School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code INT 483
Course Title in English Space - Body - Object Relations
Course Title in Turkish Mekan Beden Nesne İlişkileri
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: - Recitation: - Lab: 3 Other: -
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge 4 semesters of design studio
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to understand and interpret spacetime through performance design.
Course Description This course concentrates on representing space as an organization of different relations and understanding space which is created by the movement of objects and bodies. Students will focus on designing new space time body object relations.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) bir performans tasarlamak;
2) hareketi 2D ve 3D olarak temsil etmek;
3) çağdaş performans sanatını anlamak;
4) uzay-zaman nesneleri ile kendi bedeni arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (B2 seviyesine eşdeğer).
2) Farklı bakış açılarını göz önünde bulundurarak fikirleri sorgulama ve yorumlama, veri toplama ve kullanma, insanlara, yerlere ve çevreye ilişkin kavramlar geliştirme ve bireysel kararlar alma yeteneği.
3) Tasarım sürecini iletmenin yanı sıra fikirleri geliştirmek için serbest el ve dijital çizim teknikleri de dahil olmak üzere uygun grafik yöntemlerini kullanma becerisi (ECDL ileri seviye).
4) Mekan, iklim, insan, toplum gibi faktörleri göz önünde bulundurarak mimari tasarımın temel prensiplerini kullanabilme ve mevcut prensipleri eş zamanlı olarak ilgili örneklerde ifade edebilme becerisi.
5) Mimarlık ve kentsel tasarım projeleri geliştirilirken, tarihi koruma ilkelerinin yanı sıra iklimsel, teknolojik, sosyoekonomik, kültürel etkenlerin şekillendirdiği küresel ve yerel kültürlere ait mimari ilkelerin anlaşılması.
6) İnsan davranışı ile fiziksel çevre arasındaki ilişkiyi tanımlamak için kullanılan teorileri ve yöntemleri anlamak; aynı zamanda farklı kültürlerin farklı ihtiyaçlarını, değerlerini, davranış normlarını, sosyal ve mekânsal örüntülerini anlamak.
7) Müşteri ve kullanıcı ihtiyaçlarını, mekan ve ekipman gereksinimlerini, saha koşullarını, ilgili yasa ve standartları da göz önünde bulundurarak tasarım süreçlerinin çeşitli aşamalarını uygulayabilme yeteneği.
8) İşlev, biçim ve sistemlerin belirlenmesinde uygulamalı araştırmanın rolünü ve bunların insan durumu ve davranışları üzerindeki etkisini anlamak.
9) Yer çekimi ve yanal kuvvetlere karşı dayanıklı statik ve dinamik yapı davranışının temel prensiplerinin anlaşılması, ayrıca yapısal sistemlerin gelişiminin ve uygulamalarının öğretilmesi.
10) Doğal ve tarihi kaynakları korumayı ve sağlıklı çevreler oluşturmayı amaçlayan mimari ve kentsel tasarım projelerinde sürdürülebilirlik ilkelerini uygulama becerisi.
11) Erişilebilirlik ilkelerinin yanı sıra mekanik, elektrik, yangın önleme, düşey sirkülasyon gibi yapı ve güvenlik sistemlerinin temel prensiplerini bina tasarımına uygulayabilme becerisi.
12) Malzeme, ürün, bileşen ve montajların özelliklerine ve performanslarına, çevresel etkilerine ve yeniden kullanım olanaklarına bağlı olarak seçiminde temel prensiplerin anlaşılması.
13) Şematik tasarım aşamasından tasarım geliştirme aşamasına kadar yapısal sistemler, can güvenliği ve sürdürülebilirlik prensiplerini bir arada barındıran kapsamlı bir mimari proje üretebilme yeteneği.
14) Enerji tasarrufu, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma sistemleri, hava kalitesi, güneş yönelimi, gün ışığı ve yapay aydınlatma, akustik gibi çevre sistemlerinin prensiplerinin anlaşılması; ayrıca uygun performans değerlendirme araçlarının kullanılması.
15) Bina kabuk sistemlerinin tasarımında uygun malzeme, ürün ve bileşenleri seçebilme yeteneği.
16) Çok disiplinli tasarım süreçlerinde farklı alanların prensiplerini ve kavramlarını anlayabilme ve tasarım ekibinin bir üyesi olarak başkalarıyla işbirliği içinde çalışabilme becerisi.
17) Mimarın, toplumun çevresel, sosyal ve estetik konularını dikkate alarak tasarım ve inşaat süreçlerini organize etme ve yönetme sorumluluğunu anlamak.
18) Bir binanın tasarım ve inşasını etkileyen mimarın kamu sağlığı ve güvenliği, erişilebilirlik, koruma, yapı kodları ve yönetmelikleri ile kullanıcı hakları gibi yasal sorumluluklarını anlamak.
19) Binaların tasarımı ve inşasında yer alan etik sorunları anlayabilme ve toplum yararına hizmet sunabilme yeteneği. Ayrıca, toplumun refahına katkıda bulunan küresel ve yerel ölçeklerde sosyal sorumlulukla hareket edebilme yeteneği.
20) İşler için rekabet etme, danışman seçme ve ekip oluşturma yöntemlerini anlamak, finansal yönetim ve iş planlamasını, zaman yönetimini, risk yönetimini, arabuluculuğu ve tahkimi içeren proje teslim yöntemlerini önermek.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (B2 seviyesine eşdeğer). H
2) Farklı bakış açılarını göz önünde bulundurarak fikirleri sorgulama ve yorumlama, veri toplama ve kullanma, insanlara, yerlere ve çevreye ilişkin kavramlar geliştirme ve bireysel kararlar alma yeteneği. H
3) Tasarım sürecini iletmenin yanı sıra fikirleri geliştirmek için serbest el ve dijital çizim teknikleri de dahil olmak üzere uygun grafik yöntemlerini kullanma becerisi (ECDL ileri seviye). S
4) Mekan, iklim, insan, toplum gibi faktörleri göz önünde bulundurarak mimari tasarımın temel prensiplerini kullanabilme ve mevcut prensipleri eş zamanlı olarak ilgili örneklerde ifade edebilme becerisi. S
5) Mimarlık ve kentsel tasarım projeleri geliştirilirken, tarihi koruma ilkelerinin yanı sıra iklimsel, teknolojik, sosyoekonomik, kültürel etkenlerin şekillendirdiği küresel ve yerel kültürlere ait mimari ilkelerin anlaşılması. H
6) İnsan davranışı ile fiziksel çevre arasındaki ilişkiyi tanımlamak için kullanılan teorileri ve yöntemleri anlamak; aynı zamanda farklı kültürlerin farklı ihtiyaçlarını, değerlerini, davranış normlarını, sosyal ve mekânsal örüntülerini anlamak. H
7) Müşteri ve kullanıcı ihtiyaçlarını, mekan ve ekipman gereksinimlerini, saha koşullarını, ilgili yasa ve standartları da göz önünde bulundurarak tasarım süreçlerinin çeşitli aşamalarını uygulayabilme yeteneği. S
8) İşlev, biçim ve sistemlerin belirlenmesinde uygulamalı araştırmanın rolünü ve bunların insan durumu ve davranışları üzerindeki etkisini anlamak. S
9) Yer çekimi ve yanal kuvvetlere karşı dayanıklı statik ve dinamik yapı davranışının temel prensiplerinin anlaşılması, ayrıca yapısal sistemlerin gelişiminin ve uygulamalarının öğretilmesi. S
10) Doğal ve tarihi kaynakları korumayı ve sağlıklı çevreler oluşturmayı amaçlayan mimari ve kentsel tasarım projelerinde sürdürülebilirlik ilkelerini uygulama becerisi. S
11) Erişilebilirlik ilkelerinin yanı sıra mekanik, elektrik, yangın önleme, düşey sirkülasyon gibi yapı ve güvenlik sistemlerinin temel prensiplerini bina tasarımına uygulayabilme becerisi. S
12) Malzeme, ürün, bileşen ve montajların özelliklerine ve performanslarına, çevresel etkilerine ve yeniden kullanım olanaklarına bağlı olarak seçiminde temel prensiplerin anlaşılması. S
13) Şematik tasarım aşamasından tasarım geliştirme aşamasına kadar yapısal sistemler, can güvenliği ve sürdürülebilirlik prensiplerini bir arada barındıran kapsamlı bir mimari proje üretebilme yeteneği. S
14) Enerji tasarrufu, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma sistemleri, hava kalitesi, güneş yönelimi, gün ışığı ve yapay aydınlatma, akustik gibi çevre sistemlerinin prensiplerinin anlaşılması; ayrıca uygun performans değerlendirme araçlarının kullanılması. S
15) Bina kabuk sistemlerinin tasarımında uygun malzeme, ürün ve bileşenleri seçebilme yeteneği. S
16) Çok disiplinli tasarım süreçlerinde farklı alanların prensiplerini ve kavramlarını anlayabilme ve tasarım ekibinin bir üyesi olarak başkalarıyla işbirliği içinde çalışabilme becerisi. S
17) Mimarın, toplumun çevresel, sosyal ve estetik konularını dikkate alarak tasarım ve inşaat süreçlerini organize etme ve yönetme sorumluluğunu anlamak. S
18) Bir binanın tasarım ve inşasını etkileyen mimarın kamu sağlığı ve güvenliği, erişilebilirlik, koruma, yapı kodları ve yönetmelikleri ile kullanıcı hakları gibi yasal sorumluluklarını anlamak. S
19) Binaların tasarımı ve inşasında yer alan etik sorunları anlayabilme ve toplum yararına hizmet sunabilme yeteneği. Ayrıca, toplumun refahına katkıda bulunan küresel ve yerel ölçeklerde sosyal sorumlulukla hareket edebilme yeteneği. S
20) İşler için rekabet etme, danışman seçme ve ekip oluşturma yöntemlerini anlamak, finansal yönetim ve iş planlamasını, zaman yönetimini, risk yönetimini, arabuluculuğu ve tahkimi içeren proje teslim yöntemlerini önermek. S
Prepared by and Date NURSEV IRMAK DEMİRBAŞ , September 2018
Course Coordinator AKTS1
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. NURSEV IRMAK DEMİRBAŞ

Course Contents

Hafta Konu
1) Mesafelerin inşası olarak mekan: Mekanın farkında olmak ve mekanın bedenin hareketiyle deneyimlenmesi, mekanı oluşturan mesafelerin kesişmesi ve mekanın mesafelerin inşası olarak görülmesi.
2) Sunum: Matematiksel uzayın icadı ve beden uzay ilişkileri üzerine çalışmalar: Matematiksel uzayın icadı, beden uzay ilişkilerinin kısa tarihi, çağdaş performans eserleri, Bauhaus, Oscar Schlemmer, William Foresight, Martha Graham, hareket ve zamanın temsili üzerine bir sunum.
3) Mekanın dönüşümü: Kumaş, ip, bant, sandalye, masa gibi malzemelerin potansiyelini araştırmak, bu malzemelerle mekanı dönüştürmek ve bu malzemelerle dönüştürülen mekanlarda hareket potansiyellerini araştırmak.
4) Nesnelerin Hareketi: Nesnelerin potansiyellerini, davranışlarını ve hareketlerini araştırmak, kâğıt, cam, kalem gibi küçük ölçekli nesnelerle mekanı kesiştirmek ve onların hareketleriyle oluşan mekanı anlamak.
5) Hareketin 3D ve 2D Temsilleri: Geçtiğimiz hafta yapılan performatif sunumların 3D ve 2D temsilleri, hareketin maketi ve çizimi
6) Bedenin Dönüşümü: Bedeni kumaş, ip, bant, çubuklarla dönüştürüp, hareket potansiyellerini araştırmak ve bu malzemelerle dönüşen yeni bedenle mekanı kesiştirmek.
7) Işığın hareketi ve potansiyelleri: Bir ışık ortamı tasarlamak ve bu ortamda ışığın hareketini ve yolculuğunu araştırmak, aynalarla, filtrelerle oynamak, materyalleri ve gölgeleri yansıtmak ve ekşitmek.
8) Çizim hareketi: Bir performans olarak çizim eylemi, projeksiyon alanında gerçekleşen olayları gerçekleştirme
9) Görünmeyen Kuvvetler: Görünmeyen kuvvetlerin; yer çekimi, manyetizma, rüzgarın farkına varmak ve onları görünür kılmak, potansiyellerini araştırmak
10) Zaman: Bir hareket serisini tasarlamak ve parçalamak, zamanı yeniden düzenlemek, hareket serisini parçalara ayırmak ve yeniden düzenlemek.
11) Performans Tasarımı: Yarıyıl boyunca 3-4 kişilik gruplar halinde öğrencilerin bir performans tasarlamasıyla kazanılan deneyimle, farklı grupların çalışmaları birleştirilerek farklı performatif yapılar oluşturulabilir.
12) Bir performans tasarlamaya doğru
13) Bir performans tasarlamaya doğru
14) Bir performans tasarlamaya doğru
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Required/Recommended Readings-
Teaching MethodsStudents constitutes 3-4 person groups and make research on the subject of the week with their own bodies and they present their research as performances. They produce these 2d and 3d representations of these performances and in the end of the semester they design a performance. Students also writes their experiences through the class after every class and there will be a discussion about the meaning and narrative which is constituted by the movement.
Homework and ProjectsStudent groups will design small performances each class and they will make a final project
Laboratory WorkYes (Studio)
Computer UseYes
Other ActivitiesDiscussions about every small performance made in the classes, drawing and modelling the performances
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 25
Projeler 1 % 35
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration nursevirmak@gmail.com

Nursev Irmak Demirbaş Email: nursevirmak@gmail.com 80% attendance are compulsory for a successful outcome. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5