School/Faculty/Institute |
Faculty of Arts, Design and Architecture |
Course Code |
FADA 112 |
Course Title in English |
Visual Communication II |
Course Title in Turkish |
Görsel İletişim II |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Bahar |
Contact Hours per Week |
Lecture: |
Recitation: |
Lab: |
Other: 4 |
|
Estimated Student Workload |
100 hours per semester |
Number of Credits |
4 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
FADA 111 - Visual Communication I
|
Expected Prior Knowledge |
Basic architectural drawing techniques |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To learn to understand potentials of integrating verbal, textual, visual, and graphic means of communication |
Course Description |
Creative digital and printed portfolios and presentation panels that will document and reflectively illustrate your studio design process and ideas by employing digital skills and techniques. Additionally, we will be investigating a number of techniques for articulating design studio thoughts (analytical and interpretive), concepts, and design work, through the following combined means: photographic, drawing, sketching, collage, text, etc. This semester each student will also be required to keep an active design studio sketchbook, which will become part of the visual communications grade. Overall, this course will give students practice in creating images that are active and inseparable from ways of seeing, thinking and making, in order to become more articulate in proposing, studying, and presenting architecture through a range of media and approaches. This second semester visual communications course offers a general introduction to 2D and 3D digital media. |
Course Description in Turkish |
Dijital beceri ve teknikler kullanarak, stüdyo tasarım süreçleri ve fikirleri belgeleyen ve yansıtarak gösteren yaratıcı dijital ve baskı tabanlı sunum hazırlamayı amaçlar. Ayrıca, tasarım stüdyosu düşüncelerini (analitik ve yorumlayıcı), kavramları ve tasarım çalışmalarını aşağıdaki kombine yollarla ifade etmeye yönelik bir dizi tekniği incelenecek: fotoğraf, çizim, eskiz, kolaj, metin, vb. Bu yarıyılda her öğrenci buna ek olarak, görsel iletişim sınıfının bir parçası olacak aktif bir tasarım stüdyosu eskiz defterini tutmaları gerekecek. Genel olarak, bu ders öğrencilere bir dizi medya ve yaklaşımla mimari öneri, çalışma ve sunumda daha açıkça ifade edilebilmesi için görme, düşünme ve yapma yollarından etkin ve ayrılmaz görüntüler oluşturma konusunda uygulama yapacaktır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
İREM KORKMAZ , June 2022 |
Course Coordinator |
AKTS1 |
Semester |
Bahar |
Name of Instructor |
Dr. Öğr. Üyesi OZAN AVCI |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
|
7) |
|
8) |
|
9) |
|
10) |
|
11) |
|
12) |
|
13) |
|
14) |
|
Required/Recommended Readings | Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
explore and articulate a variety of spatial qualities through various drawing mediums and methods;
observe, analyze and interpret relation to the presentation of ideas and design work;
understand potentials for: verbal, visual, textual means of thinking and conveying;
articulate graphically and digitally and organize presentations;
sketch, draw, photograph, design architectural environments in various ways;
produce at high level of precision.
|
Teaching Methods | The course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the class. The course follows the ‘Flipped classroom’ model, with all the presentations pre-recorded and available to the students prior to class. |
Homework and Projects | Assignments, Sketchbook and Portfolio |
Laboratory Work | - |
Computer Use | yes |
Other Activities | Fieldtrip |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Ödev |
1 |
% 70 |
Rapor Teslimi |
1 |
% 10 |
Final |
1 |
% 20 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
avcio@mef.edu.tr
-
Office: Ozan Avcı Block A, Room 514
Email: avcio@mef.edu.tr
This course will engage demonstrations, lectures, exercises, critiques and studio discussions. Verbal feedback and instruction will be given during class time on assigned exercises. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |