School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | COMP 428 | ||||||
Course Title in English | Human-Computer Interaction | ||||||
Course Title in Turkish | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Exercise,Flipped Classroom,Lecture | ||||||
Level of Course | Introductory | ||||||
Semester | Spring | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 157 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To learn the principles and characteristics of human-computer interaction, such as direct manipulation, usability affordances, and interaction design heuristics; the workflow for designing and evaluating user-centered designs, from need-finding to prototyping to evaluation; the current state of research and development in human-computer interaction, such as augmented reality, wearable devices, and robotics. | ||||||
Course Description | This course is an introductory course on human-computer interaction. It does not presuppose any earlier knowledge of human-computer interaction, computer science, or psychology. The class covers three broad categories of topics within human-computer interaction: (a) the principles and characteristics of the interaction between humans and computers; (b) the techniques for designing and evaluating user-centered systems; and (c) current areas of cutting-edge research and development in human-computer interaction. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İnsan-bilgisayar etkileşimi bağlamıyla ilgili temel sorunları açıklayabilir ve tartışabilir; 2) Kullanılabilirlik ve insan-bilgisayar etkileşimiyle ilgili bilinen ilkelere dayalı olarak kullanıcı arayüzleri ve deneyimleri tasarlayabilir; 3) Kullanıcı geri bildirimi ile kullanıcı merkezli tasarımları iteratif olarak prototipleyebilir, değerlendirebilir ve geliştirebilir; 4) Bu becerileri insan-bilgisayar etkileşimindeki yeni veya açık geliştirme alanlarına uygulayabilir; 5) Gerekli altyapı bilgisi ile etik ve mesleki sorunları kabul edebilir ve detaylandırabilir; 6) Bir proje ekibinde etkili ve verimli bir şekilde çalışabilir; 7) Verilen kaynaklardan yeni bilgiler edinebilir ve uygulayabilir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Sınav |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Sınav |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Sınav |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | N | |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | N |
Prepared by and Date | TUNA ÇAKAR , December 2018 |
Course Coordinator | TUNA ÇAKAR |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR |
Hafta | Konu |
1) | Etkileşimli Sistemlere Giriş ve Kullanılabilirlik |
2) | Evrensel Kullnaılabilirlik ve HCI Keşfi |
3) | İlkeler |
4) | Geri Bildirim Döngüleri |
5) | Doğrudan Manipülasyon ve İnsan Yetenekleri |
6) | Tasarım İlkeleri ve Heuritikler |
7) | Zihinsel Modeller ve Temsiller |
8) | Görev Analizi |
9) | Dağıtık Biliş ve Arayüzler & Politika |
10) | Yöntemler, Etik ve İnsan Araştırmaları |
11) | İhtiyaç Belirleme ve Tasarım Alternatifleri |
12) | Prototip Oluşturma ve Değerlendirme |
13) | Uygulamalar: Teknoloji, Fikirler ve Alanlar |
14) | İlgili Alanlar ve Sonraki Adımlar |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Dix A. et al., Human-Computer Interaction. Harlow, England: Prentice Hall, 2004, ISBN-10: 0130461091. Shneiderman, B., & Plaisant, C. Designing the User Interface. Pearson Publishing, 2013. | ||||||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom. Students work individually for assignments. | ||||||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Assignments & Project | ||||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | Laboratory study | ||||||||||||||||||||||||
Computer Use | Required | ||||||||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||||||||
Course Administration |
cakart@mef.edu.tr 0 212 395 37 45 Instructor’s office: 5th floor Phone number: 0 212 395 37 50 Office hours: After the lecture hours. E-mail address: cakart@mef.edu.tr Rules for attendance: YÖK Regulations. Statement on plagiarism: YÖK Regulations. http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 84 | |||
Proje | 1 | 10 | 20 | 30 | |||
Ödevler | 5 | 2 | 3 | 25 | |||
Final | 1 | 15 | 3 | 18 | |||
Total Workload | 157 | ||||||
Total Workload/25 | 6.3 | ||||||
ECTS | 6 |