School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 130 | ||||
Course Title in English | Rights and Freedoms System under the European Convention on Human Rights | ||||
Course Title in Turkish | İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinin Hak ve Özgürlük Rejimi | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 56 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | ||||
Overall Educational Objective | The student will learn the system of rights and freedoms established within the framework of the European Convention on Human Rights | ||||
Course Description | This course focuses on substantive rights and freedoms under European Conventon on Human Rights like prohibition of torture, right to liberty and security, right to a fair trial, respect for private and family life, freedom of thought, conscience and religion, freedom of expression, freedom of assembly and association, etc. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, işkence yasağı, özgürlük ve güvenlik hakkı, adil yargılanma, zel ve aile yaşamına saygı, düşünce, din ve inanç özgürlüğü, ifade özgürlüğü, toplantı ve dernek kurma özgürlüğü gibi İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yer alan maddi hak ve özgürlüklere odaklanmaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi’nin hak ve özgürlükler sistemini kavrar. 2) İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve Protokollerinde yer alan hak ve özgürlükleri ve bu alan ilişkin içtihatları yorumlamak 3) Olayları ve sorunları Anayasa ile kurulan hak ve özgürlükler sistemi ile karşılaştırmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | SÜHEYL BATUM , January 2024 |
Course Coordinator | SÜHEYL BATUM |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. SÜHEYL BATUM |
Hafta | Konu |
1) | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde ve Ek Protokoller ve İnsan Hakları Avrupa Mahkemesine ilişkin kısa bir TEKRAR |
2) | Tekrara devam |
2) | Tekrara devam |
3) | Maddelere ilişkin Mahkeme kararlarının incelenmesi ve ÖDEVLER |
4) | Maddelere ilişkin Mahkeme kararlarının incelenmesi ve ÖDEVLER |
5) | Maddelere ilişkin Mahkeme kararlarının incelenmesi ve ÖDEVLER |
6) | Maddelere ilişkin Mahkeme kararlarının incelenmesi ve ÖDEVLER |
7) | Maddelere ilişkin Mahkeme kararlarının incelenmesi ve ÖDEVLER |
8) | Maddelere ilişkin Mahkeme kararlarının incelenmesi ve ÖDEVLER |
9) | Maddelere ilişkin Mahkeme kararlarının incelenmesi ve ÖDEVLER |
10) | Maddelere ilişkin Mahkeme kararlarının incelenmesi ve ÖDEVLER |
11) | Maddelere ilişkin Mahkeme kararlarının incelenmesi ve ÖDEVLER |
12) | Maddelere ilişkin Mahkeme kararlarının incelenmesi ve ÖDEVLER |
13) | Maddelere ilişkin Mahkeme kararlarının incelenmesi ve ÖDEVLER |
14) | Maddelere ilişkin Mahkeme kararlarının incelenmesi ve ÖDEVLER |
Required/Recommended Readings | Şeref Gözübüyük,Feyyaz Gölcüklü -, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Uygulaması, Turhan Kitapevi *The last edition of the book is recommended. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture and text discussion | |||||||||||||||
Homework and Projects | Assignments will be given to the students in order to determine the midterm grade. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
batums@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Final | 1 | 7 | 2 | 9 | |||
Total Workload | 56 | ||||||
Total Workload/25 | 2.2 | ||||||
ECTS | 2 |