School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code INT 490
Course Title in English Professional Practice
Course Title in Turkish Meslek Pratiği
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 70 hours per semester
Number of Credits 3 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites INT 202 - Interior Design II
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students and completion of 120 ECTS
Overall Educational Objective To learn to understand various roles of an interior design in the profession through lectures, presentations and discussions with invited professionals and/or academicians.
Course Description This course is based on the lectures and seminars by professionals and/or academicians from diverse design fields that focus on their professional experiences; and discussions. Students are expected to make a preliminary research about the field, offices/practitioners, invited lecturers and develop questions and comments about them.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) iç mekan tasarımı alanının temel konularını anlamak;
2) iç mimarlık ve iç mimarlık alanında mesleki uygulama yöntemlerini tartışmak;
3) güncel mesleki uygulamaları ayırt etmek;
4) profesyonel tasarım mekanizmalarını analiz etmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Prepared by and Date , February 2020
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor CANSU TOLUNAY

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş – İç Tasarım Uygulamaları, Meslek
2) BOQ Egzersizi (Miktar Listesi)
3) BOQ Egzersizi (Miktar Listesi), Öneri Egzersizi
4) DDP Listesi ve BOQ ve Proje Önerisinin Sonlandırılması
5) Seminer 1 Pelin Alkan (İç Mimar & Sergi Tasarımcısı)
6) Seminer 2_Gökhan Çınar (İç Mimar & Oyun Tasarımcısı)
7) BOQ & Öneri & DDP Listelerinin Sunumları
8) Seminer 3_Program ve Proje Yönetimi: Davetli uluslararası Tasarımcı: Autoban_Deniz Sak
9) Seminer 4_Wangan Tasarım (ödüllü iç mekan tasarım ofisi)
10) Kariyer Planlama
11) Ofis Ziyareti_Erginoğlu Çalışlar
12) Ofis Ziyareti_Autoban
13) Seminer 5_Kerim Özkan_Ürün Tasarımcısı
14) Kariyer Planlama
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Required/Recommended ReadingsPiotrowski, C. M., 2013. Professional Practice for Interior Designers. Wiley, New Jersey. Jamieson, C., 2011. The Future for Architects? Project Report. Royal Institute of British Architects, London. The Architectural Profession in Europe 2014. A Sector Study. Mirza & Nacey Research. Architects’ Council of Europe. MacKinnon, K., 2017. Student Destination Survey 2017. Survey Report. Royal Institute of British Architects, London.
Teaching MethodsThis course will engage lectures, presentations and roundtable discussions. Verbal feedback will be given during class time on assigned exercises.
Homework and ProjectsStudents are expected to design an interview structure for conducting an interview with a design professional at the end of the semester. Final assignment is a transcription of the structured interview with a professional in relevant fields to architectural practices discussed throughout the semester.
Laboratory Work-
Computer UseYes
Other ActivitiesResearch work, video screening
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Sunum 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 40
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration yilmazcan@mef.edu.tr
Block A, Floor5
Office: Block A, Floor5, Email: yilmazcan@mef.edu.tr Students are required to attend % 85 of the classes in theoretical courses. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 0 2 28
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 2 3 6
Final 1 8 8
Total Workload 70
Total Workload/25 2.8
ECTS 3