School/Faculty/Institute |
Faculty of Education |
Course Code |
ELE 431 |
Course Title in English |
Developing Tasks for Mathematics Teaching |
Course Title in Turkish |
Developing Tasks for Mathematics Teaching |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Spring |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
182 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
Basic use of computer and mathematics knowledge
|
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students
|
Overall Educational Objective |
The main focus of this course is how technology enhances and extends the learning and teaching of mathematics, and also how technology is used to develop tasks. Students will revisit their own learning of mathematics and examine mathematical concepts through problem solving with technology. Students will use various technological tools and they will be engaged in critical reflection and discussion about teaching and learning of mathematics with technology. Students will develop the required knowledge to apply technology as a learning and teaching tool for mathematics. |
Course Description |
This course is designed to prepare prospective mathematics teachers to use technology in their classrooms to help students in formulating and solving mathematics problems in the middle and high school curricula.
|
Course Description in Turkish |
Bu ders, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının teknolojiyi, öğrencilerinin problem oluşturma ve çözme becerilerini geliştirmelerine ve etkinlik geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde kullanmaları konusunda hazırlanmaları için tasarlanmıştır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Çeşitli teknolojik araçların öğrenilmesi.
2) Matematiğin teknolojiyle öğretilmesine yönelik görevlerin tasarlanması.
3) Sınıfta teknoloji açısından zengin bir ortam ve kültür yaratmak.
4) Teknolojik araçları kullanarak problemleri formüle etme ve çözme.
5) Matematikteki kavram yanılgılarının ve bilişsel sorunların teknoloji yardımıyla aşılması.
6) Cebirsel olarak akıl yürütmek, verileri analiz etmek ve veriye dayalı iddialarda bulunmak ve geometrik nesneler oluşturmak için teknolojiyi kullanmak.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
BENGİ BİRGİLİ , |
Course Coordinator |
BENGİ BİRGİLİ |
Semester |
Spring |
Name of Instructor |
Prof. Dr. ZELHA TUNÇ |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
. |
2) |
. |
3) |
. |
4) |
. |
5) |
. |
6) |
. |
7) |
. |
8) |
. |
9) |
. |
10) |
. |
11) |
. |
12) |
. |
13) |
. |
14) |
. |
15) |
. |
16) |
. |
Required/Recommended Readings | PTMT (Preparing Teaching Mathematics with Technology) books and materials
Open source websites and software such as GeoGebra, CODAP, Seeing Theory, Gapminder, Desmos…
Several articles and weekly readings will be assigned through BlackBoard.
|
Teaching Methods | Flipped learning; cooperative groups; case study; peer feedback; reflection and discussion |
Homework and Projects | None |
Laboratory Work | None |
Computer Use | The course heavily requires use of computers, thus students are expected to bring their own computers to use.
|
Other Activities | 1. Active Participation: Student participation in every aspect of the course is essential. Active participation requires attendance, research, reading, reflection, participation in class discussions, sharing observations made in K-12 schools and classrooms, asking questions and giving feedback to students who are making presentations.
2. Attendance: Attendance in class activities is very important. Working collaboratively on projects/research/reports/presentations is an important part of a teacher/counselor's role. Class participation/collaborative produce grades will only be given to students who attend the class and work with their classmates on the projects.
3. Accommodations: Any student needing special accommodations (testing, seating, etc.) must notify the instructor within the first two weeks of class.
4. Academic Integrity: In meeting course requirements, honesty is essential and students are expected to abide by MEF policy of academic integrity, prohibiting cheating, plagiarizing, or otherwise falsifying results of any work. This applies to exams, papers, reports, and all other assignments. Any violation of this policy will be reported to the university administration, and penalties ranging from failure of the assignment to failure of the course will be enforced.
5. Email Addresses: Emails assigned by the university must be used to communicate by the instructor and classmates.
6. If you miss more than 30% of the course (that is more than 12 hours), you forfeit your right to do the final project and will receive a grade of FC.
Rules for attendance: The student must attend at least 70% of the classes.
Statement on academic dishonesty and plagiarism: YOK Disciplinary Regulation
|
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
14 |
% 15 |
Uygulama |
1 |
% 25 |
Ödev |
2 |
% 30 |
Final |
1 |
% 30 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
1. Active Participation: Student participation in every aspect of the course is essential. Active participation requires attendance, research, reading, reflection, participation in class discussions, sharing observations made in K-12 schools and classrooms, asking questions and giving feedback to students who are making presentations.
2. Attendance: Attendance in class activities is very important. Working collaboratively on projects/research/reports/presentations is an important part of a teacher/counselor's role. Class participation/collaborative produce grades will only be given to students who attend the class and work with their classmates on the projects.
3. Accommodations: Any student needing special accommodations (testing, seating, etc.) must notify the instructor within the first two weeks of class.
4. Academic Integrity: In meeting course requirements, honesty is essential and students are expected to abide by MEF policy of academic integrity, prohibiting cheating, plagiarizing, or otherwise falsifying results of any work. This applies to exams, papers, reports, and all other assignments. Any violation of this policy will be reported to the university administration, and penalties ranging from failure of the assignment to failure of the course will be enforced.
5. Email Addresses: Emails assigned by the university must be used to communicate by the instructor and classmates.
6. If you miss more than 30% of the course (that is more than 12 hours), you forfeit your right to do the final project and will receive a grade of FC.
Rules for attendance: The student must attend at least 70% of the classes.
Statement on academic dishonesty and plagiarism: YOK Disciplinary Regulation |