School/Faculty/Institute |
Faculty of Arts, Design and Architecture |
Course Code |
INT 302 |
Course Title in English |
Interior Design IV |
Course Title in Turkish |
Interior Design IV |
Language of Instruction |
|
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Intermediate |
Semester |
Spring |
Contact Hours per Week |
Lecture: - |
Recitation: - |
Lab: 12 |
Other: - |
|
Estimated Student Workload |
262 hours per semester |
Number of Credits |
10 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
INT 301 - Interior Design III
|
Expected Prior Knowledge |
Five semesters of design studio
|
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students
|
Overall Educational Objective |
To learn to understand the intervention to historical interior environment located in a historically and/or socially layered urbanized context. |
Course Description |
The aim of the course is to introduce the students to the intervention to historical interior environment located in a historically and/or socially layered urbanized context. During the semester, through various assignments, seminars, case studies and the theoretical background given by the instructors, the students will develop design strategies that respond to a brief which includes a complex, hybrid program. The studio will include an exploration of solutions to environmental, interior and architectural problems based on space analysis and planning. Identification of user needs as well as the coordination of furnishings, finishes, structural materials will be emphasized.
INT 302 studio covers the design and presentation of a complex, large scale interior design project in relation to more confined subspaces and objects. Emphasis is placed on the interior and exterior organizations and design components; integration of building systems, and social, cultural, regulatory and environmental issues in design as well as the clear integration of the various conceptual and functional concerns including material and furniture choice, detailing of the technical requirements, lighting design and accessibility.
|
Course Description in Turkish |
Bu ders, öğrencilere tarihsel ve sosyolojik olarak katmanlı yapıdaki kentsel bağlamda konumlanan iç mekanları tanıtmayı amaçlar. Dönem boyunca çeşitli ödevler, seminerler, teorik bilgiler ile öğrenciler kompleks, hibrit programlar içeren tasarım stratejileri geliştireceklerdir. Stüdyo mekan analizleri ve planlamalarıyla çevresel, iç mimari ve mimari problemlere çözümlerin araştırılmasını içermektedir. Kullanıcı ihtiyaçlarının tanımlanması ile birlikte mobilya ve malzeme seçimleri/üretimleri tartışılacaktır.
INT 302 stüdyosu, ikincil mekanlar ve donatı elemanları ile birlikte karmaşık, büyük ölçekli bir iç tasarım projesinin tasarımını ve sunumunu kapsar. Bütüncül bir iç ve dış mekân kurgusunun yanı sıra malzeme ve mobilya seçimi, teknik gereksinimlerin detaylandırılması, aydınlatma tasarımı, erişilebilirlik gibi konulara vurgu yapılmaktadır.
|
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
ASLI ŞENER , February 2020 |
Course Coordinator |
AKTS1 |
Semester |
Spring |
Name of Instructor |
Öğr. Gör. KERİM KÜRKÇÜ |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
|
7) |
|
8) |
|
9) |
|
10) |
|
11) |
|
12) |
|
13) |
|
14) |
|
15) |
|
16) |
|
Required/Recommended Readings | - Brown, Rachael, and Lorraine Farrelly. Materials and interior design. Laurence King, 2012.
- Ching, Francis DK, and Corky Binggeli. Interior design illustrated. John Wiley & Sons, 2012.
- Dunn, Nick. Architectural modelmaking. Laurence King, 2014.
- Godsey, Lisa. Interior design materials and specifications. A&C Black, 2012.
- Lewis, Karen. Graphic Design for Architects: A Manual for Visual Communication.
Routledge, 2015.
- Zumthor, Peter. Peter Zumthor: Atmospheres. Birkhäuser, 2006. |
Teaching Methods | In addition to the studio practice, the course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the students. The course follows the ‘Flipped classroom’ model, with all the presentations pre-recorded and available to the students prior to class.
|
Homework and Projects | 2 Projects- 4 Reviews
|
Laboratory Work | Yes (Studioworks)
|
Computer Use | Yes |
Other Activities | Pin- Up Project Discussions, Site Visits, Workshops
|
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Ödev |
1 |
% 25 |
Projeler |
1 |
% 70 |
Final |
1 |
% 5 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
senera@mef.edu.tr
Aslı Şener
Office: Aslı Şener
Students are expected to work both in groups and as individuals throughout the studio. Discovering through design and experimentation will the main strategy to learn. Observation, analysis, research making including criticized case studies are expected to be fulfilled by each student prior to any design proposals.
Freehand sketching and creative ways of presenting ideas throughout the studio course, including model making, filming, photographing, as well as implementing ideas by digital tools will be expected.
Case study visits to certain places, field trips and workshop trips which will be done together with the instructors. Students will be making research trips in their free time, also.
Active participation in the studio is the key- factor for learning. One-to-one and group discussions will be held during the course. Everyone has to get prepared for every studio course day, to discuss his/her ideas through sketches, drawings and models.
Perfection in presentation quality will be something to be favored.
Drawing tools like drawing papers, sketching papers, sketchbooks, sketch pencils, coloring materials, pens and laptops with the required programs uploaded have to be provided by every student, every studio day.
Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation
|