School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code COMP 428
Course Title in English Human-Computer Interaction
Course Title in Turkish İnsan-Bilgisayar Etkileşimi
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: None Lab: 2 Other: None
Estimated Student Workload 157 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the principles and characteristics of human-computer interaction, such as direct manipulation, usability affordances, and interaction design heuristics; the workflow for designing and evaluating user-centered designs, from need-finding to prototyping to evaluation; the current state of research and development in human-computer interaction, such as augmented reality, wearable devices, and robotics.
Course Description This course is an introductory course on human-computer interaction. It does not presuppose any earlier knowledge of human-computer interaction, computer science, or psychology. The class covers three broad categories of topics within human-computer interaction: (a) the principles and characteristics of the interaction between humans and computers; (b) the techniques for designing and evaluating user-centered systems; and (c) current areas of cutting-edge research and development in human-computer interaction.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnsan-bilgisayar etkileşimi bağlamıyla ilgili temel sorunları açıklayabilir ve tartışabilir;
2) Kullanılabilirlik ve insan-bilgisayar etkileşimiyle ilgili bilinen ilkelere dayalı olarak kullanıcı arayüzleri ve deneyimleri tasarlayabilir;
3) Kullanıcı geri bildirimi ile kullanıcı merkezli tasarımları iteratif olarak prototipleyebilir, değerlendirebilir ve geliştirebilir;
4) Bu becerileri insan-bilgisayar etkileşimindeki yeni veya açık geliştirme alanlarına uygulayabilir;
5) Gerekli altyapı bilgisi ile etik ve mesleki sorunları kabul edebilir ve detaylandırabilir;
6) Bir proje ekibinde etkili ve verimli bir şekilde çalışabilir;
7) Verilen kaynaklardan yeni bilgiler edinebilir ve uygulayabilir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Sınav
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Sınav
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. H Sınav
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. N
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Proje
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. N
Prepared by and Date TUNA ÇAKAR , December 2018
Course Coordinator TUNA ÇAKAR
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Etkileşimli Sistemlere Giriş ve Kullanılabilirlik
2) Evrensel Kullnaılabilirlik ve HCI Keşfi
3) İlkeler
4) Geri Bildirim Döngüleri
5) Doğrudan Manipülasyon ve İnsan Yetenekleri
6) Tasarım İlkeleri ve Heuritikler
7) Zihinsel Modeller ve Temsiller
8) Görev Analizi
9) Dağıtık Biliş ve Arayüzler & Politika
10) Yöntemler, Etik ve İnsan Araştırmaları
11) İhtiyaç Belirleme ve Tasarım Alternatifleri
12) Prototip Oluşturma ve Değerlendirme
13) Uygulamalar: Teknoloji, Fikirler ve Alanlar
14) İlgili Alanlar ve Sonraki Adımlar
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsDix A. et al., Human-Computer Interaction. Harlow, England: Prentice Hall, 2004, ISBN-10: 0130461091. Shneiderman, B., & Plaisant, C. Designing the User Interface. Pearson Publishing, 2013.
Teaching MethodsFlipped classroom. Students work individually for assignments.
Homework and ProjectsAssignments & Project
Laboratory WorkLaboratory study
Computer UseRequired
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 20
TOTAL % 100
Course Administration cakart@mef.edu.tr
0 212 395 37 45
Instructor’s office: 5th floor Phone number: 0 212 395 37 50 Office hours: After the lecture hours. E-mail address: cakart@mef.edu.tr Rules for attendance: YÖK Regulations. Statement on plagiarism: YÖK Regulations. http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 4 84
Proje 1 10 20 30
Ödevler 5 2 3 25
Final 1 15 3 18
Total Workload 157
Total Workload/25 6.3
ECTS 6