School/Faculty/Institute |
Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences |
Course Code |
IR 428 |
Course Title in English |
Conflict Management Mechanisms |
Course Title in Turkish |
Catisma Cozumu Mekanizmlari |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Intermediate |
Semester |
Spring |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: 0 |
Lab: 0 |
Other: 0 |
|
Estimated Student Workload |
119 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
none |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To learn to distinguish the different definitions of conflict and the different approaches to conflict resolution adopted by different societies in history. |
Course Description |
The course presents the notion and various forms of important conflicts in human History, focusing on their handling by peaceful processes. Social conflicts such as gender, ethnicity, religion-based ones shall be examined as well as their resolution attempts in countries such as Rwanda, Qatar, former Yugoslavia and the US. International Organizations peacebuilding processes will also be examined and compared to the domestic ones.
Students become familiar with the different aspects of conflicts and the elements affecting conflict’s evolution.
They also become familiar with their prevention and the mechanisms available for their peaceful resolution when they are not contained.
Last but not least, through practical exercises, discussion in class and practical examples dissecting the results of effective or ineffective conflict-handling, students shall learn the importance of successful conflict handling and important skills such as recognizing conflict, assessing its potential impact, preventing its spread or choosing between available mechanisms for its peaceful resolution at a domestic or an international level; such skills are crucial and help them stand out from other professionals.
|
Course Description in Turkish |
Bu derste ihtilaf kavramı ve insanlık tarihinin çeşitli görünümlerdeki önemli ihtilafları, barışçıl yöntemlerle nasıl yönetildiklerine odaklanarak işlenir. Cinsiyet, etnik köken, din temelli gibi sosyal ihtilaflar incelenirken aynı zamanda Ruanda, Katar, eski Yugoslavya ve ABD’de örneklerinde bu tür ihtilafları çözme girişimleir ele alınır. Ayrıca uluslararası organizasyonların barış sağlama süreçleri yerel organizasyonlarla kıyaslı olarak ele alınır.
Öğrenciler ihtilafların birçok unsurunu incelerken, ihtilafın gelişimini etkileyen unsurları öğrenirler.
Öğrenciler ayrıca ihtilaftan korunma ve bu mümkün olmadığında ihtilafların barışçıl çözümü için mevcut mekanizmalar hakkında bilgi sahibi olurlar.
Bunlara ilaveten öğrenciler, etkili ve etkisiz ihtilaf yönetiminin karşılaştırmalı sonuçlarını pratik egzersizler, sınıf için tartışmalar ve pratik örnekler yoluyla inceleyerek gerek yerel gerekse uluslararası seviyede ihtilafı tespit etme, potansiyel etkisini ölçme, yayılmasının önüne geçme ya da barışçıl çözümü için mevcut mekanizmalardan birini seçme gibi onları profesyonel hayatta öne çıkaracak çok önemli becerileri ve başarılı ihtilaf yönetiminin önemini öğrenirler.
|
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) çatışma türleri arasındaki farkları belirlemek
2) önemli toplumsal çatışmaların farklı türlerini tanımak;
3) bir çatışmayı vaktinden evvel tespit etmek ve önleyici eylemde bulunmak;
4) barışçıl çatışma önleme veya çözümlemenin önemini bilmek
5) yerel ve uluslararası düzeyde mevcut farklı çatışma çözümü mekanizmalarını ayırt etmek;
6) Çatışmanın özelliklerine bağlı olarak, çatışma çözümü için aralarında etkili bir değerlendirme yapmak
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
CANSU GÜLEÇ , January 2024 |
Course Coordinator |
CANSU GÜLEÇ |
Semester |
Spring |
Name of Instructor |
|
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Çatışma ve çatışma yönetiminin tanımları |
2) |
Çatışma biçimleri |
3) |
Çatışmalarda kültürel faktörlerin etkisi |
4) |
Çatışma yönetiminde politik ve ekonomik faktörlerin etkisi |
5) |
Antik ve kırsal toplumlarda çatışmaların yorumlanması ve çözümü |
6) |
Yerel ve uluslararası çatışmalara üçüncü tarafların müdahalesi |
7) |
Arasınav |
8) |
Çatışma ve uzlaşma kaynağı olarak din |
9) |
20. yüzyılda cinsiyet temelli çatışmalar |
10) |
ABD'de ırka dayalı çatışmalar |
11) |
Etnik yerel anlaşmazlıklar ve bunların (kötü) yönetilmesi |
12) |
Bazı iç çatışmaların gündemi olarak siyasi değişim |
13) |
Savaşlar çatışmaları çözmenin etkili bir yolu mu? |
14) |
Kaynaklar için uluslararası çatışmalar |
15) |
Final sınavı dönemi |
16) |
Final sınavı dönemi |
Required/Recommended Readings | All course materials are provided by the lecturer (in the course syllabus) |
Teaching Methods | Presentations, practical exercises, videos, discussions and simulations |
Homework and Projects | - |
Laboratory Work | - |
Computer Use | - |
Other Activities | - |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
14 |
% 30 |
Sunum |
1 |
% 35 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 35 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
gulecc@mef.edu.tr
: (212) 395 3610
Attendance rules: Attendance taken week in class and during exams.
Missing an exam equals to course failure.
Students are expected to bring their notebook.
Plagiarism is not tolerated; students caught copying are ipso facto
marked as having failed the course.
Participation in class is evaluated on the basis of presence in class and interaction with the Instructor, participation to exercises, exhibiting curiosity and knowledge on the course content.
Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.
|