School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code BUS 332
Course Title in English Start-up Law
Course Title in Turkish Girişimcilik Hukuku
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 127 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To acquire the ability to understand legal issues and potential solutions both during and prior to the initiation of a startup in today’s global business world together with the relevant applicable laws.
Course Description The course aims to develop a vision and understanding of the legal issues involved in starting an entrepreneurial venture with a focus on areas often overlooked or misunderstood by first-time founders. During the course, key areas to be explored include term sheets, legal structure and choice of entity, corporate maintenance, capitalization and dilution, transactions documents, founder/investor relationship issues including responsibility allocation and shareholders agreements; employee engagements and stock options, and intellectual property protection. To that end, the course will also place a strong emphasis on the investment exit strategies, pre-actions to be taken avoiding paying your lawyer a large sum to “clean-up a mess” and expectations of the investors to invest.
Course Description in Turkish Bu ders girişimciliğe başlarken hukuki konular hakkında ilk defa kurucu tarafında yer alanlar tarafından gözardı edilen veya yanlış anlaşılan alanlara ilişkin bir vizyon ve kavrayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders süresince tetkik edilecek temel konular term sheet, şirket seçimi ve hukuki yapısı, şirketin idaresi, sermaye ve sulandırma, işlem dökümanları, sorumluluğun dağılması ve hissedar sözleşmeleri dahil kurucu/yatırımcı ilişkilerine dair konular, çalışanların iş sözleşmeleri ve hisse opsiyonları ile fikri mülkiyet koruması şeklindedir. Bu amaçla, ders ayrıca yatırımdan çıkış stratejileri, avukata “karışıklığın giderilmesi” için yüklü ödeme yapmak zorunda kalmamak adına yapılması gereken ön işlemler ve yatırımcıların yatırım yapmak için beklentileri üzerinde yoğun olarak durulacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) girişimciler için yatırım prosedürlerinin yasal yönlerini anlamak
2) özellikle girişim operasyonlarını etkileyen yasaların temel prensiplerini anlamak
3) işlem belgelerini incelerken, müzakere ederken ve/veya taslaklarını hazırlarken kritik konuları keşfetmek
4) girişimlere ilişkin farklı çıkarları ve yasal mekanizmaları özetlemek;
5) girişimcilik ekosisteminde yer alan etik ve uyum kurallarını anlamak;
6) girişim sektöründe ortaya çıkabilecek ekonomik, politik ve sosyal durumlara ilişkin hukuki ilkeleri ilişkilendirmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BURCU ÖZSEVİNÇ , May 2023
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) • Girişimcilik Ekosisteminin Genel Bakışı o Girişimciliğe Giriş o Şartlar Sayfası ve Gizlilik Sözleşmesi: İçerik, Yasal Nitelik ve Bağlayıcılık
2) • Şirket Kuruluşu o Gerektiğinde? o Tüzel kişiliğin seçimi o Kuruluş belgelerinin yapılandırılması
3) Bireysel İş Hukuku
4) Bireysel İş Hukuku
5) •Hedef Şirkette Durum Tespiti o Kurumsal belgeler o Finansman, Sermaye ve Hissedarlar o Lisanslar ve Uyumluluk o İstihdam o Anlaşmazlıklar ve Davalar o Gayrimenkul o Sözleşmeler o Bilgi Teknolojileri o Fikri Mülkiyet o Rekabet o Sigorta o Diğer Konular
6) Ara Sınav
7) • İşlem Belgelerinin Taslağı ve Müzakeresi o Şirket Ana Sözleşmesi o Hissedarlar Sözleşmesi o Hisse Senedi Abonelik Sözleşmesi o Hisse Senedi Opsiyon Sözleşmesi o Emanet Sözleşmesi o Yönetim Kurulu Kararları o Genel Kurul Belgeleri o Fikri Mülkiyet Devir/Lisans Sözleşmeleri
8) • İşlem Belgelerinin Taslağı ve Müzakeresi o Şirket Ana Sözleşmesi o Hissedarlar Sözleşmesi o Hisse Senedi Abonelik Sözleşmesi o Hisse Senedi Opsiyon Sözleşmesi o Emanet Sözleşmesi o Yönetim Kurulu Kararları o Genel Kurul Belgeleri o Fikri Mülkiyet Devir/Lisans Sözleşmeleri
9) • Sözleşmelerin Yorumlanması o Hissedarlar Sözleşmesi o Hisse Senedi Opsiyon Sözleşmesi
10) • Sözleşmelerin Yorumlanması o Hissedarlar Sözleşmesi o Hisse Senedi Opsiyon Sözleşmesi
11) • İmzalama o Sadece imzalar mı? o Tüm tarafları bir araya getirme o Çözülmesi gereken zorluklar
12) • Devlet Kurumlarına Başvuru ve Kapanış Koşulları o Rekabet Kurumu o Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kurumu o Diğer ilgili makamlar o Ön Koşulların Yerine Getirilmesi o Kapanış
13) • Girişimciler ve Danışmanlar Arasındaki İşbirliği o Danışmanların Gerekliliği: Mali Danışman ve Hukuk Danışmanı o Hukuk danışmanıyla nasıl çalışılmalıdır? o Doğru zamanda doğru soruları sormak • Yatırımcıların Yatırım Beklentileri o Yatırımcıların yatırım öncesinde aradığı temel unsurlar o Girişimci bir fikri ortaya atmak için ipuçları o Etkili sunumlar
14) • Deneyimleri Paylaşma o Hatalardan ders çıkarmanın basamakları o Başarılı bir girişim yaratma yolundaki tuzaklar o Başarısızlıktan kaçınma önerileri o Çıkış stratejileri
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsA reading list for this course will be provided to students during the semester. Other helpful readings (but not required) are as follows: • The Lean Startup – Eric Ries • Outliers – Malcolm Gladwell • Zero to One – Peter Thiel • The Hard Thing About Hard Things – Ben Horowitz • Mor İnek Farklılaştırarak İşinizi Dönüştürün – Seth Odin
Teaching MethodsThis course was developed from an active and collaborative learning perception. The active learning perspective is based on collaborative, inquiry-based, student–centered approach for teaching, in which students are actively involved in their current knowledge accumulation. The course will cover basic terminology and theoretical structure together with the associated practical implications. The methods to be used are introduction to legal concepts in general, case studies and in-class discussions.
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer Use
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration ozsevincb@mef.edu.tr

Students are always free and encouraged to give feedback and ask questions about the course via e-mail to the instructor ( ozsevincb@mef.edu.tr ). In this course, collaborative learning approach is one of the key principles for gaining knowledge, considering that questioning and discussion are the effective methods for information transfer. Therefore, active student participation in class discussions plays an important role for the grading. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they cannot attend due to an emergency, they should inform the instructor by e-mail. Cheating and plagiarism related actions are deemed unacceptable under any circumstances, therefore, all individual assignments must be completed by the student himself/herself. Mutual interaction and feedback are always valuable for designing a course promoting significant learning, students are always welcome to ask questions and send e-mails relating to the course related issues.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 3 8 3 33
Final 1 8 2 10
Total Workload 127
Total Workload/25 5.1
ECTS 5