School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code INT 437
Course Title in English Advanced Detail Design
Course Title in Turkish İleri Detay Tasarımı
Language of Instruction EN
Type of Course Ters-yüz öğrenme
Level of Course İleri
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: - Recitation: - Lab: 3 Other: -
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge 4 semesters of design studio
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to understand the structural shell detail and material knowledge for production.
Course Description The course will be carried out by research - discussion - practice. In the first weeks, students will be expected to understand & analyze the structure connection details of a project which is currently made, by working with diagrams, simple combination models / 3D digital models. In the following weeks, they will work on the system details of their studio projects and try to analyze their projects structurally.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) ileri yapısal birleşim detaylarını anlamak;
2) detay çözümleri yaratmak;
3) kendi projeleri için sistem detay alternatiflerini tasarlarlamak;
4) malzemeleri ve malzeme bağlantı detaylarını kavramak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date , February 2020
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. CANSIN YILMAZ

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse giriş / Örnek proje araştırması
2) Araştırılan projelerin tartışılması ve örnek projelerin seçilmesi
3) FF&E projelerinin analizi.
4) Örnek projeler stüdyo çalışmaları, diyagram model / eskiz / dijital model çalışmaları
5) Örnek projeler stüdyo çalışmaları, diyagram model / eskiz / dijital model çalışmaları
6) Pin-up sunumları / FF&E projelerinin analizi.
7) Dönem stüdyo projelerinin tartışılması
8) Dönem stüdyo projelerinin tartışılması / Malzeme yaklaşımları
9) Dönem stüdyo projelerinin tartışılması / Yapısal yaklaşımlar
10) Detay tasarım ve ifade teknikleri
11) Detay tasarımı
12) Detay tasarım modeli ve ifade teknikleri
13) Detay tasarım modeli ve ifade teknikleri
14) Gönderiler (eskizler, diyagramlar, detay diyagramları, 3D modeller, planlar, kesitler (1/20 1/10 1/5), her türlü üç boyutlu ifade tekniği)
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Required/Recommended Readings-Detail in Contemporary Residential Architecture (Virginia Mc Leod, 2007) - The Details of Modern Architecture (Edward R. Ford, 1991) - Architecture in Detail (Graham Bizley, 2008) -Architecture in the Digital Age, Design and Manufacturing ( Edited by Branko Kolarevic, 2003) *Required readings will be posted on Blackboard.
Teaching MethodsIn addition to the studio practice, the course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the students.
Homework and Projects2 Projects- 2 Reviews
Laboratory WorkYes (Studio works)
Computer UseYes (Rhino & AutoCAD & Sketchup)
Other ActivitiesPin- Up Project Discussions, Presentations
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Sunum 2 % 55
Juri 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration cansinyilmaz@gmail.com yilmazcan@mef.edu.tr

Students are expected to work both in groups or as individuals throughout the studio. Observation, analysis, research making including criticized case studies are expected to be fulfilled by each student prior to any design proposals. Creative ways of presenting ideas throughout the course, including digital model making, sketching as well as implementing ideas by digital tools will be expected. One-to-one and group discussions will be held during the course. Drawing tools like sketching papers, sketch pencils, coloring materials, pens and laptops with the required programs (Rhino, Sketch up, Autocad) uploaded have to be provided by every student, every course day. 80% attendance are compulsory for a successful outcome. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Sunum / Seminer 14 4 56
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5