School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MGMT 433
Course Title in English Consulting
Course Title in Turkish Yönetim Danışmanlığı
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn roles and techniques of business consultants to approach contemporary business challenges.
Course Description Familiarize and encourage course attendees to use processes, techniques, tools and behavior consultants employ in both solving problems and realizing opportunities in today’s challenging business environment.
Course Description in Turkish Günümüzün güçlü rekabet koşullarında danışmanların hem sorunları çözmede, hem de fırsatları yakalamada kullandıkları süreç, teknik, araç ve davranışları katılımcılara tanıtmak ve bunları kullanmak konusunda cesaretlendirmek.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) danışmanlık kariyerine olan arzusunu değerlendirmek
2) çeşitli danışmanlık araç ve tekniklerini ve bunların uygulama alanlarını anlamak
3) gerçek hayattaki sorunları çözmek için danışmanlık tekniklerinin kullanımı
4) etkili danışmanlık yetkinlik ve davranışlarını tanımlama
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date MURAT YALNIZOĞLU , May 2023
Course Coordinator HIZIR KONUK
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. ALPER GİRGİN

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Danışmanların, danışmanlığın ve yönetimin rolleri
3) Süreç Danışmanlığı
4) Vizyon/misyon formülleştirm, SWOT Analizi Uygulaması
5) Pareto Analiz
6) Net Tavsiye Skoru, Danışmanlık Simülasyonu
7) Dengeli Puan Kartı (BSC), Strateji Haritaları
8) Organizasyon Sağlığı
9) Yönetim Kurulu Simülasyonu
10) Değer Yaratma, Danışmanlık Etiği
11) Örgütsel Yönetişim
12) Sorularla Danışmanlık
13) Strateji, Porter, Mavi Okyanus
14) Değişim Yönetimi
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsVarious articles from McKinsey, Bain&Co and Pwc Periodicals
Teaching MethodsInstructional strategy and expectations for both students and instructional staff that follow from this. Student work modes (independently and/or in teams). Any work with the outside community – geographic or industry sector.
Homework and ProjectsVision&Mission, Consulting Ethics, 2 Cases,
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 3 % 45
Rapor Teslimi 1 % 40
Final 1 % 15
TOTAL % 100
Course Administration yalnizoglum@mef.edu.tr
Phone 3720
Murat Yalnızoğlu, Office A553, Phone 3720, yalnizoglum@mef.edu.tr Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları beklenmektedir. Devamsızlık durumunda öğretim elemanına e-posta yoluyla bilgi verilmesi beklenmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. Students are expected to attend all sessions. In case of absence they are expected to inform the instructor via e mail. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 3 8 2 30
Final 1 10 2 12
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5