School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | SCI 401 | ||||
Course Title in English | Current Trends in Scientific Research | ||||
Course Title in Turkish | Bilimsel Araştırmada Güncel Eğilimler | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Select | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 143.5 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | |||||
Course Description | |||||
Course Description in Turkish |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) show ability to plan and monitor one’s own learning; 2) show ability to find information about and conduct a literature review on a scientific research topic; 3) describe the current and future trends on a scientific research topic; 4) organize and deliver effective written and verbal communication. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | SEMRA AĞRALI , |
Course Coordinator | EGEMEN BİLGİN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN BİLGİN |
Hafta | Konu |
1) | Weekly meeting with the advisor and weekly report submission. |
2) | Weekly meeting with the advisor and weekly report submission. |
3) | Weekly meeting with the advisor and weekly report submission. |
4) | Weekly meeting with the advisor and proposal report submission. |
5) | Weekly meeting with the advisor and weekly report submission. |
6) | Weekly meeting with the advisor and weekly report submission. |
7) | Weekly meeting with the advisor and weekly report submission. |
8) | Weekly meeting with the advisor and weekly report submission. |
9) | Mid evaluation of the progress of the project through the submitted report and a presentation |
10) | Weekly meeting with the advisor and weekly report submission. |
11) | Weekly meeting with the advisor and weekly report submission. |
12) | Weekly meeting with the advisor and weekly report submission. |
13) | Weekly meeting with the advisor and weekly report submission. |
14) | Final report submission and presentations |
15) | Final examination period |
16) | Final examination period |
Required/Recommended Readings | |||||||||||||
Teaching Methods | Supervised by an advisor | ||||||||||||
Homework and Projects | Project-based course | ||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
agralis@mef.edu.tr Homework: N/A Rules for late submission of assignments: Advisor’s decision |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 3 | 1 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 0.5 | 0.5 | 1 | |||
Proje | 1 | 45 | 0.5 | 45.5 | |||
Total Workload | 144.5 | ||||||
Total Workload/25 | 5.8 | ||||||
ECTS | 6 |