only for homeworks. First day 10 points, second day 20 and third day 30 points. After 3 days the submission will receive a zero. Rules for missing an exam: Provided that proper documents are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of other assessments about the related topics. No make-up exam shall be given. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK regulations. Statement on plagiarism: Plagiarism or any type of ethical misconduct shall not be tolerated. For more information, please see the corresponding YÖK regulations.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2.5 63
Sunum / Seminer 1 6 1 7
Ödevler 3 7 21
Küçük Sınavlar 4 2 1 12
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Total Workload 137
Total Workload/25 5.5
ECTS 6