School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | ARC 464 | ||||
Course Title in English | Urban Ecology | ||||
Course Title in Turkish | Kentsel Ekoloji | ||||
Language of Instruction | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To connect with the environment on wider scales, with emphasis on ecological and ethical issues involved in design and practice | ||||
Course Description | This course focuses on the contemporary answers on urban ecology debate with examination of various contextual positions and related theoretical/practical perspectives in architecture, urbanism and landscape design. Search for the developing concept of nature throughout history and parallel answers in architecture and urbanism. Within the course we will try to increase both aware of latest trends related within urban ecology and critical thinking towards these trends. Thus, in this course multidisciplinary issues that inherent in urban ecology debate will be considered for improving architectural thinking. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) ekolojiyle ilgili olarak kentsel çevreyi anlamak; 2) tasarımcıların kentsel ekoloji üzerindeki etkilerinden doğan sorumluluklarını ayırt etmek; 3) doğa bilimleri, sosyal bilimler ve beşeri bilimlerde ekolojik tasarım paradigmalarını kavramak; 4) disiplinler arası konuları ve çalışmaları yorumlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | ||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | ||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | ||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | ||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | ||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | ||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | ||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | ||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | ||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | ||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | ||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | ||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | ||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | ||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | ||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | ||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Prepared by and Date | ESRA SERT , June 2022 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi ESRA SERT |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Ekolojik Tasarım |
3) | Kentsel Ekoloji |
4) | Kentsel Metabolizma |
5) | Seçilen Konular Üzerine Öğrenci Sunumları & Tartışma |
6) | Doğanın Bilimsel Anlayışı |
7) | Doğanın Şiirsel & Romantik Anlayışı |
8) | Sınırları Aşmak: Doğanın Tarihsel ve Diyalektik Anlayışı |
9) | Seçilen Konular Üzerine Öğrenci Sunumları & Tartışma |
10) | 19. Yüzyılda Mekan-Doğa Tartışması |
11) | 20. Yüzyılda Mekan-Doğa Tartışması |
12) | 21. Yüzyılda Mekan-Doğa Tartışması |
13) | Seçilen Konular Üzerine Öğrenci Sunumları & Tartışma |
14) | Tartışma ve Final Teslimi: "Ekolojik Yarık" çağında kentsel ekoloji kavramını tartışacağız. |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required Readings: Asafu-Adjaye, John et al. (2015). "An Ecomodernist Manifesto." Dinep, C. and Schwab, K. (2010). Sustainable Site Design- Criteria, Process, and Case Studies for Integrating Site and Region in Landscape Design. John Wiley & Sons, Inc., ISBN: 978-0-470-18783-8. Gandy, M. (2004). Rethinking urban metobolism: water, space and the modern city, City: Analysis of Urban Trend, Culture, Theory, Policy and Action, 8: 3, pp. 363-379. Madge, P. (1997). Ecological Design: A New Critique. Design Issues, Vol. 13, No. 2, MIT Press. A Critical Condition: Design and Its Criticism (Summer, 1997), pp. 44-54. Swyngedouw, E. (2009). The city as a hybrid: On nature, society and cyborg urbanization. Capitalism, Nature, Socialism. Routledge, 7:2, pp.65-80. Spirn, A. W. (2013) "Ecological Urbanism: A Framework for the Design of Resilient Cities." a chapter in Resilience in Ecology and Urban Design, edited by Steward Pickett, Mary Cadenasso, and Brian McGrath (Springer, 2013) Smith, N. (2008). Chapter 1: Ideology of Nature in the Uneven Development: Nature, Capital, and the Production of Space. 3rd edition. University of Georgie Press, pp. 10-38, ISBN: 9780820330990. Steele, J. (2005). "Ecological Architecture: A Critical History", Thames and Hudson, Los Angeles. Wheeler, M (1995). Ruskin and environment: the storm-cloud of the nineteenth century. Manchester University Press, ISBN:10-0719043778 Recommended Readings: Carson, R. (1962). Silent Spring. Dunnet, N. and Clayden A. (2007). Rain Gardens: Managing Water Sustainably in The Garden and Designed Landscape. Timber Press, ISBN: 978-0-88192-826-6. Engels, F. (1973). The Condition of the Working Class in England. Guattari, Felix. (2000). The Three Ecologies. Athione Press, pp. 23–70, ISBN: 9780485006087. Howard, E. (1898) Garden Cities of Tomorrow. Mcharg, I, L. (1969). Design with Nature. Mollison, B. (2002). Permaculture: A Designers Manual. Second Edition. Tagari Publications, ISBN: 0908228015 Mostafavi, M., and G. Doherty (2010). Ecological Urbanism. Lars Muller Publishers, ISBN: 9783037781890. Spirn, A. W. (1985). The Granite Garden: Urban Nature and Human Design. Basic Books, ISBN: 9780465026982. Short, L. B., Short, J. R. (2008). Cities and Nature: Critical Introductions to Urbanism and The City. Routledge Taylor& Francis Group, ISBN: 978-0-415-35589-6. Swyngedouw, E. and Heynen, N. C. (2003). Urban political ecology, justice and the politics of scale. Antipode a Radical Journal of Geography Special Issue, ISI Journal Citation Reports, Sf. 898-918. Yeang, K. (2006). Ecodesign, A Manual for Ecological Design. John Wiley & Sons, Inc., ISBN: 983-2726-40-9. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Selected topics are going to be studied, researched and discussed in the studio. Students are expected to read, make research about the topics for each lecture. And prepare one paragraph for each lecture: brief commentaries on selected topics in the assigned readings of each lecture or prepare visual material for each lecture like collage, table, photo shopped images or a game (to be ready the day of the course meeting stated in syllabus and submitted as one single file at the end of the term). The texts written by Neil Smith, Eric Swyngedouw, James Steele, Pauline Madge, Ken Yeang, Bill Mollison, Matthew Gandy, Anne Whiston Spirn, Michael Wheeler, Friedrich Engels, Rachel Carson, Ian L. McHarg, John Ruskin and Ebenezer Howard prepare the base of the discussions. Short videos about the topics will be showed in lectures. Final submission will be a power point presentation or a poster presentation. Detailed research on the selected context (permaculture, sustainable food, walkable city, environmental artists, science fiction and nature, rain gardens, xeriscaping, guerilla gardening, garden cities, bio-politics etc.) | |||||||||||||||
Homework and Projects | 9 Assignments and 1 Power Point Presentation \ Poster Presentation | |||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||
Computer Use | Yes | |||||||||||||||
Other Activities | Watching Short Videos | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
serte@mef.edu.tr - Office: Esra Sert Email: serte@mef.edu.tr Student participation will be essential for the studio. Attending both submissions including the Final Submission and Presentation are crucial elements in the final grade. Late submissions will not be accepted. 80% attendance is compulsory for a successful outcome. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |