School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code POLS 432
Course Title in English State in the Capitalist World
Course Title in Turkish Kapitalist Dünyada Devlet
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 2
Estimated Student Workload 132 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only undergradaute students
Overall Educational Objective To learn the role and the nature of the state in the capitalist world.
Course Description This course depicts the evolving architecture of the State in the process of rapid neo-liberal economic globalization over the last few decades. Since the 1970s the rise of neoliberalism has increasingly challenged the role of the state in the global political economy. Undoubtedly, this fashion played a crucial role in the shift of power from states to financial institutions and other non-state organizations. From this point of view, the primary focus of this course will be the impact of capitalist economic system on the functions of the state.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Devlet kavramının kökenini anlamak
2) Kapitalist devletin gelişimini anlamak
3) Devletin işlevlerindeki değişimi kavramak
4) Neoliberal ekonomik küreselleşmede devletin rolünü yorumlamak
5) Devlet üzerindeki finansal kurumların, yeni özel/hibrit küresel düzenleyici kurumların ve diğer devlet dışı aktörlerin artan etkisini anlamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. N
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. H Sınav
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. S Sınav
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. S Derse Katılım
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. H Sınav
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. H Sınav
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. H Sınav
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. H Sınav
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. S Sınav
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. H Sınav
Prepared by and Date BEGÜM UZUN TAŞKIN , January 2024
Course Coordinator BEGÜM UZUN TAŞKIN
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse giriş
2) Modern devletin gelişimi
3) Güç, devlet ve hükümet
4) Devletin liberal eleştirisi
5) Marx ve Engels'te Devlet
6) Kurumsalcılık
7) Devlet ve Kamu-Özel Ayrımı
8) Foucault ve yönetimsellik
9) Ataerkil Devlet (Feminist Yaklaşım)
10) Sosyal Devlet ve Postmodernizm
11) Küreselleşme ve Çok Merkezli Yönetim I/Ara dönem sınavı
12) Küreselleşme ve Çok Merkezli Yönetim II
13) Neoliberalizm ve Devlet
14) Devlet için nasıl bir gelecek söz konusu olabilir?
15) final dönemi
16) final dönemi
Required/Recommended ReadingsRecommended Books Plant, R., 2010. The neo-liberal state. Oxford University Press on Demand. Hoffman, J., 1995. Beyond the state. Polity. Hall, J. A., 1994. The state: critical concepts. London, Routledge. Clarke, S., 1991. The state debate. In The state debate (pp. 1-69). Palgrave Macmillan UK. Schmidt, V.A., Hay, C., Lister, M. and Marsh, D., 2006. The State: Theories and Issues. Doornbos, M.R., 2006. Global Forces and State Restructuring. Dynamics of State Formation and Collapse. London. Hall, J. A., & Ikenberry, G. J., 1989. The state. Minneapolis, University of Minnesota Press. Recommended Articles and other Readings Cameron, A. and Palan, R., 1999. The imagined economy: mapping transformations in the contemporary state. Millennium, 28(2), pp.267-288. Bonefeld, W., 2010. Free economy and the strong state: Some notes on the state. Capital &Class, 34(1), pp.15-24. Picciotto, S., 1991. The internationalisation of the state. Capital & Class, 15(1), pp.43-63. Dugger, W., 1992. An evolutionary theory of the state and the market. The Stratified state, Radical Institutionalist Theories of Participation and Duality, London, ME Sharp Bonefeld, W., 2006. Democracy and dictatorship: Means and ends of the state. Critique, 34(3), pp.237-252. Cerny, P., 2001. From" Iron triangles" to" golden pentangles"? Globalizing the policy process. Global Governance, 7(4), pp.397-410. Lipietz, A., 2003. The national and the regional: their autonomy vis-à-vis the capitalist world crisis. State/Space: a reader, pp.239-255. Gamble, A., 1988. The free economy and the strong state: the politics of Thatcherism. Duke university press. Block, F., 1977. The ruling class does not rule: Notes on the Marxist theory of the state. Socialist Revolution, 33(7), pp.6-28. Evans, P., Haggard, S. and Kaufman, R., 1992. The state as problem and solution: predation, embedded autonomy, and structural change. Clarke, S., 1991. State, class struggle, and the reproduction of capital. In the State Debate (pp.183-203). Palgrave Macmillan UK. Gerstenberger, H. and Fernbach, D., 2007. The Rise Of Bourgeois States: Preconditions For An Explanation. In Impersonal Power (pp. 1-36). Brill.
Teaching MethodsLectures-Contact hours using flipped classroom as an active learning technique.
Homework and ProjectsBlackboard Assignments
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration ozyurekm@mef.edu.tr
0212 395 36 00
Attendance: Students are supposed to follow the announcements made in class. Missing a quiz or midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for each missed quiz.
 Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations ( http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf ) Disclaimer: The instructor reserves the right, when necessary, to alter the grading policy, change examination dates, and modify the syllabus and course content. Modifications will be announced in class. Students are responsible for the announced changes. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 3 3 84
Küçük Sınavlar 2 4 1 10
Ara Sınavlar 1 14 2 16
Final 1 20 2 22
Total Workload 132
Total Workload/25 5.3
ECTS 5