School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | IR 426 | ||||
Course Title in English | Politics of Art and Migration | ||||
Course Title in Turkish | Sanat ve Göçün Politikası | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 132 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To survey and understand artistic reflections on current refugee and migrant crises and exploring the relationship between art and politics through different theories and various artistic practices. | ||||
Course Description | The course surveys artistic reflections on the theme of refugee and current migrant crisis. We will examine how aesthetic regimes envision, imagine and create the political via migrant politics and we will look closely at how artistic practices and migrants’ representations in the media express and trigger ethical humanistic concerns as well as alternative subjectivity formations for the art audience. We will explore theoretical approaches to work on the mutual relationship between art and politics, representation and emancipatory thinking across various artistic practices such as cinema, plastic arts, photography and mixed media installations in public performances, local and international exhibitions, online art blogs. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Göçün sosyo-politik bağlamı aracılığıyla estetik alanındaki anahtar kuramsal meseleleri tespit etmek. 2) Estetik ve siyasal kuramlar arasındaki karmaşık etkileşime odaklanacak olan yorumsal, analitik ve eleştirel becerileri icra etmek. 3) Temsil siyasetini, ve mültecilere ve zorunlu göçe ilişkin sanatın siyasetle ilişkisini eleştirel ve yaratıcı biçimde değerlendirmek. 4) Bağımsız araştırma projelerinde yaratıcı yazarlık becerileri göstermek. 5) Disiplinlerarası bir perspektiften zorunlu göç imgelemine dair güncel tartışmaları tespit etmek ve gerçekleştirmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | N | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Prepared by and Date | BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | BEKEN SAATÇİOĞLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. BALCA ARDA |
Hafta | Konu |
1) | Derse Genel Bakış |
2) | Devlet, vatandaş, mülteci |
3) | Mülteci temsili |
4) | Kimlik politikaları ve göçmenin tasviri |
5) | Sanat ve mağduriyet I |
6) | Sanat ve mağduriyet II |
7) | Gözlemcinin algısı |
8) | Anlatılar, tür ve değişim |
9) | Mültecilerin anti-göçmen imgeleri |
10) | Sosyal medya, vatandaş gazeteciliği ve mülteci imgeleri |
11) | Direniş ve sanat I |
12) | Direniş ve sanat II |
13) | Sanat temelli araştırma tasarımı |
14) | Çağdaş sanatta muhalefet meselesi |
Required/Recommended Readings | - Agamben, G. (1995). Homo Sacer: Sovereign Power and Bare Life. Introduction. - Arendt, H. (1951). The Origins of Totalitarianism. The Decline of the Nation-State and the End of the Rights of Man - Wendy B. (2010). Walled States, Waning Sovereignty - Rancière, J. (2009). Emancipated Spectator. Chapter 4: The Intolerable Image. Verso. - Demos, T. J. (2013) ‘Zones of Conflict’. In The Migrant Image:The Art and Politics of Documentary during Global Crisis. Duke University Press - Orton, L.(2009). A Case Study of PhotoVoice Project. Participatory Arts with Young Refugees. Oval House Theatre. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Student work modes (independently and/or in teams). work with the outside community – geographic or industry sector. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Two homeworks will be assigned. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
beken.saatcioglu@mef.edu.tr 02123953678 ardab@mef.edu.tr Absences are permitted only in cases of sickness or real emergencies, for which you must provide written notification. You are allowed 2 undocumented absences throughout the semester without any penalty. If you attend all class sessions (or do not miss more than 2 sessions), you will automatically earn 10%. Active participation and keeping up with the readings are required. Students are assumed to be familiar with the university's regulations concerning academic honesty. The Oxford Dictionary defines the lack of academic honesty as plagiarism which is ‘to take and use as one's own the thoughts, writings, or inventions of another’. All of the following are considered plagiarism: turning in someone else's work as your own; copying words or ideas from someone else without giving credit; failing to put a quotation in quotation marks; giving incorrect information about the source of a quotation; changing words but copying the sentence structure of a source without giving credit; and copying so many words or ideas from a source that it makes up the majority of your work, whether you give credit or not. Please note that plagiarism is considered as an act of ‘fraud’ in most countries and may lead to various punitive/preventive measures including, in severe cases, expulsion. Most cases of plagiarism can be avoided, however, by citing sources. Simply acknowledging that certain material has been borrowed, and providing your audience with the information necessary to find that source, is usually enough to prevent plagiarism. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 3 | 112 | ||
Proje | 1 | 9 | 1 | 10 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 132 | ||||||
Total Workload/25 | 5.3 | ||||||
ECTS | 5 |