School/Faculty/Institute |
Faculty of Arts, Design and Architecture |
Course Code |
INT 400 |
Course Title in English |
Summer Practice II |
Course Title in Turkish |
Summer Practice II |
Language of Instruction |
|
Type of Course |
Internship |
Level of Course |
Intermediate |
Semester |
Spring |
Contact Hours per Week |
Lecture: |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
60 hours per semester |
Number of Credits |
2 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
INT 300 - Summer Practice I
|
Expected Prior Knowledge |
Two semesters of architectural design studio |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To learn to comprehend the professional, legal and managerial dimensions related to the practices of interior design. |
Course Description |
This course provides learners with exposure to the practical aspects of the interior design profession. It offers an opportunity to apply theoretical knowledge gained in academic settings to real-world projects and challenges. Internships aim to enhance and develop a range of skills crucial to the design field. This includes design skills, technical proficiency in drafting and modeling, communication skills, project management, and the ability to work collaboratively within a team. The course seeks to integrate learners into the professional culture and practices of design firms. It is organized in a manner that enables students to understand the workflow, project dynamics, and the professional expectations and standards within the industry. Throughout the course, learners will engage in hands-on learning, collaborative projects, and experiences alongside practicing designers, interior designers, and architects. By completing this course, students will gain internship experience covering 72 working days. |
Course Description in Turkish |
Bu ders öğrencilere iç mimarlık mesleğinin pratik yönleriyle tanışma olanağı sağlar ve öğrencilerin kazandıkları akademik bilgileri gerçek meslek hayatındaki projeler ve şartlar içinde uygulama deneyimini kazanmalarını hedefler. Stajlar, iç mimarlık alanı için önemli olan çeşitli becerileri geliştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlamaktadır. Buna tasarım becerileri, teknik yeterlilik, iletişim becerileri, proje yönetimi ve bir ekip içinde çalışma yeteneği dahildir. Bu ders, öğrencileri iç mimarlık disiplininin mesleki kültürü ve uygulamalarına entegre etmeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin çalışma hayatındaki iş akışını, proje dinamiklerini, sektördeki mesleki beklentileri ve standartları anlamalarını sağlayacak şekilde düzenlenmiştir. Öğrenciler bu dersi tamamlayarak 72 iş gününü kapsayan staj deneyimi kazanacaklardır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
, December 2023 |
Course Coordinator |
AKTS1 |
Semester |
Spring |
Name of Instructor |
Dr. Öğr. Üyesi CEREN ÇELİK |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Introduction
|
2) |
Site Visit
|
3) |
Practice and writing report
|
4) |
Practice and writing report
|
5) |
Practice and writing report
|
6) |
Practice and writing report
|
7) |
Practice and writing report
|
8) |
Practice and writing report
|
9) |
Practice and writing report
|
10) |
Practice and writing report
|
11) |
Practice and writing report
|
12) |
Practice and writing report
|
13) |
Practice and writing report
|
14) |
Evaluation
|
15) |
Final Assessment Period
|
16) |
Final Assessment Period
|
Required/Recommended Readings | MEF University Faculty of Arts, Design and Architecture Internship Regulations, MEF University Faculty of Arts, Design and Architecture Internship Guidelines, MEF University Faculty of Arts, Design and Architecture Internship Principles. |
Teaching Methods | Field study |
Homework and Projects | Internship notebook, internship report |
Laboratory Work | - |
Computer Use | Yes |
Other Activities | - |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Uygulama |
1 |
% 60 |
Derse Özgü Staj |
1 |
% 40 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
arcintern@mef.edu.tr
Office: Block A, No: 514, Dr. Esra Sert
Email: serte@mef.edu.tr
Internship Report Rules: Report should be written in English in the format required by the Faculty of Arts, Design and Architecture. Report template is available on the faculty website and Blackboard. Every learner should record his / her work in the internship notebook on a daily basis and convert it into a report. At the end of the internship, the folder is approved by the person in charge at the organization. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |