School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | FADA 100 | ||||
Course Title in English | In-School Internship | ||||
Course Title in Turkish | Okul İçi Staj | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Internship | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 30 hours per semester | ||||
Number of Credits | 1 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | ARC 101 | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To familiarize oneself with collective decision-making processes in 1:1 design and construction scale | ||||
Course Description | This course aims to explore the power of building and co-producing in architecture education and the spatial, social impact of productions in various environments by partnering with local governments, non-governmental organizations and industry. MEF FADA Design and Build! Studio will involve learners by producing one-to-one scale from the first moment of the design to the final step of production. Feeling the power of co-production, discovering limits, learning collective decision-making processes, are the triggers of observing and understanding each other and making. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, mimarlık eğitiminde inşa etmenin ve ortak üretmenin gücünü ve yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları ve sanayi ile ortaklık kurarak üretimlerin çeşitli ortamlardaki mekânsal, sosyal etkisini keşfetmeyi amaçlamaktadır. MEF FADA Tasarla ve Yap! Stüdyo, tasarımın ilk anından üretimin son aşamasına kadar öğrencileri 1:1 ölçekte üretim sürecine dahil eder. Birlikte üretmenin gücünü hissetmek, sınırları keşfetmek, kolektif karar alma süreçlerini öğrenmek, birbirini gözlemlemenin, anlamanın ve üretmenin tetikleyicileridir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 2) 3) 4) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , December 2023 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. ARDA İNCEOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) |
Required/Recommended Readings | |||||||||||||
Teaching Methods | Group project, hands-on production | ||||||||||||
Homework and Projects | 1 final project | ||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | Yes | ||||||||||||
Other Activities | Field study | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
arcintern@mef.edu.tr Office: Block A, Prof. Dr. Arda İnceoğlu Email: inceoglua@mef.edu.tr Attendance and participation during the entire scheduled class time is mandatory. Students must be engaged in discussions and the construction phase. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 30 | 30 | |||
Total Workload | 30 | ||||||
Total Workload/25 | 1.2 | ||||||
ECTS | 1 |