ARC 471 Walking and MappingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İç MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İç Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 471
Ders Adı İngilizce Walking and Mapping
Ders Adı Türkçe Yürümek ve Haritalamak
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Kent içinde kendini eleştirel bir şekilde konumlandırmak ve yürüyüş ve haritalama yoluyla kentin olası gelecekleri üzerine düşünmek için teori ve doğrudan mekânsal katılım arasında bir diyalog yaratmak.
Ders Açıklaması Yaklaşımının mimarlık, peyzaj, kentsel kuram, coğrafya, antropoloji, sosyoloji ve sanatın birleşiminde bir yaklaşıma sahip olan bu seçmeli ders yürümek ve haritalamak arasındaki temel ilişkiye odaklanan keşif amaçlı bir seminer dersi olarak kurgulanmıştır. Dersin amacı yürümek ve haritalamak arasındaki ilişkiyi birbiriyle kesişen iki ana hat üzerinden incelemektir. İlk hat yürüme teorisi ve haritalama üzerine yazılmış ana metinler, tasarım ve sanat çalışmalarına odaklanarak yürümek ve araziyi araştırmak-dönüştürmek-temsil etmek arasındaki ilişki ile temsil ve eleştirel kartografyalara dair kuramsal bir altyapı oluşturmaya çalışır. İkinci hat ise kentin ‘güncel’ ve ‘gerçek’ bölgelerine yapılan sınıf yürüyüşleri ile yürüme ve haritalama eylemlerini projektif ve performatif bir şekilde ele alır. Istanbul’un farklı bölgeleri, yürüme eylemine özgü sezgisel bir yaklaşımla duyusal, bedensel ve kişisel deneyimler çerçevesinde incelendikten sonra bu doğrudan deneyimler ekseninde haritalanır. Bu bağlamda, dersin hedeflediği sonuç ürünler yürüyüşlerin yapıldığı bölgelerin tekdüze, kesin ve statik temsillerinin oluşturulması değil; kişisel, duyusal ve katılımcı temsilleri ortaya çıkarmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) akademik literatürü eleştirel bir bakış açısıyla okumak ve analiz etmek;
2) doğal ve yapılı peyzajı keşfetmek, kaydetmek ve algılamak için yeni yollar geliştirmek;
3) kişisel ve mekânsal deneyimleri çeşitli medya araçlarıyla belgelemek ve temsil etmek;
4) kent içinde küratöryel yürüyüşler tasarlamak;
5) eleştirel haritalama ve temsil becerileri geliştirmek;
6) mekânsal bir deneyim hakkında haritalama ve akademik yazı yoluyla bir görüş ifade etmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). H Derse Katılım
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. S
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. S
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. S
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. H Sunum
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. S
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. S
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. S
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. S
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. H Sunum
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. H Sunum
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. S
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. S
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi S
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. S
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. H Sunum
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S
Hazırlayan ve Tarih , November 2024
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. MERİÇ ÖNER

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Yürüyüş ve Haritalama'ya Giriş
2) Yürüyüş Yaklaşımları: Sanat
3) Yürüyüş Yaklaşımları: Araştırma
4) Yürüyüş Yaklaşımları: Mimarlık
5) Yürüyüş I (herkes) >> Yürüyüş Günlüğü I (kişisel), Haritalamalar (kolektif)
6) Haritalama: Zihinsel Haritalamadan Mavi Bilye'ye (The Blue Marble)
7) Haritalama: Sanal Gezegen
8) Haritalama: Eleştirel Kartografyalar
9) Yürüyüş II (herkes) >> Yürüyüş Günlüğü II (kişisel), Haritalamalar (kolektif)
10) İstanbul'da Haritalama Pratikleri
11) İstanbul’da Yürüyüş Tasarlamak
12) Yürüyüş III (gruplar halinde) >> Yürüyüş Günlüğü III (kişisel), Haritalamalar (gruplar halinde)
13) Yürüyüş-Haritalama // Sunumlar & Tartışmalar (Yürüyüş III’e dayalı grup çalışmaları)
14) Yürüyüş-Haritalama // Sunumlar & Tartışmalar (Yürüyüş III’e dayalı grup çalışmaları)
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarThoreau, Walking de Certeau, The Practice of Everyday Life Benjamin, Arcades Project Jacobs, Death and Life of Great American Cities Lynch, Image of the City Guy Debord, Theory of the Dérive Solnit, Wanderlust: A History of Walking Ingold, Culture on the Ground Pink, Walking across Disciplines: From Ethnography to Arts Practice Careri, Walkscapes Rendell, Art and Architecture, a place between Vidler, Terres Inconnues: Cartographies of a Landscape to Be Invented* Wood, Maps Blossom in the Springtime of the State Cosgrove, Virtual Globe Kurgan, Close up at a Distance Cosgrove, Mapping a City Corner, Agency of Mapping: Speculation, Critique and Invention Şenel, Mapping as Performance: An Alternative to Authoritative Representations of Istanbul Logie & Morvan, Istanbul 2023 Tümerdem, Recording the Landscape: Walking, Transforming, Designing
Öğretme TeknikleriYürüyüş ve Haritalama dersi iki kesişen iz üzerinden yürütülmektedir. İlk iz, yürüyüş, yürüme sanatı, yürüyüş ve tasarım, haritalama, performatif haritalama gibi en yeni tema ve konularda teorik bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır. Teorik iz, katılımcı bir iz ile desteklenecek ve çağrılar, İstanbul'un dönüşen peyzajlarında keşif yürüyüşlerine çıkarılacaktır.
Ödev ve Projeler3 yürüyüş günlüğü, 1 kolektif haritalama, 1 grup haritalaması ve haftalık okumalarla ilgili kısa metinler
Laboratuvar ÇalışmasıEvet
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerSaha Gezileri
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi -
-
Ders için öğrenci katılımı esastır. Öğrenciler, her hafta okumalardan biri hakkında 500 kelimelik bir yazıyı yoklama olarak getireceklerdir. Başarılı bir sonuç için %80 devam zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5