School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code FADA 212
Course Title in English Digital Communication II
Course Title in Turkish Dijital İletişim II
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: Recitation: Lab: Other: 3
Estimated Student Workload 154 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites FADA 211 - Digital Communication I
FADA 211 - Digital Communication I
Expected Prior Knowledge Basic modelling, basic digital representation tool usage
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to bring architectural representation techniques into the computer realm
Course Description The course focuses on advanced 3D modeling, parametric design tools and advanced digital representation techniques in architectural and interior design. It uses previous basic 3d modelling and representation learnings from FADA 211 course as basis to improve. For this purpose, Rhinoceros 5 is used as a 3D modeling tool together with Grasshopper plugin as a parametric design tool. Different media types are introduced to enrich representation techniques and express the potential of architectural design through various programs: Adobe Premiere for video and motion editing, Adobe Photoshop and Illustrator for image manipulation and diagramming and Adobe Indesign for layouts are used. The application of the techniques will be explicit within a digital premise, which include image manipulation, diagrams and modeling.
Course Description in Turkish Ders ileri derece 3 boyutlu modelleme, parametrik tasarım araçları ve ileri derece dijital temsil tekniklerine odaklanmaktadır. FADA 211 dersinin kapsadığı temel modelleme ve dijital temsil bilgileri ileri modelleme ve temsil konuları için temel oluşturur. Bu amaçla 3 boyutlu modellemede Rhinoceros 5 programı, parametrik tasarım için Grasshopper eklentisi ile birlikte kullanılır. Dijital temsilin potansiyellerini keşfetmek ve farklı medya türlerine hakim olmak için çeşitli programlar kullanılır: Video ve hareketli imaj üretimi için Adobe Premiere, imaj düzenleme, ve diyagram üretimi için Adobe Photoshop ve Illustrator, son olarak da poster ve kitapçık tasarımı, dizgisi için Adobe Indesign kullanılır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date TURAN ALTINTAŞ , December 2023
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. ABDULKADİR EREN ÖZTÜRK

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended ReadingsRecommended Reading: Schwartz, L (2004) Adobe Photoshop for VFX Artists, Course Technology PTR, New York. Alspach, T (2009) Illustrator CS4 bible, Wiley Pub., Indianapolis. R McNeel & Associates, (2006) Rhinoceros Level 1 Training Manual, Robert McNeel & Assoc, Seattle. R McNeel & Associates, (2006) Rhinoceros Level 2 Training Manual, Robert McNeel & Assoc, Seattle. Chiang C. and Alomar D., (2009), Rendering Plugin For Designers, ASGVIS, U.S.A.
Teaching MethodsIn-class applications, Assignments and student presentations related with different programs and skills. The methodology unfolds the use of Digital Communication to a conceptual manipulation design should engage from the earliest stages of the design process. Through the use of technical drafting and modeling techniques, digital communication also studies rendering and post-processing phase of image and graphic presentation. Across an array of visual representations that include but are not limited to modeling, drafting rendering and graphic design the methods describe the conveyance of ideas and information in forms that can be read or looked upon.
Homework and Projects10 pre-class quiz, 6 assignments (1 as a presentation ) and 1 final submission
Laboratory Work-
Computer UseYes
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 10 % 10
Ödev 6 % 60
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration altintast@mef.edu.tr

Student participation will be essential for the visual communication studio. Attending both submissions including the Final Portfolio Submission are crucial elements in the final grade. Late submissions will not be accepted. 70% attendance are compulsory for a successful outcome. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 6 8 2 1 66
Final 1 15 2 1 18
Total Workload 154
Total Workload/25 6.2
ECTS 6