School/Faculty/Institute |
Faculty of Arts, Design and Architecture |
Course Code |
INT 490 |
Course Title in English |
Professional Practice |
Course Title in Turkish |
Meslek Pratiği |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Lecture |
Level of Course |
Advanced |
Semester |
Spring |
Contact Hours per Week |
Lecture: 2 |
Recitation: - |
Lab: - |
Other: - |
|
Estimated Student Workload |
70 hours per semester |
Number of Credits |
3 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
INT 202 - Interior Design II
|
Co-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None
|
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students and completion of 120 ECTS
|
Overall Educational Objective |
To learn to understand various roles of an interior design in the profession through lectures, presentations and discussions with invited professionals and/or academicians.
|
Course Description |
This course is based on the lectures and seminars by professionals and/or academicians from diverse design fields that focus on their professional experiences; and discussions. Students are expected to make a preliminary research about the field, offices/practitioners, invited lecturers and develop questions and comments about them.
|
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) iç mekan tasarımı alanının temel konularını anlamak;
2) iç mimarlık ve iç mimarlık alanında mesleki uygulama yöntemlerini tartışmak;
3) güncel mesleki uygulamaları ayırt etmek;
4) profesyonel tasarım mekanizmalarını analiz etmek.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
H |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
H |
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
H |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
H |
|
Prepared by and Date |
, February 2020 |
Course Coordinator |
AKTS1 |
Semester |
Spring |
Name of Instructor |
CANSU TOLUNAY |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş – İç Tasarım Uygulamaları, Meslek |
2) |
BOQ Egzersizi (Miktar Listesi) |
3) |
BOQ Egzersizi (Miktar Listesi), Öneri Egzersizi |
4) |
DDP Listesi ve BOQ ve Proje Önerisinin Sonlandırılması |
5) |
Seminer 1 Pelin Alkan (İç Mimar & Sergi Tasarımcısı) |
6) |
Seminer 2_Gökhan Çınar (İç Mimar & Oyun Tasarımcısı) |
7) |
BOQ & Öneri & DDP Listelerinin Sunumları |
8) |
Seminer 3_Program ve Proje Yönetimi: Davetli uluslararası Tasarımcı: Autoban_Deniz Sak |
9) |
Seminer 4_Wangan Tasarım (ödüllü iç mekan tasarım ofisi) |
10) |
Kariyer Planlama |
11) |
Ofis Ziyareti_Erginoğlu Çalışlar |
12) |
Ofis Ziyareti_Autoban |
13) |
Seminer 5_Kerim Özkan_Ürün Tasarımcısı |
14) |
Kariyer Planlama |
15) |
Final Değerlendirme Dönemi |
16) |
Final Değerlendirme Dönemi |
Required/Recommended Readings | Piotrowski, C. M., 2013. Professional Practice for Interior Designers. Wiley, New Jersey.
Jamieson, C., 2011. The Future for Architects? Project Report. Royal Institute of British Architects, London.
The Architectural Profession in Europe 2014. A Sector Study. Mirza & Nacey Research. Architects’ Council of Europe.
MacKinnon, K., 2017. Student Destination Survey 2017. Survey Report. Royal Institute of British Architects, London.
|
Teaching Methods | This course will engage lectures, presentations and roundtable discussions. Verbal feedback will be given during class time on assigned exercises.
|
Homework and Projects | Students are expected to design an interview structure for conducting an interview with a design professional at the end of the semester. Final assignment is a transcription of the structured interview with a professional in relevant fields to architectural practices discussed throughout the semester.
|
Laboratory Work | - |
Computer Use | Yes |
Other Activities | Research work, video screening
|
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Sunum |
1 |
% 30 |
Rapor Teslimi |
1 |
% 40 |
Final |
1 |
% 30 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
yilmazcan@mef.edu.tr
Block A, Floor5
Office: Block A, Floor5,
Email: yilmazcan@mef.edu.tr
Students are required to attend % 85 of the classes in theoretical courses.
Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation
|