School/Faculty/Institute |
Faculty of Engineering |
Course Code |
CE 462 |
Course Title in English |
Advanced Concrete Technology |
Course Title in Turkish |
İleri Beton Teknolojileri |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom,Laboratory Work,Lecture |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Spring,Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 2 |
Recitation: None |
Lab: 2 |
Other: None |
|
Estimated Student Workload |
133 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
CE 202 - Construction Materials
|
Expected Prior Knowledge |
Prior knowledge in selecting suitable constituent materials for concrete mixtures and evaluating fresh and hardened cementitious material properties using various test methods,
is expected.
|
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Undergraduate & Graduate Students |
Overall Educational Objective |
To learn about special concrete mixtures and recent advances in concrete technology. |
Course Description |
This course will provide the student detailed information about microstructure and mechanical properties of concrete and properties of constituent materials, development of strength, dimensional stability, temperature problems in concreting, durability of concrete, non-destructive test methods, compliance with specifications, progress in concrete technology, advances and future challenges in concrete technology. |
Course Description in Turkish |
Bu derste beton iç yapısı ve mekanik özelikleri, beton karışım malzemeleri ve özelikleri, mukavemet gelişimi, boyutsal stabilite, sıcaklık etkileri, betonun dayanıklılığı, hasarsız deney yöntemleri, beton teknolojisindeki son gelişmeler üzerine çalışmalar yapılacaktır. yöntemleri, ve beton sektörünün geleceği ve fırsatlar üzerine çalışmalar yapılacaktır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) design & mix an innovative concrete mixture and determine physical & mechanical properties using destructive and non-destructive test methods,
2) apply standard test procedures or develop new test methods to determine concrete properties, analyze and interpret experiment results addressing uncertainties,
3) investigate environmental impacts of production of concrete and its constituents (such as cement, aggregates, admixtures, and supplementary cementitious materials);
4) prepare written technical report that clearly refines objective, experimental results, analysis and relationship to the innovative mixture design;
5) present test results of the experimental study using poster presentation
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
, May 2018 |
Course Coordinator |
ÖMER FARUK HALICI |
Semester |
Spring,Fall |
Name of Instructor |
|
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Properties of concrete and constituent materials |
2) |
Fresh concrete properties, Test methods for concrete at early ages |
3) |
Strength of concrete, Development of strength |
4) |
Durability of concrete |
5) |
Test methods for hardened concrete properties |
6) |
Dimensional stability, Creep and Shrinkage |
7) |
Advanced cementitious composites |
8) |
Sustainable mix design, Service life concept |
9) |
Non-destructive test methods |
10) |
Precision of testing |
11) |
Compliance with specifications |
12) |
Recent advances in concrete technology, Draft project submission |
13) |
Future challenges |
14) |
Poster presentations |
15) |
Final Exam/Project/Presentation period |
16) |
Final Exam/Project/Presentation period |
Required/Recommended Readings | Concrete Technology, 2nd Edition, Neville, A.M. and Brooks, J.J. (Required)
Concrete, 2nd Edition, Mindness S, Young J.F. and Darwin D.
Concrete: Microstructure, Properties, & Materials, Fourth Edition. Mehta, P. K., Monteiro, P. J.
Properties of Concrete, Neville, A.M
|
Teaching Methods | Lectures/Contact hours/Lab using ‘flipped classroom’ as an active learning technique |
Homework and Projects | HW, Project |
Laboratory Work | Weekly lab work |
Computer Use | Microsoft Office Applications |
Other Activities | None |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Ödev |
1 |
% 10 |
Sunum |
1 |
% 20 |
Projeler |
1 |
% 40 |
Ara Sınavlar |
2 |
% 30 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
Instructor’s office: 5th Floor
Office hours: open-door policy
E-mail address: yikicia@mef.edu.tr
Rules for attendance: YÖK Regulations (80%)
HW & Term Project Submission: Provided that proper documents of excuse are presented an extension of no more than one-week will be given; otherwise late submissions will not be accepted.
A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: You are expected to clean up after you finished your work in the laboratory.
Statement on plagiarism: YÖK Regulations
|