School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | FIN 432 | ||||
Course Title in English | Financial Statement Analysis | ||||
Course Title in Turkish | Finansal Tablo Analizi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 134 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ACCT 201 - Financial Accounting |
||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites |
FIN 202 - Finance |
||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To understand the framework for business analysis and valuation using financial statement data. | ||||
Course Description | This course aims to develop an ability to analyze financial information as an aid to financial decision making. The emphasis will be on the usefulness of information for various groups, such as investors of the firm, security analysts and creditors. Basic financial statement analysis tools, such as ratio analysis, cross-sectional and time-series analysis, statistical forecasting models will be covered. Part of this course will be devoted to the research and empirical evidence on the impact of financial statement information on asset pricing, efficiency of the capital markets, debt ratings and corporate restructuring. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, finansal kararları finansal karar vermede yardımcı olarak analiz etme becerisi geliştirmeyi amaçlamaktadır. Vurgu, firmanın yatırımcıları, güvenlik analistleri ve alacaklılar gibi çeşitli gruplar için bilginin yararına olacaktır. Oran analizi, kesitsel ve zaman serisi analizi, istatistiksel tahmin modelleri gibi temel finansal tablo analiz araçları ele alınacaktır. Bu dersin bir kısmı, finansal tablo bilgilerinin varlık fiyatlandırması, sermaye piyasalarının etkinliği, borç derecelendirme ve kurumsal yeniden yapılanma üzerindeki etkisine ilişkin araştırma ve deneysel kanıtlara ayrılacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Temel iş faaliyetlerini ve stratejisini görmek için mali tablolardan ve diğer açıklamalardan ilgili bilgileri çıkarmak; 2) firma performansını ve riskini değerlendirmek; 3) Finansal bilgilerin raporlanmasında yönetimsel stratejik güdülerin ve bu güdülere göre ayarlama yapmanın yollarının değerlendirilmesi 4) firmanın gelecekteki performansını tahmin etmek 5) firmaya veya projeye değer vermek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , May 2023 |
Course Coordinator | CEYHAN MUTLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. SEMEN SON TURAN |
Hafta | Konu |
1) | Derse Erişim ve Kişisel Yönelim, Analiz ve Değerleme Çerçevesi |
2) | Mali Tablolara ve Analizlere Genel Bakış |
3) | Finansal Raporlama ve Analiz |
4) | Finansman Faaliyetlerinin Analizi |
5) | 1. Ara Sınav |
6) | Yatırım Faaliyetlerinin Analiz Edilmesi |
7) | Yatırım Faaliyetlerinin Analizi: Şirketlerarası Yatırımlar |
8) | Operasyonel Faaliyetlerin Analiz Edilmesi |
9) | Nakit Akış Analizi |
10) | 2. Ara Sınav |
11) | Yatırılan Sermayenin Getirisi ve Kârlılık Analizi |
12) | Prospektif Analiz |
13) | Kredi analizi |
14) | Hisse Analizi ve Değerleme |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Financial Statement Analysis, 11th Edition, By K. R. Subramanyam, Mc Graw Hill ISBN10: 0078110963 ISBN13: 9780078110962 Copyright: 2014 | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture (flipped classroom), quiz, participation, exam | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 9 | 2 | 22 | |||
Total Workload | 134 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |