School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code INT 401
Course Title in English Interior Design V
Course Title in Turkish İç Mimari Tasarım V
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: - Recitation: - Lab: 12 Other: -
Estimated Student Workload 262 hours per semester
Number of Credits 10 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites INT 302 - Interior Design IV
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Six semesters of design studio
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the complete design process for interior design of the dwelling that is located in a certain place around the world.
Course Description This studio project concentrates on the design of a dwelling that is located in a certain place around the world. Students are asked to prepare a prefabricated house that can be assembled in a city that is pre-given by the instructors. For the exterior shell of the house, students are expected to slightly modify max 5 rectangular solids (6m x 6m x 4m) and bring these together, in order to fit them to the terrain where the house is going to be built. The interior of the house should be designed by thinking thoroughly and carefully about domestic facilities, urban context and spatial relations (public, semi-public and private spaces). Students will take responsibility to pursue the design process from design program to details. They will come up with an architectural form, design details and select materials in line with the design concept and program they developed.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) iç mekan tasarım prensiplerini kullanmak, tasarlanmış mekanı farklı ölçeklerde hayal etmek, iç mekan ve kullanıcı arasındaki ilişkiyi takdir etmek ve tasarımda detay ve malzemelerin rolünü tanımak;
2) karmaşık programların fonksiyon, estetik, ekipman, malzeme ve aydınlatma ihtiyaçlarını ele almak, vizyoner ve geleceğe yönelik tasarım çözümleri önermek;
3) malzeme ve teknolojiyle ilgili ileri araştırma becerilerini (teorik, yerinde, eleştirel, vb.) uygulamak;
4) iç mekan tasarımının özellikleri, terminolojisi ve uygulamaları hakkında derinlemesine konu uzmanlığı becerilerini ve ileri düzeyde bilgiyi kullanmak;
5) ileri düzeyde ve teknik olarak doğru düzeyde serbest el ve bilgisayar destekli çizim ve görselleştirme teknikleri, maket yapımı, detay maketleri, pano sunumları ve portföyler aracılığıyla bir tasarım fikrini/tasarım sürecini/son projeyi gerçekleştirmek;
6) aydınlatma tasarımı ve HVAC'yi (ve muhtemelen akustik konusunda temel anlayışı) ileri düzeyde genel tasarım konseptine entegre etmek;
7) iç mekan tasarımının konu uzmanlığı ve daha geniş bilgi alanı içinde tasarım ve yaratıcı düşüncenin önemi için güvenilir bir savunucu olarak hareket etmek, aydınlatma tasarımını ve HVAC'yi ileri düzeyde genel tasarım konseptine entegre etmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date , February 2020
Course Coordinator AKTS1
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi AHMET SEZGİN

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Bölüm 1: Orada kim yaşar? Sakinlerin açık senaryosunu getirmek. Bağlam hakkında kapsamlı bir algı ve anlayış oluşturmak. Bu, tasarımınızın ilkelerini oluşturmanıza yardımcı olacaktır. İlk öneriler, Tasarım Özeti, Sakinlerin Senaryosu, Tasarım senaryoları, fotoğraflar, videolar vb.
3) Bölüm 2: Evinizin karıştığı arazi nerede? İlçenizde Bakın, Gezinin ve Haritalayın. Yaşamın sosyolojik, kültürel ve ekonomik seviyelerini oluşturan kentsel yapıyı anlamak için yakın çevreyi ve şehri analiz edin. Site analizleri, haritalamalar, özet, tasarım önerileri, tasarım görselleştirmeleri
4) Bölüm 3: Ev nasıl hissettiriyor? Sitenizden ve evinizden manzaraları hayal edin ve görünümler oluşturun. Atmosferi yansıtmak için bir ruh hali panosu tasarlayın. 1/100 saha planları, tasarım önerileri ve senaryoları, mekansal analizler, proje sahasının potansiyellerini keşfetme, kolajlar, eskizler, modeller vb., moodboard
5) Bölüm 4: Düzenler Temel tasarım kararlarına karar vererek temel düzen üzerinde çalışma. Kabarcık Diyagramları. 1/ 50 planlar, kesitler, cepheler, kavramsal diyagramlar 1/ 50 planlar, kesitler, cepheler, kavramsal diyagramlar, renderlar
6) Bölüm 5: Malzemeler Birincil malzeme kararları üzerinde çalışma Malzemeler, renderlar, modeller vb.
7) Bölüm 6: Boşluk ve Cephe Boşluk nasıl görünüyor? Ve çevreye nasıl uyuyor? Boşluk ve cephe üzerinde çalışarak bunları hayal etme. Tasarım prensipleri ve senaryoları, 1/50 model, çizimler, eskizler, senaryolar, fotoğraflar, videolar vb. üzerine tartışma
8) Tasarım prensipleri ve senaryoları, 1/50 maket, çizimler, eskizler, senaryolar, fotoğraflar, videolar vb. üzerine tartışma.
9) Bölüm 7: 3D Görünüşler - Genel Görünüm - Detaylar - Peyzaj Genel tasarım fikirlerinin üç boyutlu görünümleri. Tasarım prensipleri ve senaryoları, kolajlar, fotoğraflar, videolar vb. üzerine tartışmalar.
10) kolajlar, çizimler, senaryolar, fotoğraflar, videolar, modeller vb. 1/50 Çizimler, çizimler, senaryolar, fotoğraflar, videolar, modeller vb. 1/100 ve 1/50 İç Tasarım ve tasarım sözlüğü
11) Bölüm 8: Teknik Çizimler Teknik çizimler üzerinde çalışma 1/50 Çizimler, eskizler, senaryolar, fotoğraflar, videolar, modeller vb. 1/20 kısmi plan, kesit, cepheler, detaylar
12) Bölüm 9: Teknik Detaylar Açık detaylar üzerinde çalışma 1/20 kısmi plan, kesit, cepheler, 1/10 ve 1/5 detaylar
13) Bölüm 10: Son Tasarım Bütün bu adımları birleştirerek birleşik bir bütün tasarlama ve son sunum üzerinde çalışma. Malzeme Panosu için tasarımı oluşturacak malzemeleri, kumaşları, renkleri vb. toplama.
14) Final paftalarının hazırlanması
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Required/Recommended ReadingsBachelard, G. (1964). The poetics of space. The Orion Press. Ching, F. D., & Binggeli, C. (2017). Interior design illustrated. John Wiley & Sons. Heidegger, M. (1971). Building dwelling thinking. Poetry, language, thought, 154. Ingold, T. (2002). The perception of the environment: essays on livelihood, dwelling and skill. Routledge. Preston, J. (2008) Interior atmospheres. AD Vol. 78. No. 3. Academy Press Relph, E. (1976). Place and placelessness (Vol. 1). Pion. Rice, C. E. (2007). For a Concept of the Domestic Interior: Some Historical and Theoretical Challenges. Thinking Inside the Box: a reader in interior design for the 21st century. Riggs, J. R. (1992). Materials and components of Interior Design. Prentice Hall. Zumthor, P. (2006) Atmospheres: Architectural Environments – Surrounding Objects (Basel: Birkhauser, 2006).
Teaching MethodsThe course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the class. The course follows the ‘Flipped classroom’ model, with all the presentations pre-recorded and available to the students prior to class.
Homework and Projects1 Project, 1 Seminar, 2 Interim Juries ,1 Final jury
Laboratory Work-
Computer UseYes
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Projeler 1 % 60
Seminer 1 % 10
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration ozgans@mef.edu.tr
-
Attendance is essential for this course. The students are responsible of watching the presentations in advance, as well as follow the instructions in each presentation and come prepared to class. Most of the class time will be allocated to discussion of concepts, ideas, approaches as well as individual works. Late submissions will not be accepted. All students are responsible for behaving personally and academically in a way that is expected from a university student. That behavior includes but is not limited to respecting views and ideas of peers; not being involved in a discriminating behavior concerning race, religious beliefs, sexual orientation; always using one’s own ideas in their projects. Plagiarism is not allowed and is a serious academic offense. All student work must be original work of the student that is the outcome of his/her intellectual efforts in the studio under the guidance of instructor. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Laboratuvar 14 1 12 2 210
Ödevler 4 8 4 1 52
Total Workload 262
Total Workload/25 10.5
ECTS 10