School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MGMT 337
Course Title in English Business and Human Rights
Course Title in Turkish İş Dünyası ve İnsan Hakları
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 119 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To develop competence and knowledge of why the businesses need a human rights approach and how the businesses can develop a human rights policy.
Course Description Creating a business world that respects human rights and freedoms is a new topic. The adoption of the United Nations Guiding Principles on Business and Human Rights in 2011 and disasters such as Rana Plaza Case in Bangladesh accelerated this process. In this course, the business and human rights will be discussed in all its dimensions. Students will learn what human rights mean in the business world, why should companies deal with human rights issues, how companies can manage human rights risks, how to establish a human rights due diligence system, what are the legal regulations on business and human rights. The course will include conceptual frameworks as well as company case studies and will learn from the experiences of leading companies. Students will carry out a midterm project and a final project on how companies can manage human rights risks and on business and human rights case studies from Turkey and the world.
Course Description in Turkish İnsan hak ve özgürlüklerine saygılı bir iş dünyasının yaratılması son yıllarda tartışılmaya başlanan yeni bir konu. 2011 yılında Birleşmiş Milletlerin İş Dünyası ve İnsan Hakları Rehber İlkelerini kabul etmesi ve Bangladeş’te gerçekleşen Rana Plaza gibi facialar bu süreci hızlandırdı. Bu derste iş dünyası ve insan hakları meselesi tüm boyutlarıyla ele alınacaktır. Öğrenciler, iş dünyasında insan hakları ne demektir, şirketler neden insan hakları sorunları ile ilgilenmelidir, firmalar insan hakları risklerini nasıl yönetebilirler, insan hakları etki değerlendirme sistemi nasıl kurulur, iş dünyası ve insan hakları konusunda hukuki düzenlemeler nelerdir vb. konularda bilgi ve uygulamada yetkinlik sahibi olacaklardır. Öğrenciler şirketlerin insan hakları risklerini nasıl yönetebileceği konusunda ve Türkiye ve dünyadan iş dünyası ve insan hakları konusunda örnek vakalara ilişkin proje gerçekleştireceklerdir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) iş dünyası ve insan haklarına ilişkin temel düzenlemeleri, yasaları ve uluslararası sözleşmeleri bilmek
2) iş hayatının insan haklarını nasıl etkileyebileceğini ve şirketlerin neden bir insan hakları politikasına ihtiyaç duyduğunu açıklayabilmek
3) bir insan hakları politikası geliştirmenin temel adımlarını tanımlamak ve açıklamak
4) bir şirketin insan hakları risklerini belirleme becerilerini sergilemek
5) İşletmeler için bir insan hakları durum tespiti sistemi geliştirmeye yönelik planlar önerme konusunda kritik beceriler sergilemek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date HANDE KARADAĞ , May 2023
Course Coordinator HANDE KARADAĞ
Semester Güz
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) İş dünyası ve insan haklarına giriş
2) İş dünyası ve insan haklarına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenleme ve standartlar. (BM İş Dünyası ve İnsan Haklarına İlişkin Yol Gösterici İlkeler)
3) İşletmeler için insan hakları sorunları nelerdir? İnsan hakları sorunlarını çözmek için neden harekete geçmelisiniz?
4) Şirketler için temel insan hakları riskleri
5) Örnek Olay 1: İnsan hakları risk haritalaması
6) Konuk Konuşmacı 1
7) Ara dönem sınavı 1: proje sunumları
8) Konuk konuşmacı 2
9) Bir insan hakları politikası geliştirmenin temel adımları (paydaşlar, tedarikçiler, ortaklar vb.)
10) Örnek Olay 2-Türk şirketlerinin davranış kuralları, etik kuralları, insan hakları taahhütlerinin incelenmesi
11) İnsan hakları durum tespiti sisteminin oluşturulması 1 (siyasi taahhüt, entegrasyon)
12) İnsan hakları durum tespiti sisteminin kurulması 2 (çözüm ve şikayet mekanizmaları, ilerleme ölçüm göstergeleri, raporlama)
13) Konuk Konuşmacı 3
14) Zorluklar, geleceğe yönelik yönler ve lider şirketlerden tavsiyeler
15) Final projeleri dönemi
16) Final projeleri dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired: Guiding Principles on Business and Human Rights, United Nations(2011) Recommended: Desiree Abrahams&Yann Wyss, Guide to Human Rights Impact Assesment and Management (HRIAM), the International Busineess Forum and International Finance Cooperation. How to Develop a Human Rights Policy, United Nations Global Compact, Second Addition, 2015. Adressing Human Rights in Business, KPMG. 5 Steps towards managing the human rights impacts of your business, Network Germany&twentyfifty Company case studies, The Danish Institute for Human Rights.
Teaching MethodsClass presentations, readings, lectures, problem-solving activities, guest speakers, case studies, discussions, interactive conversations, individual and team-work activities, projects.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer UsePersonal computer use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration nurcanatlibaysal@yahoo.com

Students are always free and encouraged to give feedback and ask questions about the course via e-mail to instructor. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they cannot attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ara Sınavlar 1 16 2 18
Final 1 15 2 17
Total Workload 119
Total Workload/25 4.8
ECTS 5