School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | FIN 335 | ||||
Course Title in English | Start-up Finance | ||||
Course Title in Turkish | Girişimcilik Finansı | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 131 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To acquire relevant knowledge and skills on startups, the entrepreneurial ecosystem and startup financing. | ||||
Course Description | Startups as one of the most vibrant forms of firm play an important role in an economy supporting the innovation. In today’s business environment, it is crucially important to create and support a dynamic startup eco system for the growth and economic development. Universities contribute startup eco system through university-industry cooperation, academic research and education. Within this context, this course will equip students with a comprehensive understanding of startups, eco system and startup financing in a local and international environment. | ||||
Course Description in Turkish | Startup’lar dinamik yapılarıyla bir ekonomide inovasyonun desteklenmesinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Günümüz iş dünyasında, ekonomik gelişme ve büyüme açısından açısından dinamik bir startup eko sisteminin yaratılması ve desteklenmesi büyük önem taşımaktadır. Üniversiteler; üniversite-sanayi işbirliği, akademik araştırma ve eğitim ile startup eko sistemine önemli katkıda bulunmaktadır. Bu açıdan, bu ders öğrencilerin startupları, finansman yöntemlerini ve eko sistemi yerel ve uluslararası bir bağlamda geniş kapsamlı olarak öğrenmelerini sağlayacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Startupları ve startup ekosistemini anlamak. 2) Startupların finansman ihtiyacının hesaplanması ve finansal analizinin yapılması. 3) Startupların iş modelinin analiz edilmesi. 4) Yaygın olarak kullanılan değerlendirme yöntemlerinin ve bunların startuplara uygulanmasını anlamak. 5) Girişim sermayesi finansmanının önemini ve temel yönlerini kavramak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | METİN YILMAZ , September 2018 |
Course Coordinator | MERVE ÖZ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. METİN YILMAZ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Temel kavramlar ve tanımlar |
2) | Türk Startup ekosistemi |
3) | Türkiye ve diğer ülkelerdeki düzenleyici çevre |
4) | Şirket finansal tablolarına giriş |
5) | Startup iş modeli |
6) | Proje: Türk startup ekosisteminin analizi |
7) | Proje: Türk startup ekosisteminin analizi |
8) | Startupların finansmanı |
9) | Müşteri tarafından finanse edilen işletmeler |
10) | Vize sınavı |
11) | Girişim sermayesi fonu |
12) | Girişim sermayesi fonu |
13) | Değerleme yöntemleri |
14) | Startup değerlemesi |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | -The Entrepreneurial Bible to Venture Capital, by Andrew Romans, 2013, McGraw Hill -The Masters of Private Equity and Venture Capital, Robert A. Finkel with David Greising, 2010, McGraw Hill -The Customer-Funded Business, John Mullins, 2014, Wiley | |||||||||||||||
Teaching Methods | The course is designed to introduce students to startups and their financing methods within a local and international context. To achieve learning objectives; there will be lectures, related videos and readings. Guest speakers from the startup eco system will create an opportunity for students to connect with the industry and understand real life environment. The course will also involve projects and the cases in real life will be analyzed. In short this course aims at providing a balanced study of the theory and practice in its subject field. | |||||||||||||||
Homework and Projects | The students are expected to work individually on the first project which involve analysis of an element of Turkish startup eco system. Each student shall present his/her work in the the class. The students will be working as teams on the final project and will make presentations about business and financing of selected startups. The formation of the teams and the details of the project will be provided in due course. All the team members shall take responsibility during presentations. | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | Laptops | |||||||||||||||
Other Activities | Guest speakers from the industry will be invited to the class to speak and discuss the relevant topics. There will be 3 or 4 guest speakers from VC firms, startups and corporate VCs or innovation teams to bring real life examples into the class. | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
yilmazme@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 2 | 8 | 6 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Total Workload | 131 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |