School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | CE 483 | ||||
Course Title in English | Earthquake Resistant Structural Design | ||||
Course Title in Turkish | Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom,Lecture,Project | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 131 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in analysis and design of reinforced concrete structures is expected. | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students & Graduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To comprehend the fundamental concepts, principles and applications of seismic analysis and design of different structures. | ||||
Course Description | This course covers structural design of different types of structures under seismic loads. The topics discussed include basics of structural dynamics, seismic design philosophy, seismic codes, performance based design, retrofit and strengthening, seismic isolation and reliability of existing structures. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Farklı yapı sistemlerinin deprem yükleri altındaki davranışını analiz etmek; 2) Farklı yapı sistemleri için sismik tasarım prensiplerini kavramak 3) Yapısal tasarımda ileri mühendislik teknolojilerini ve araçlarını uygulamak 4) Bir analiz yazılımı ile hesaplama becerilerini geliştirmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | BAHADIR ŞADAN , November 2023 |
Course Coordinator | GÖRKEM AKYOL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ŞADAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş. |
2) | Yer Hareketi (TBDY2018 - Bölüm 2) |
3) | Depreme Dayanıklı Tasarım Prensipleri (TBDY2018 - Bölüm 3) |
4) | Modelleme ve Analiz Yöntemleri (TBDY2018 - Bölüm 4) |
5) | Kapasite Tasarımı, Sismik Detaylandırma ve Donatı Tasarımı (TBDY2018 - Bölüm 4&7) |
6) | Çerçeve Taşıyıcı Sistem Sahip Bir Binanın Deprem Tasarımı Örnek Çalışması |
7) | Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi (TBDY2018 - Bölüm 15) |
8) | Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi (TBDY2018 - Bölüm 15) |
9) | Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi Örnek Çalışması |
10) | Sismik İzolasyona Giriş / Sismik İzolatörler (TBDY2018 - Bölüm 14) |
11) | Sismik İzolasyona Giriş / Sismik İzolatörler (TBDY2018 - Bölüm 14) |
12) | Sismik İzolatörlü Bina Tasarımı Örnek Çalışması |
13) | Depreme Dayanıklı Bina Tasarımında Çeşitli Konular |
14) | Depreme Dayanıklı Bina Tasarımında Çeşitli Konular |
15) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required: • Turkish Seismic Code for Buildings (Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği), 2018 • Turkish Seismic Code for Design of Highway Bridges and Viaducts (Deprem Etkisi Altında Karayolu ve Demiryolu Köprü ve Viyadükleri Tasarımı için Esaslar), 2020 Recommended: • Earthquake Engineering from Engineering Seismology to Performance Based Design, Y. Bozorgnia, V.V. Bertero • Displacement Based Design of Structures, M.J. N. Priestly, G.M. Calvi, M.J. Kowalsky • Seismic Design of Reinforced Concrete Buildings, J. Moehle • Seismic Design and Retrofit of Bridges, M.J.N. Priestley, F. Seible, G.M. Calvi • Principles of Passive Supplemental Damping and Seismic Isolation, C. Christopoulos, A. Filiatrault • Design of Isolated Structures - From Theory to Practice, F. Naeim, J.M. Kelly | |||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using ‘flipped classroom’ as active learning technique. | |||||||||
Homework and Projects | Term Projects and HWs | |||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||
Computer Use | Students are encouraged to use an analysis software to verify their solutions to assignments. | |||||||||
Other Activities | None | |||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||
Course Administration |
sadanb@mef.edu.tr Instructor’s office: 544 Office hours: To be defined E-mail address: sadanb@mef.edu.tr Rules for attendance: YÖK Regulations. Missing an assignment/quiz: Provided that proper documents of excuse are presented the missed quiz will be excluded from evaluation. Missing any quiz without any proper documents of excuse presented will be evaluated as null. Missing a midterm/term paper: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for the missed mid-term. Late submission rules will apply in case of missing the deadline of term paper. Missing the mid-term without any proper documents of excuse presented will be evaluated as null. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ödevler | 2 | 15 | 30 | ||||
Küçük Sınavlar | 3 | 5 | 1 | 18 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Total Workload | 131 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |