School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MGMT 431
Course Title in English Business Intelligence
Course Title in Turkish İş Zekası
Language of Instruction EN
Type of Course Select
Level of Course Select
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 124 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MIS 301 - Management Information Systems
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To understand and query sql command for business/marketing professionals and the structure of Business Intelligence projects and development of main layer.
Course Description In business world, it is expected that all employees will be analytical enough to their needs and add value to their companies. Business Administration department graduates are expected to communicate with technical departments, adopt a data-driven company culture and improve themselves in the data analytics to be aware of the added value they can create. The aim of this course is to make the students more adaptable to the business analytics world by explaining the concept of purposeful business intelligence, successful/unsuccessful examples in real life, benefits of analytical layers to companies, layers of business intelligence projects and data visualization.
Course Description in Turkish İş dünyasında, ihtiyaçlar doğrultusunda tüm çalışanların yeterli düzeyde analitik olmaları ve şirketlerine değer katmaları beklenmektedir. İşletme bölümü mezunlarının teknik departmanlarla iletişim kurmaları, veri odaklı bir şirket kültürü benimsemeleri ve oluşturabilecekleri katma değerin farkında olmak için veri analizinde kendilerini geliştirmeleri beklenmektedir. Bu dersin amacı öğrencilere amaca yönelik iş zekası, gerçek hayatta başarılı/başarısız örnekler, analitik katmanların şirketlere faydaları, iş zekası projeleri katmanları ve veri görselleştirme kavramlarını açıklayarak iş analitiği dünyasına daha uyumlu hale getirmektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) SQL komutlarını kullanarak tablolarda basit sorgulama yapmak
2) operasyonel veri katmanını anlamak
3) analitik veri katmanını anlamak
4) iş zekası projesi tasarlamak
5) veriyi görünür hale getirmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date KORAY KOCABAŞ , May 2023
Course Coordinator HIZIR KONUK
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş ve temeller
2) Veri Türleri
3) Temel Raporlama ve Sorgulama
4) İş zekası döngüsü & iş zekası planı hazırlama
5) İş zekası döngüsü & iş zekası planı hazırlama
6) İş zekası projeleri için 10 anahtar
7) İş zekası projeleri için 10 risk
8) pazarlama zekası veri katmanı hakkında düşünme
9) Veri Deposu Tasarımı
10) SSIS 1 kullanarak ETL geliştirme
11) SSIS 2 kullanarak ETL geliştirme
12) Pazarlama analitiği için Müşteri odaklı veri katmanının geliştirilmesi
13) Veri görselleştirme 1
14) Veri görselleştirme 2
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsThe Data Warehouse Toolkit, Building the Data Warehouse, T-SQL Fundamentals, Professional Microsoft SQL Server 2014 Integration Services, Professional Microsoft SQL Server 2016 Reporting Services
Teaching MethodsThe methods which will be used throughout the course are real life data cultured company case studies, presentations, in-class discussions – brain storming. Every member of the class is expected to freely share her/his knowledge, ideas and questions with the group without any concern. Throughout the course, experiential, constructivist, research-based and reflective teaching strategies are used. In all kinds of teaching and learning activities, student participation, active learning and learning by doing are essential.
Homework and ProjectsThe students will be making one beginner level design a marketing based datawarehouse as a group at the end of the course
Laboratory WorkNone
Computer UsePersonal notebook
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 50
TOTAL % 100
Course Administration kocabask@mef.edu.tr

Öğrenciler her zaman serbesttir ve öğretim elemanına e-posta yoluyla dersle ilgili geri bildirimde bulunmak ve soru sormak konusunda teşvik edilirler.(kocabask@mef.edu.tr). Bu derste sql komutlarını kullanarak tabloları sorgulamak, iş zekası projesinin katmanlarını tasarlamak ve anlamak, beyin fırtınası ve tartışma gibi konuların öğrenilmesi ve uygulanması için aktif katılım esastır. Böylece derse katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, kursu farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacak Students are always free and encouraged to give feedback and ask questions about the course via e-mail to instructor (kocabask@mef.edu.tr). In this course, active participation is key to learning and applying, as for a topic like querying tables using sql commands, designing and understanding the layers of business intelligence project, brain storming and discussion. Thus the grading of the class participation will be done based on the quality of active student participation and contribution to in-class activities. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they can not attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. As the feedback and questions are very valuable for making the course a distinctive learning experience, students may visit the instructors during office hours or send e mails, for any course related issues. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 2 8 2 20
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Total Workload 124
Total Workload/25 5.0
ECTS 5