School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||||
Course Code | IE 434 | |||||||
Course Title in English | Transportation and Logistics | |||||||
Course Title in Turkish | Taşımacılık ve Lojistik | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Flipped Classroom,Lecture | |||||||
Level of Course | Advanced | |||||||
Semester | Spring | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 156 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites |
IE 202 - Operations Research I |
|||||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in operations research, and capability of using GAMS software and coding with computer programming are expected. | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Registration Restrictions | - | |||||||
Overall Educational Objective | To learn the application of the operations research in logistics and transportation | |||||||
Course Description | This course is concerned with the planning and control problems observed in transportation and distribution logistics. The aim of the course is to provide students with a solid understanding of the analytical methods and approaches to model and solve real-life logistics management problems, such as facility location and allocation problems, service network design problems, multi-modal transportation problems, and vehicle routing problems. The student is expected to learn and understand the theory and solution techniques which are needed to obtain solutions for the well-known logistics problems. Therefore, the student should be familiar with the basics of operations research, and be capable of using GAMS software and coding with computer programming. | |||||||
Course Description in Turkish | Bu ders ulaştırma ve dağıtım lojistiğinde gözlemlenen planlama ve kontrol problemleriyle ilgilidir. Dersin amacı öğrencilere tesis yeri ve tahsis problemleri, servis ağı tasarım problemleri, çok-modlu ulaştırma problemleri ve araç rotalama problemleri gibi gerçek hayatta ortaya çıkanlojistik yönetimi problemlerini modellemek ve çözmek için analitik yöntemler ve yaklaşımlar hakkında sağlam bir anlayış kazandırmaktır. Öğrencinin, iyi bilinen lojistik problemlerineçözüm bulmak için gereken teori ve çözüm tekniklerini öğrenmesi ve anlaması beklenir.Bu nedenle öğrenci, yöneylem araştırmasının temellerini bilmeli, GAMS yazılımını kullanabilmeli ve bilgisayar programlama ile kod yazabilmelidir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Lojistik sistem tasarımının temel ilkelerini ve kavramlarını tanımlamak ve belirtmek; 2) Uzun mesafe ve kısa mesafe yük taşımacılığı problemlerini modellemek; 3) Konum ve depo lojistiği yönetimi problemlerini modellemek; 4) Lojistik ve taşıma problemlerini çözmek için sezgisel algoritmaları keşfetmek; 5) Modelleme ve kodlama becerilerini optimizasyon yazılımı ile örnekler çözmek için uygulamak; 6) Sezgisel çözüm prosedürlerinin uygulanmasını gerçekleştirmek ve açıklamak; 7) Bir takımın etkili bir üyesi olarak çalışmak; 8) Tasarlanan bir algoritmanın gösterimini yapmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , January 2020 |
Course Coordinator | TUBA AYHAN |
Semester | Spring |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Lojistik Tanıtımı |
2) | Uzun Mesafe Taşıma Problemleri |
3) | Seyahat Eden Satıcı Problemi |
4) | Araç Rotalama Problemleri (VRP) |
5) | Zaman Pencereli VRP |
6) | Yay Çizme Problemleri |
7) | Elektrikli VRP |
8) | Tek Aşamalı Konum Problemleri |
9) | Tek Aşamalı ve İki Aşamalı Konum Problemleri |
10) | Konum Kapsama ve p-merkez Problemleri |
11) | Hibrit Yöntemler ve Stokastik Konum Problemleri |
12) | Tedarikçilerin Seçimi |
13) | Depo Lojistik Yönetimi |
14) | Dönem Projesi Sunumları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Introduction to Logistics Systems Management. G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno. 2nd Edition, John Wiley & Sons, 2013 Vehicle Routing: Problems, Methods, and Applications. P. Toth, D. Vigo, 2nd Edition, MOS & SIAM, 2014 | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | A project will be completed in groups of students. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||||||||
Computer Use | Yes | |||||||||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
duygu.tas@mef.edu.tr 0212 3953717 Exams and quizzes: Closed book and closed notes. Rules for attendance: Classroom practice contributes to 15% of the final grade. Missing a quiz or midterm: You are expected to be present without exception and to plan any travel around these dates accordingly. Medical emergencies are of course excluded if accompanied by a doctor’s note. A note indicating that you were seen at the health center on the day of the exam is not a sufficient documentation of medically excused absence from the exam. The note must say that you were medically unable to take the exam. Provided that proper documents of excuse are presented, either missed exam by the student will be given the grade of the final exam or a make-up exam will be given. If you fail to take the exam on the assigned day and do not have a valid excuse, you will be given zero (0) on the exam. Employment interviews, employer events, weddings, vacations, etc. are not excused absences. Missing a final: Faculty regulations. http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_14.pdf Missing a project: Project deadlines are always extendable up to 72 hours, with submissions late for (0,24] hours receive 70% of the credit they get, (24,48] hours receive 35%, and (48,72] receive 10%. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations (http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf) |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Proje | 1 | 5 | 20 | 25 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 2 | 1 | 9 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Final | 1 | 18 | 2 | 20 | |||
Total Workload | 156 | ||||||
Total Workload/25 | 6.2 | ||||||
ECTS | 6 |