School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MGMT 336
Course Title in English Motivation and Leadership
Course Title in Turkish Motivasyon ve Liderlik
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 125 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective
Course Description In today’s demanding workplace, managers are constantly challenged to find new and innovative ways to involve and motivate employees and affect positive change that improves the company’s bottom line. This course focuses on the practical skills professionals need to develop and maintain to lead others and be an agent of change, in our new normal as well. This program begins by teaching participants the fundamentals of leadership and continues by teaching participants valuable skills in communication, strategy building, organization design, cross cultural management and analyzing case studies with real world stories.
Course Description in Turkish Günümüzün talepkâr ve rekabetçi işyerlerinde yöneticiler, çalışanları motive ederek süreçlere dahil etmek ve şirketlerin karlılığını iyileştiren olumlu değişimi etkilemek için sürekli yeni ve yenilikçi yollar bulmaya gayret göstermektedirler. Bu kurs, profesyonellerin yeni koşullarda liderlik etmek ve değişimin temsilcisi olmak için geliştirmeleri ve sürdürmeleri gereken pratik becerilere odaklanmaktadır. Bu program, katılımcılara liderliğin temellerini öğreterek başlar ve katılımcılara iletişim, strateji oluşturma, organizasyon tasarımı, kültürler arası yönetim ve gerçek dünya hikayeleriyle vaka çalışmalarını analiz etme konularında değerli beceriler öğreterek devam eder.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Uygulanacak Organizasyonel Gelişim ve İK Kavramları konusunda ileri düzeyde anlayış gösterin. Liderlik Sorunları
2) Kritik sorunların kritik kısımlarının analiz edilmesi ve çözüm üretilmesi
3) Özellikle vakalarda bilgi aktarmak, veri sunmak, bir argümanı savunmak ve/veya bir fikir önermek için başkalarıyla etkili ve verimli iletişim kurmak
4) Stratejik düşünmeyi geliştirmek ve kusursuz uygulama için hazırlanmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date , May 2023
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Güz
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi NEVRA BAKER ARAPOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Liderliğin Tanımı ve Tanımlanması
3) Özellikler Yaklaşımı
4) Beceriler Yaklaşımı
5) Stil Yaklaşımı
6) Durumsal Yaklaşım
7) Durumsallık Teorisi
8) Ara Sınav
9) Yol-Hedef Teorisi
10) Takım Liderliği ve Motivasyon
11) Liderlik ve Motivasyon Üzerine Vaka Analizi
12) Liderlik ve Motivasyon Üzerine Vaka Analizi
13) Liderlik ve Motivasyon Üzerine Vaka Analizi
14) Liderlik ve Motivasyon Üzerine Vaka Analizi
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended Readings
Teaching Methods
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 7 1 1 14
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 1 17
Total Workload 125
Total Workload/25 5.0
ECTS 5