ARC 485 Representation of Space in Visual ArtsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İç MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İç Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 485
Ders Adı İngilizce Representation of Space in Visual Arts
Ders Adı Türkçe Görsel Sanatlarda Mekan Temsili
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Güncel örnekler üzerinden görsel kültüre dair bir anlayış edinmek.
Ders Açıklaması İç mekandan kent ölçeğine kadar çeşitli örnekler üzerinden mekanın fotoğraf, video gibi medyalar aracılığıyla temsil edilmesine odaklanan bu ders, görsel anlatılar ve dökümantasyonlar olarak iki bölümden oluşur. Mekanı farklı yönlerden irdeleyen ve onun üzerinden bir anlatı oluşturan çalışmalar ile mekana dair bilgi vermek (belgelemek) amacıyla yapılan görselleştirmeler incelenir. Bununla birlikte görsel sanatlarda ve edebiyatta mekan anlatılarının nasıl karşılık bulduğu ve bu disiplinlerin birbirleriyle ilişkisi mekan üzerinden araştırılacaktır. Görsel sanatlardaki mekan algısına eleştirel bir biçimde bakmak dersin amaçlarından biridir. Hareketli görüntüdeki kurgulama süreci detaylı olarak incelenecektir. Okumalar, sergi gezisi, film izleme ve misafir sanatçı-akademisyen daveti ile desteklenecek derste öğrencilerin dönem sonunda seçtikleri mekan üzerinden bir anlatı oluşturmaları beklenmektedir. Öğrencilerin mimarlık ve kent ölçeğinde “görme” pratiği kazanıp, literatüreki tarihsel ve güncel örnekler üzerinden bu alandaki görsel kültüre aşina olma hedefini taşır. Öğrencilerin seçtikleri bir mekan üzerinden anlatı oluşturarak, dönem sonunda sunmaları beklenir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) belgesel ve kurgusal anlatım biçimlerini kritik etmek;
2) fotoğraf ve videoda betimleme yöntemlerini karşılaştırmak;
3) çizim, fotoğrafçılık ve videografi gibi çeşitli medyaları birleştirmek;
4) sanat ve edebiyatta mimari anlatıları tartışmak;
5) görsel sanatlardaki mekân algısına dair eleştirel bir anlayış sergilemek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). H Derse Katılım
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. S
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. S
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. S
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. H Sunum
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. S
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. S
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. S
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. S
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. H Sunum
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. H Sunum
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. S
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. S
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi S
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. S
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. H Sunum
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S
Hazırlayan ve Tarih BERİL GÜR TANYELİ , June 2022
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. BERİL GÜR TANYELİ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Mimari Anlatılar: Fotoğraf
3) Mimari Anlatılar: Video
4) Kurgu Süreci
5) Nasıl Gösterilir: Sergileme Yöntemlerinin Analizi
6) Sergi Ziyareti
7) Mimari Anlatılar: Film
8) Mekân ve Hareket Algısı
9) Ödev Sunumu
10) Konuk Sanatçı/Akademisyen
11) Yazarların Eserleriyle Mimari Anlatılar
12) Fotoğrafla Mimari Belgeleme
13) Hareketli Görüntü ile Mimari Belgeleme
14) Proje Sunumu
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBachelard, Gaston (1957) Poetics of Space De Maistre, Xavier (1829) Journey Around My Room Pamuk, Orhan (1983) Sessiz Ev Perec, George (1974) Species of Spaces and Other Pieces
Öğretme TeknikleriÖğretim teknikleri, çağdaş sanat eserlerinin örneklerinin tartışılması üzerine kuruludur. Tasarım geliştirme sürecinde inisiyatif almak ve sorumluluk üstlenmek, katılımcının aktif öğrenime dahil olmasını sağlar.
Ödev ve Projeler1 proje, 1 ödev
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerSaha Gezisi
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 1 % 10
Ödev 1 % 30
Juri 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi berilgur.fa@gmail.com
-
Beril Gür berilgur.fa@gmail.com Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5