İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | INT 483 | ||||
Ders Adı İngilizce | Space - Body - Object Relations | ||||
Ders Adı Türkçe | Mekan Beden Nesne İlişkileri | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Performans tasarımı yoluyla uzay-zamanı anlamayı ve yorumlamayı öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, mekanı farklı ilişkilerin bir organizasyonu olarak temsil etmeye ve nesnelerin hareketiyle yaratılan uzayı anlama üzerine yoğunlaşır. Öğrenciler, yeni mekan-zaman ve beden-nesne ilişkileri tasarlamaya odaklanacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) bir performans tasarlamak; 2) hareketi 2D ve 3D olarak temsil etmek; 3) çağdaş performans sanatını anlamak; 4) uzay-zaman nesneleri ile kendi bedeni arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | ||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | ||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | ||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | ||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | ||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | ||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | ||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | ||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | ||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | ||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | ||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | ||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | ||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | ||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | ||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | ||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Hazırlayan ve Tarih | NURSEV IRMAK DEMİRBAŞ , September 2018 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. NURSEV IRMAK DEMİRBAŞ |
Hafta | Konu |
1) | Mesafelerin inşası olarak mekan: Mekanın farkında olmak ve mekanın bedenin hareketiyle deneyimlenmesi, mekanı oluşturan mesafelerin kesişmesi ve mekanın mesafelerin inşası olarak görülmesi. |
2) | Sunum: Matematiksel uzayın icadı ve beden uzay ilişkileri üzerine çalışmalar: Matematiksel uzayın icadı, beden uzay ilişkilerinin kısa tarihi, çağdaş performans eserleri, Bauhaus, Oscar Schlemmer, William Foresight, Martha Graham, hareket ve zamanın temsili üzerine bir sunum. |
3) | Mekanın dönüşümü: Kumaş, ip, bant, sandalye, masa gibi malzemelerin potansiyelini araştırmak, bu malzemelerle mekanı dönüştürmek ve bu malzemelerle dönüştürülen mekanlarda hareket potansiyellerini araştırmak. |
4) | Nesnelerin Hareketi: Nesnelerin potansiyellerini, davranışlarını ve hareketlerini araştırmak, kâğıt, cam, kalem gibi küçük ölçekli nesnelerle mekanı kesiştirmek ve onların hareketleriyle oluşan mekanı anlamak. |
5) | Hareketin 3D ve 2D Temsilleri: Geçtiğimiz hafta yapılan performatif sunumların 3D ve 2D temsilleri, hareketin maketi ve çizimi |
6) | Bedenin Dönüşümü: Bedeni kumaş, ip, bant, çubuklarla dönüştürüp, hareket potansiyellerini araştırmak ve bu malzemelerle dönüşen yeni bedenle mekanı kesiştirmek. |
7) | Işığın hareketi ve potansiyelleri: Bir ışık ortamı tasarlamak ve bu ortamda ışığın hareketini ve yolculuğunu araştırmak, aynalarla, filtrelerle oynamak, materyalleri ve gölgeleri yansıtmak ve ekşitmek. |
8) | Çizim hareketi: Bir performans olarak çizim eylemi, projeksiyon alanında gerçekleşen olayları gerçekleştirme |
9) | Görünmeyen Kuvvetler: Görünmeyen kuvvetlerin; yer çekimi, manyetizma, rüzgarın farkına varmak ve onları görünür kılmak, potansiyellerini araştırmak |
10) | Zaman: Bir hareket serisini tasarlamak ve parçalamak, zamanı yeniden düzenlemek, hareket serisini parçalara ayırmak ve yeniden düzenlemek. |
11) | Performans Tasarımı: Yarıyıl boyunca 3-4 kişilik gruplar halinde öğrencilerin bir performans tasarlamasıyla kazanılan deneyimle, farklı grupların çalışmaları birleştirilerek farklı performatif yapılar oluşturulabilir. |
12) | Bir performans tasarlamaya doğru |
13) | Bir performans tasarlamaya doğru |
14) | Bir performans tasarlamaya doğru |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | - | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenciler 3-4 kişilik gruplar oluşturur ve haftanın konusunu kendi bedenleriyle araştırır ve araştırmalarını performans olarak sunarlar. Bu performansların 2 boyutlu ve 3 boyutlu temsillerini üretirler ve yarıyıl sonunda bir performans tasarlarlar. Öğrenciler ayrıca her dersten sonra deneyimlerini sınıf boyunca yazarlar ve hareketin oluşturduğu anlam ve anlatı hakkında bir tartışma yapılır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrenci grupları her derste küçük performanslar tasarlayacak ve bir final projesi hazırlayacaklar. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Evet (Stüdyo) | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Sınıflarda yapılan her küçük performans hakkında tartışmalar, performansların çizilmesi ve modellenmesi | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
nursevirmak@gmail.com Nursev Irmak Demirbaş E-posta: nursevirmak@gmail.com Başarılı bir sonuç için %80 katılım zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |