School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code FADA 121
Course Title in English Ethics in Design
Course Title in Turkish Tasarımda Etik
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other: 80
Estimated Student Workload 80 hours per semester
Number of Credits 3 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To examine the viability and status of an ethical stance within architecture
Course Description Architecture has to re-invent itself in response to new developments in environmental, social and economic realities. These responses redefine the limits of ethical boundaries of the discipline of architecture as conventions at different periods. Both nature and the built environment exist as crucial factors that require consideration in design process. The relationships between a design ideology and the engineered solutions require exploration. Tracing the history of the profession’s response to the ecological imperative can be revealed both in discourse and projects. As well as international contexts, the methods and technologies relevant to sustainable design practice in Turkey will be surveyed.
Course Description in Turkish Mimarlık; çevresel, sosyal ve ekonomik değişim ve yeniliklere kendini yeniden tanımlayarak yanıt vermektedir. Bu yanıtlar mimarlık mesleğinin etik sınırlarının uzlaşımlar olarak yeniden tanımlanmasına neden olur. Gerek doğa, gerekse yapılı çevre tasarım sürecinde dikkate alınan önemli unsurlardır. Bu açıdan, tasarım ideolojileri ve mühendislik çözümleri arasındaki bağlantılar inceleme gerektirir. Mesleğin tarihinin ekolojik şartlara yönelik çözümleri gerek teorik gerekse projeler yönünden araştırılabilir. Bu nedenle, evrensel açıdan olduğu gibi Türkiye’deki sürdürülebilir tasarım pratiği ile ilgili yöntem ve teknolojiler değerlendirilecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ESRA SERT , May 2022
Course Coordinator AKTS1
Semester Güz
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi ESRA SERT

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended ReadingsRecommended Reading: King, R., 2000. “Environmental Ethics and the Built Environment”, Environmental Ethics 22: 115-31. Light, Andrew and Rolston, Holmes (eds.), 2003. Environmental Ethics: An Anthology , Oxford: Blackwell. Required readings for each week will be posted on Blackboard.
Teaching MethodsThe course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the class. The course follows the ‘Flipped classroom’ model, with all the presentations pre-recorded and available to the students prior to class.
Homework and Projects-
Laboratory Work-
Computer Useyes
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 1 % 40
Seminer 1 % 30
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration aydinli.semra@gmail.com

Prof. Dr. Semra Aydınlı aydinli.semra@gmail.com Esra Sert esraser85@gmail.com Attendance is essential for this course. The students are responsible of watching the presentations in advance, as well as follow the instructions in each presentation and come prepared to class. Most of the class time will be allocated to discussion of concepts, ideas, approaches as well as individual works. Thus, student participation is essential for the success of the course. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 1 56
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Final 1 8 2 10
Total Workload 80
Total Workload/25 3.2
ECTS 3