School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code BUS 203
Course Title in English Business Practice I
Course Title in Turkish İş Uygulaması I
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 1.5 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 42 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the basic information for Corporate Life dynamics and fundamental knowledge for finance, marketing and human resources.
Course Description This program is designed for bachelor degree students who are new graduate candidates. It includes specific information about daily corporate life, different departments & structures of the organizations. Also it gives some brief information about basic KPIs and ‘way of doing business’ tips. Moreover, students can find inventories for their personal development about corporate profiles and specifications.
Course Description in Turkish Bu program yeni mezun aday olan lisans öğrencileri için tasarlanmıştır. Günlük kurumsal yaşam, organizasyonların farklı departmanları ve yapıları hakkında spesifik bilgiler içerir. Ayrıca, temel KPI'lar ve 'iş yapma şekli' ipuçları hakkında bazı kısa bilgiler verir. Ayrıca öğrenciler, kurumsal profiller ve özellikler hakkında kişisel gelişimleri için envanterler bulabilirler.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) sektörün kilit oyuncularını anlamak
2) çeşitli endüstrilerin temel dinamiklerini kavramak
3) böyle bir alanda faaliyet göstermek için gerekli yetkinlikleri kazanmak
4) gelecek planı yapmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ALPER GİRGİN , May 2023
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. ALPER GİRGİN

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş ve Vizyon Çalışması
2) Vizyon Çalışması
3) Organizasyonun Temelleri
4) Organizasyonun Temelleri
5) Organizasyonun Temelleri
6) Mini Seminer: LinkedIn'de Profil Oluşturma
7) Proje Atölyesi
8) Kurumsal Dil
9) Kurumsal Dil
10) Proje Atölyesi
11) Kurumsal Profil Esasları
12) Kurumsal Profil Esasları
13) Kurumsal Profil Esasları
14) Vaka Çalışması/Final Sınavı
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsSupplementary Books: Alper Girgin, “First 100 days at Corporate Life” Stephen R Covey, “Seven Habits of Highly Effective People”, 1989.
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsGroup project - building a product in FMCG category & Vision Statement preparation.
Laboratory Work
Computer UseMS Excel, Powerpoint
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration girgina@mef.edu.tr

Rules for attendance: Attendance is not mandatory, though highly necessary Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations (http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf ) Plagiarism and cheating will be treated according to the university’s regulations and legal administration. Dean’s office will be informed in case of cheating during the exams. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 1 28
Ara Sınavlar 1 5 1 6
Final 1 7 1 8
Total Workload 42
Total Workload/25 1.7
ECTS 2