School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||||
Course Code | ME 476 | |||||||
Course Title in English | Computer Control and Robotics | |||||||
Course Title in Turkish | Bilgisayar Kontrolu ve Robotik | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Flipped Classroom,Practical,Project | |||||||
Level of Course | Introductory | |||||||
Semester | Fall | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 160 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites | None | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Expected Prior Knowledge | Control systems modeling, basics of electronic circuits | |||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||||
Overall Educational Objective | To learn the basic principles of numerical control (NC) of point-to-point and contour modes, as well as the basics of kinematics and dynamics of robot manipulators. | |||||||
Course Description | This course provides an introduction to the foundations of computer control and robotics. The following topics are covered: Design of NC systems; interpolators for point-to-point and contouring systems, the microcontroller and its components; robot coordinate systems, direct & inverse kinematics; the Denavit-Hartenberg and the Jacobian methods for inverse kinematics of robot manipulators; dynamics and control of robot manipulators; programming of industrial robots. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Sayısal kontrol problemlerini ve üretimdeki uygulamalarını tanımlar, analiz eder, Robotikteki çağdaş sorunları analiz edip tartışır; 2) Noktadan noktaya ve konturlama sistemlerinde interpolasyonlar yapar, uygulamaları ile ilgili sorunları belirler, analiz eder ve çözer; 3) Koordinat sistemleri ve endüstriyel robot manipülatörleri için ana kinematik yöntemler üzerindeki sorunları tanımlar, analiz eder ve çözer, problem çözmek için mühendislik araçlarını uygular; 4) Robot manipülatörlerinin dinamikleriyle ilgili problemleri tanımlar, analiz eder, formüle etmek ve çözmek için matematik ve mühendislik bilgisini uygular; 5) Teknik şartname ve kısıtlamaları karşılayan bir prototip oluşturur; 6) Hedefleri, görevleri belirler ve son tarihlere uyar , ekiplerde etkili bir şekilde iletişim kurar ve çalışır; 7) Gerçek yaşam problemlerini çözer ve yaşam boyu öğrenme becerilerini gösterir; 8) Proje raporları yazar ve bunları sözlü olarak sunar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | DANTE DORANTES , May 2018 |
Course Coordinator | ALİ ÇINAR |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. DANTE DORANTES |
Hafta | Konu |
1) | Sayısal Kontrolün Temelleri ve Üretim Uygulamaları. Robotik ve Otomasyonda Çağdaş Sorunlar |
2) | NC takım tezgahlarının ve bileşenlerinin tasarım hususları |
3) | Üretim sistemleri için interpolasyonlar |
4) | Noktadan noktaya ve konturlama görevleri |
5) | Kontrol sistemleri ve mikro denetleyiciler |
6) | Robotik ve endüstriyel robot manipülatörleri |
7) | Endüstriyel robot manipülatörlerinin koordinat sistemleri ve doğrudan kinematiği |
8) | Endüstriyel robot manipülatörlerinin ters kinematiği |
9) | Robot manipülatörlerinin kinematiği için Denavit-Hartenberg yöntemi |
10) | Robot manipülatörlerinin ters kinematiği için Jacobian yöntemi |
11) | Robot manipülatörlerinin dinamikleri |
12) | Robot manipülatörlerinin kontrolü. Endüstriyel robotların programlanması |
13) | Proje üzerinde çalışma |
14) | Proje üzerinde çalışma |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | • Robot Modeling and Control, Mark W. Spong, Seth Hutchinson, and M. Vidyasagar, John Wiley & Sons, Inc. (textbook) Other references: • Robotics, Vision and Control. Fundamental Algorithms in MATLAB, Peter Corke, Springer, 2nd Ed. (2017), ISBN: 978-3-319-54412-0, ISBN: 978-3-319-54413-7 • Robotics Toolbox for MATLAB (Release 6), Peter I. Corke, (2001) • Computer Control of Manufacturing Systems. Yoram Koren, McGraw-Hill International Editions (1983), ISBN-10: 0070353417, ISBN-13: 978-0070353411 • Microcomputer Applications in Manufacturing, A. Galip Ulsoy, Warren R. DeVries, John Wiley, 1 Ed. (1989), ISBN-10: 0471611891, ISBN-13: 978-0471611899 • Introduction to Robotics: Mechanics and Control, John J. Craig, Pearson Prentice Hall, 3rd Ed. (2004), ISBN-10: 0201543613, ISBN-13: 978-0201543612 • Robotics: Control, Sensing, Vision and Intelligence, C.S. George Lee, King-Sun Fu, Ralph Gonzalez, King-Sun Fu, McGaw-Hill International Editions (1987), ISBN-10: 0071004211, ISBN-13: 978-0071004213 • Mechatronics, Takemoto Isii, Isao Shimoyama, Hirotaka Inoue, Michitaka Hirose, Naomasa Nakajima, Mir Publishing (1988), ISBN: 5-03-000059-3 | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Matlab and Robotics Toolbox simulation. Construction of a computer-controlled robot. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | Matlab and Robotics Toolbox | |||||||||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
dorantesd@mef.edu.tr 0212 395 36 40 Instructor’s office: 5th Floor office hours: Tuesday 13:00-15:00 email address: dante.dorantes@mef.edu.tr Rules for attendance: attendance is taken during Flipped Classroom Practice. A minimum of 70% of attendance is mandatory. Rules for Flipped Classroom Practice: Missed Flipped Classroom Practice quizzes will be given a zero grade. Participation quizzes with flaws or lack of individual collaboration attitude during team work will be given a grade of one. Successful participation quizzes and individual collaboration attitude will be given a grade of two. Rules for missing a midterm: Provided that a valid justification approved by the university is presented, a make-up examination will be granted one week after the regular exam date. There will be no resit exam. Minimum grade to be allowed to take the final exam (FZ): Satisfactory Flipped Classroom Practice, Midterm and Project grades, as well as at least 70% attendance are mandatory to be allowed to present the final exam (presentation and defense). Missing a final: Faculty regulations A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://www.mef.edu.tr/Yonetmelikler |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 12 | 2 | 3 | 1 | 72 | ||
Proje | 1 | 8 | 18 | 26 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 1 | 10 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 2 | 28 | |||
Final | 1 | 22 | 2 | 24 | |||
Total Workload | 160 | ||||||
Total Workload/25 | 6.4 | ||||||
ECTS | 6 |