School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MGMT 341 | ||||
Course Title in English | Sustainability and Corporate Citizenship | ||||
Course Title in Turkish | Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Vatandaşlık | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 125 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn and understand the theory and contemporary corporate approaches to sustainable business, corporate governance, corporate citizenship and corporate social responsibility. | ||||
Course Description | This course aims to provide an understanding of sustainable business. Students are expected to gain a broad understanding of business, governance and the interconnectedness between business and corporate citizenship and responsibility. Students will learn how to attempt to ultimately create implementable plans to create or change business organizations so that they have sustainable businesses. We explore the meaning and dimensions of sustainability, corporate governance, corporate citizenship, corporate social responsibility, their relation with financial structure and economics of the business, learn strategies for achieving sustainability, and implementation plans. Students will engage in a project based on learning and apply their knowledge and skills to the application of sustainable business challenges. | ||||
Course Description in Turkish | Bu derste son dönemin popüler konularından işletmelerdeki sürdürülebilirlik kavramı ele alınacaktır. Öğrenciler işletmelerdeki çağdaş uygulamaları, kurumsal yönetim yaklaşımlarını, işletme ile çevre arasındaki ilişkileri ele alacaklardır. Ders sonucunda öğrenciler, bir işletmenin sürdürülebilir (kalıcı) olabilmesi için yapması gerekenlerin ne olduğu konusunda detaylı bilgi ve yetkinlik sahibi olacaklardır. Öğrenciler sürdürülebilirlik, kurumsal vatandaşlık, kurumsal yönetim, kurumsal sosyal sorumluluk vb. kavramların tanımı, açılımları, işletmelerin finansal yapısı ve ekonomik yaklaşımları ile ilişkisi ve etkisi ile nasıl uygulanacağı konularında bilgi ve uygulamada yetkinlik sahibi olacaklardır. Öğrenciler sürdürülebilirlik konusunda işletmelerin karşı karşıya bulunduğu değişim ihtiyaçları karşısındaki durumlarını ve yapılması gerekenleri analiz eden bir proje gerçekleştireceklerdir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Sürdürülebilirlik bağlamında iş operasyonlarının ilkelerini göstermek 2) İş operasyonları ile sürdürülebilirlik arasındaki çatışmanın çıkarlarını anlayabilmek için iş dünyasındaki temel araştırma metodolojilerini ve tekniklerini açıklamak 3) Bir işletmenin çevresi üzerindeki etkisini ve raporlama gerekliliklerini sistematik olarak değerlendirmek için bilgileri ve sayısal verileri yorumlamak 4) İşletme faaliyetlerinde etik ve sosyal açıdan sorumlu eylemlere değer vermek 5) İş dünyasında sürdürülebilirliği sağlamaya yönelik planları önermek ve savunmak için eleştirel düşünme becerilerini göstermek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | MURAT DOĞU , September 2018 |
Course Coordinator | HANDE KARADAĞ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. MURAT DOĞU |
Hafta | Konu |
1) | Toplumda işletmenin değişen rolü |
2) | Sürdürülebilirlik ve kurumsal vatandaşlığa giriş |
3) | Kurumsal Yönetişim ve Şeffaflık |
4) | Sürdürülebilirlik ve temel kurumsal sosyal sorumluluk stratejileri |
5) | Ara dönem sınavı ve proje dağıtımı |
6) | Konuk konuşmacı (şirket yöneticisi) |
7) | Çıkar çatışmaları ve sürdürülebilirliği yönetmek |
8) | Sürdürülebilirliği ölçmek |
9) | Sürdürülebilirlik muhasebesi ve entegre raporlama |
10) | Saha ziyareti |
11) | Bir değişim ve dönüşüm unsuru olarak sürdürülebilirlik; teknolojiyle başa çıkmak |
12) | Proje Sunumları |
13) | Proje sunumları |
14) | Sürdürülebilirlik ve gelecek |
15) | Final Projeleri Dönemi |
16) | Final Projeleri Dönemi |
Required/Recommended Readings | Recommended: 1. Robertson, Margaret (2017), Sustainability, Principles and Practice, Routledge. 2. Rasche, Andreas & Morsing, Mette (2017) Corporate Social Responsibility: Strategy, Communication, Governance, Cambridge. 3. Peterson, Mark (2012), Sustainable Enterprise, Sage. 4. Wells, Jenson (2017), Corporate Governance: Principles, Policies and Practices, Oxford. 5. Epstein, Marc J. (2014), Making Sustainability Work: Best Practices in Managing and Measuring Corporate Social, Environmental and Economic Impacts (Business), Berrett-Koehler Publishers. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Class presentations and interactive discussions. Students will work independently and/or in teams. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Will be announced | |||||||||||||||
Laboratory Work | Not applicable | |||||||||||||||
Computer Use | Not applicable | |||||||||||||||
Other Activities | Sight visit (to be announced) | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
dogum@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 30 | 1 | 31 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 125 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |