School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | ARC 485 | ||||
Course Title in English | Representation of Space in Visual Arts | ||||
Course Title in Turkish | Görsel Sanatlarda Mekan Temsili | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To gain a sense of visual culture through contemporary examples. | ||||
Course Description | From interior space to city scale, this course focuses on the narratives about space using photography and video. As well as visual narratives in art, documentation of place is the subject of the course. How architectural narratives are shaped through visual arts and literature, relationship of those disciplines will be examined. One of the aims of the course is to provide a critical understanding of perception of space in visual arts. Having a practise of “seeing”, students will have a sense of visual culture through contemporary examples. Through experimentation and exploration of visual semiotics, they will investigate the techniques and approaches in photography and videography related narratives. Readings, exhibition visit, screenings and guest lecturer will contribute to the course. Students are expected to create a narrative about the place they choose and present it at the end of the semester. | ||||
Course Description in Turkish | İç mekandan kent ölçeğine kadar çeşitli örnekler üzerinden mekanın fotoğraf, video gibi medyalar aracılığıyla temsil edilmesine odaklanan bu ders, görsel anlatılar ve dökümantasyonlar olarak iki bölümden oluşur. Mekanı farklı yönlerden irdeleyen ve onun üzerinden bir anlatı oluşturan çalışmalar ile mekana dair bilgi vermek (belgelemek) amacıyla yapılan görselleştirmeler incelenir. Bununla birlikte görsel sanatlarda ve edebiyatta mekan anlatılarının nasıl karşılık bulduğu ve bu disiplinlerin birbirleriyle ilişkisi mekan üzerinden araştırılacaktır. Görsel sanatlardaki mekan algısına eleştirel bir biçimde bakmak dersin amaçlarından biridir. Hareketli görüntüdeki kurgulama süreci detaylı olarak incelenecektir. Okumalar, sergi gezisi, film izleme ve misafir sanatçı-akademisyen daveti ile desteklenecek derste öğrencilerin dönem sonunda seçtikleri mekan üzerinden bir anlatı oluşturmaları beklenmektedir. Öğrencilerin mimarlık ve kent ölçeğinde “görme” pratiği kazanıp, literatüreki tarihsel ve güncel örnekler üzerinden bu alandaki görsel kültüre aşina olma hedefini taşır. Öğrencilerin seçtikleri bir mekan üzerinden anlatı oluşturarak, dönem sonunda sunmaları beklenir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 2) 3) 4) 5) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BERİL GÜR TANYELİ , June 2022 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. BERİL GÜR TANYELİ |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | Recommended Reading: Bachelard, Gaston (1957) Poetics of Space De Maistre, Xavier (1829) Journey Around My Room Pamuk, Orhan (1983) Sessiz Ev Perec, George (1974) Species of Spaces and Other Pieces Required readings for each week will be posted on Blackboard. | |||||||||||||||
Teaching Methods | The teaching method is based on discussion of contemporary examples of art works. Taking initiatives and responsibility in the design development enables the participant to take part in active learning. | |||||||||||||||
Homework and Projects | 1 project, 1 assignment | |||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||
Computer Use | YES | |||||||||||||||
Other Activities | Field Trip | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
berilgur.fa@gmail.com Beril Gür berilgur.fa@gmail.com Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |