School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code CE 483
Course Title in English Earthquake Resistant Structural Design
Course Title in Turkish Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture,Project
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 131 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge in analysis and design of reinforced concrete structures is expected.
Registration Restrictions Undergraduate Students & Graduate Students
Overall Educational Objective To comprehend the fundamental concepts, principles and applications of seismic analysis and design of different structures.
Course Description This course covers structural design of different types of structures under seismic loads. The topics discussed include basics of structural dynamics, seismic design philosophy, seismic codes, performance based design, retrofit and strengthening, seismic isolation and reliability of existing structures.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Farklı yapı sistemlerinin deprem yükleri altındaki davranışını analiz etmek;
2) Farklı yapı sistemleri için sismik tasarım prensiplerini kavramak
3) Yapısal tasarımda ileri mühendislik teknolojilerini ve araçlarını uygulamak
4) Bir analiz yazılımı ile hesaplama becerilerini geliştirmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date BAHADIR ŞADAN , November 2023
Course Coordinator GÖRKEM AKYOL
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ŞADAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş.
2) Yer Hareketi (TBDY2018 - Bölüm 2)
3) Depreme Dayanıklı Tasarım Prensipleri (TBDY2018 - Bölüm 3)
4) Modelleme ve Analiz Yöntemleri (TBDY2018 - Bölüm 4)
5) Kapasite Tasarımı, Sismik Detaylandırma ve Donatı Tasarımı (TBDY2018 - Bölüm 4&7)
6) Çerçeve Taşıyıcı Sistem Sahip Bir Binanın Deprem Tasarımı Örnek Çalışması
7) Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi (TBDY2018 - Bölüm 15)
8) Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi (TBDY2018 - Bölüm 15)
9) Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi Örnek Çalışması
10) Sismik İzolasyona Giriş / Sismik İzolatörler (TBDY2018 - Bölüm 14)
11) Sismik İzolasyona Giriş / Sismik İzolatörler (TBDY2018 - Bölüm 14)
12) Sismik İzolatörlü Bina Tasarımı Örnek Çalışması
13) Depreme Dayanıklı Bina Tasarımında Çeşitli Konular
14) Depreme Dayanıklı Bina Tasarımında Çeşitli Konular
15) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
16) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired: • Turkish Seismic Code for Buildings (Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği), 2018 • Turkish Seismic Code for Design of Highway Bridges and Viaducts (Deprem Etkisi Altında Karayolu ve Demiryolu Köprü ve Viyadükleri Tasarımı için Esaslar), 2020 Recommended: • Earthquake Engineering from Engineering Seismology to Performance Based Design, Y. Bozorgnia, V.V. Bertero • Displacement Based Design of Structures, M.J. N. Priestly, G.M. Calvi, M.J. Kowalsky • Seismic Design of Reinforced Concrete Buildings, J. Moehle • Seismic Design and Retrofit of Bridges, M.J.N. Priestley, F. Seible, G.M. Calvi • Principles of Passive Supplemental Damping and Seismic Isolation, C. Christopoulos, A. Filiatrault • Design of Isolated Structures - From Theory to Practice, F. Naeim, J.M. Kelly
Teaching MethodsLectures/contact hours using ‘flipped classroom’ as active learning technique.
Homework and ProjectsTerm Projects and HWs
Laboratory WorkNone
Computer UseStudents are encouraged to use an analysis software to verify their solutions to assignments.
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Projeler 3 % 100
TOTAL % 100
Course Administration sadanb@mef.edu.tr

Instructor’s office: 544 Office hours: To be defined E-mail address: sadanb@mef.edu.tr Rules for attendance: YÖK Regulations. Missing an assignment/quiz: Provided that proper documents of excuse are presented the missed quiz will be excluded from evaluation. Missing any quiz without any proper documents of excuse presented will be evaluated as null. Missing a midterm/term paper: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for the missed mid-term. Late submission rules will apply in case of missing the deadline of term paper. Missing the mid-term without any proper documents of excuse presented will be evaluated as null. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 56
Ödevler 2 15 30
Küçük Sınavlar 3 5 1 18
Rapor Teslimi 1 25 2 27
Total Workload 131
Total Workload/25 5.2
ECTS 5