School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | ARC 461 | ||||
Course Title in English | Landscape as Architecture | ||||
Course Title in Turkish | Mimarlık Olarak Peyzaj | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme | ||||
Level of Course | İleri | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To explore the contemporary concepts of landscape and nature in relation to architecture | ||||
Course Description | Landscape as Architecture is an elective course that focuses on the term landscape in the context of architecture. Through theoretical lectures, representational experiments, site visit and guest speakers the goal of the course is to open a field for architecture students to rethink their own design approaches. Topics around the contemporary discourse of landscape such as topography, infrastructure, ecology, terrain vague, psychogeography, landscape urbanism as well as an understanding of garden and nature concepts are in the scope of the course. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) arazi koşullarını, özelliklerini ve topoğrafya, bitki örtüsü, iklim, toprak gibi peyzaj bileşenlerini analiz etmek; 2) peyzaj olgusunu mimari ile ilişkilendirmek; 3) çağdaş peyzaj kentsel tasarımı ve altyapı söylemlerini yorumlamak; 4) mimari tasarıma peyzaj bakış açısıyla yaklaşmak; 5) peyzaj temsili tekniklerini kullanmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Prepared by and Date | ENISE BURCU DERINBOGAZ , June 2022 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Fall |
Name of Instructor | HALİME GÜHER TAN |
Hafta | Konu |
1) | Dersin tanıtımı, bellek ve peyzajlar üzerine tartışma |
2) | Konu 1: Peyzajın Algılanması ve Anlatımı |
3) | Konu 2: Tarihi Bahçeler |
4) | Konu 3: Kentsel Parklar: Modern Şehirde Park Kavramı |
5) | Konu 4: Peyzaj Analizi (Stüdyo projeleri üzerine tartışma) |
6) | Konu 5: Topoğrafya ve Derecelendirme |
7) | FADA Atölye Haftası |
8) | Konu 6: Peyzaj Deneyimi / Yürüyüş (Konuk konuşmacı: Nazlı Tümerdem, Istanbul Walkabouts) |
9) | Konu 7: Peyzaj Temsili ve Teknikleri (Stüdyo projeleri üzerine tartışmalar) |
10) | Konu 8: Peyzaj Kentsel Tasarımı ve Altyapı |
11) | Konu 9: Bitki Örtüsü (Alan gezisi: Alfred Heilbronn Botanik Bahçesi) |
12) | Konu 10: Enerji, Sürdürülebilirlik ve Yeşil Ekonomi (Konuk konuşmacı: EkoIQ Genel Yayın Yönetmeni Barış Doğru) |
13) | Bir Peyzaj Kitabı’ Atölyesi (derslerde toplanan eskizler, metinler, kolajlar) |
14) | ‘Bir Peyzaj Kitabı’nın final teslimi |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Required/Recommended Readings | Recommended Reading: Belanger, P (2016) Landscape as Infrastructure Girot, Truniger (2012) Landscape Vision Motion Morton T (2016) Dark Ecology Waldheim C (2008) Landscape Urbanism Reader Wohlleben, P (2015) The Hidden Life of Trees Required readings for each week will be posted on Blackboard. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Landscape as Architecture is an elective course that supports the participants to strengthen their landscape perception and imagination. Theoretical discussions as well as elaboration of particular projects will be the method of this skill development. The course puts specific subjects on the table and encourages the participant to relate them with their own design problems and process. | |||||||||||||||
Homework and Projects | 1 presentation, 1 assignment | |||||||||||||||
Laboratory Work | No | |||||||||||||||
Computer Use | Yes | |||||||||||||||
Other Activities | Field trip | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
derinbogazb@mef.edu.tr - Enise Burcu Derinboğaz Email: derinbogazb@mef.edu.tr - Active participation will be essential. - Students will choose one among the given 25 projects that are renowned for their unique landscape and architecture characteristics. They will study the project in detail. Every week these projects will be presented as a part of the course. - As a final submission students will prepare ‘A Book of Landscape’ as a summary of their sketches, texts and collages noted during the course. 80% attendance is compulsory for a successful outcome. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.” |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |