School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | IR 428 | |||||
Course Title in English | Conflict Management Mechanisms | |||||
Course Title in Turkish | Çatışma Çözümü Mekanizmaları | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 119 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | none | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn to distinguish the different definitions of conflict and the different approaches to conflict resolution adopted by different societies in history. | |||||
Course Description | The course presents the notion and various forms of important conflicts in human History, focusing on their handling by peaceful processes. Social conflicts such as gender, ethnicity, religion-based ones shall be examined as well as their resolution attempts in countries such as Rwanda, Qatar, former Yugoslavia and the US. International Organizations peacebuilding processes will also be examined and compared to the domestic ones. Students become familiar with the different aspects of conflicts and the elements affecting conflict’s evolution. They also become familiar with their prevention and the mechanisms available for their peaceful resolution when they are not contained. Last but not least, through practical exercises, discussion in class and practical examples dissecting the results of effective or ineffective conflict-handling, students shall learn the importance of successful conflict handling and important skills such as recognizing conflict, assessing its potential impact, preventing its spread or choosing between available mechanisms for its peaceful resolution at a domestic or an international level; such skills are crucial and help them stand out from other professionals. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) çatışma türleri arasındaki farkları belirlemek 2) önemli toplumsal çatışmaların farklı türlerini tanımak; 3) bir çatışmayı vaktinden evvel tespit etmek ve önleyici eylemde bulunmak; 4) barışçıl çatışma önleme veya çözümlemenin önemini bilmek 5) yerel ve uluslararası düzeyde mevcut farklı çatışma çözümü mekanizmalarını ayırt etmek; 6) Çatışmanın özelliklerine bağlı olarak, çatışma çözümü için aralarında etkili bir değerlendirme yapmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | N | |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | N | |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Sınav |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Sınav |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | H | Derse Katılım |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | H | Derse Katılım |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | H | Derse Katılım |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Sunum |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | S | Sunum |
Prepared by and Date | CANSU GÜLEÇ , January 2024 |
Course Coordinator | CANSU GÜLEÇ |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. SPYROS ANTONELOS |
Hafta | Konu |
1) | Çatışma ve çatışma yönetiminin tanımları |
2) | Çatışma biçimleri |
3) | Çatışmalarda kültürel faktörlerin etkisi |
4) | Çatışma yönetiminde politik ve ekonomik faktörlerin etkisi |
5) | Antik ve kırsal toplumlarda çatışmaların yorumlanması ve çözümü |
6) | Yerel ve uluslararası çatışmalara üçüncü tarafların müdahalesi |
7) | Arasınav |
8) | Çatışma ve uzlaşma kaynağı olarak din |
9) | 20. yüzyılda cinsiyet temelli çatışmalar |
10) | ABD'de ırka dayalı çatışmalar |
11) | Etnik yerel anlaşmazlıklar ve bunların (kötü) yönetilmesi |
12) | Bazı iç çatışmaların gündemi olarak siyasi değişim |
13) | Savaşlar çatışmaları çözmenin etkili bir yolu mu? |
14) | Kaynaklar için uluslararası çatışmalar |
15) | Final sınavı dönemi |
16) | Final sınavı dönemi |
Required/Recommended Readings | All course materials are provided by the lecturer (in the course syllabus) | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Presentations, practical exercises, videos, discussions and simulations | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Blackboard homeworks | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
antoneloss@mef.edu.tr : (212) 395 3610 Attendance rules: Attendance taken week in class and during exams. Missing an exam equals to course failure. Students are expected to bring their notebook. Plagiarism is not tolerated; students caught copying are ipso facto marked as having failed the course. Participation in class is evaluated on the basis of presence in class and interaction with the Instructor, participation to exercises, exhibiting curiosity and knowledge on the course content. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. Within the framework of MEF University's Artificial Intelligence Policy, it is aimed to integrate artificial intelligence into educational processes and promote its ethical use. The full text of the policy document can be accessed here: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 5 | 1 | 2 | 2 | 25 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 119 | ||||||
Total Workload/25 | 4.8 | ||||||
ECTS | 5 |