School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code ARC 468
Course Title in English Rethinking Architectural Practice and City
Course Title in Turkish Mimari Pratiği ve Kenti Yeniden Düşünmek
Language of Instruction EN
Type of Course Ters-yüz öğrenme
Level of Course İleri
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge 4 semesters of design studio
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to interpret architectural practice and city critically and relate architecture to city and daily life in wider scales.
Course Description This course aims to problematize the relation between architectural practice and city. Instead of seeing the relationship between architectural processes and city, architects have been limited to focus only architectural objects. The course tries to provide students a sensibility and perspective that they will need in order to recognize architectural process and its possible connections related with the production of the city and daily life. Multidisciplinary approach and in-between situations in theory and practice of architecture will be discussed in order to enhance critical thinking to deal with the future challenges of design world successfully.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) mimarlık pratiğinin kentle ilişkisinin yansımalarını değerlendirmek;
2) mimarlık pratiği ile kent arasındaki ilişkileri, kent sakinlerinin gündelik yaşamına ve kente olan etkileri açısından analiz etmek;
3) kente ve mimarlık pratiğine yönelik sorumluluk almak ve eleştirel bir yaklaşım benimsemek;
4) disiplinler arası konular ve çalışmalar üzerine düşünmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (B2 seviyesine eşdeğer).
2) Farklı bakış açılarını göz önünde bulundurarak fikirleri sorgulama ve yorumlama, veri toplama ve kullanma, insanlara, yerlere ve çevreye ilişkin kavramlar geliştirme ve bireysel kararlar alma yeteneği.
3) Tasarım sürecini iletmenin yanı sıra fikirleri geliştirmek için serbest el ve dijital çizim teknikleri de dahil olmak üzere uygun grafik yöntemlerini kullanma becerisi (ECDL ileri seviye).
4) Mekan, iklim, insan, toplum gibi faktörleri göz önünde bulundurarak mimari tasarımın temel prensiplerini kullanabilme ve mevcut prensipleri eş zamanlı olarak ilgili örneklerde ifade edebilme becerisi.
5) Mimarlık ve kentsel tasarım projeleri geliştirilirken, tarihi koruma ilkelerinin yanı sıra iklimsel, teknolojik, sosyoekonomik, kültürel etkenlerin şekillendirdiği küresel ve yerel kültürlere ait mimari ilkelerin anlaşılması.
6) İnsan davranışı ile fiziksel çevre arasındaki ilişkiyi tanımlamak için kullanılan teorileri ve yöntemleri anlamak; aynı zamanda farklı kültürlerin farklı ihtiyaçlarını, değerlerini, davranış normlarını, sosyal ve mekânsal örüntülerini anlamak.
7) Müşteri ve kullanıcı ihtiyaçlarını, mekan ve ekipman gereksinimlerini, saha koşullarını, ilgili yasa ve standartları da göz önünde bulundurarak tasarım süreçlerinin çeşitli aşamalarını uygulayabilme yeteneği.
8) İşlev, biçim ve sistemlerin belirlenmesinde uygulamalı araştırmanın rolünü ve bunların insan durumu ve davranışları üzerindeki etkisini anlamak.
9) Yer çekimi ve yanal kuvvetlere karşı dayanıklı statik ve dinamik yapı davranışının temel prensiplerinin anlaşılması, ayrıca yapısal sistemlerin gelişiminin ve uygulamalarının öğretilmesi.
10) Doğal ve tarihi kaynakları korumayı ve sağlıklı çevreler oluşturmayı amaçlayan mimari ve kentsel tasarım projelerinde sürdürülebilirlik ilkelerini uygulama becerisi.
11) Erişilebilirlik ilkelerinin yanı sıra mekanik, elektrik, yangın önleme, düşey sirkülasyon gibi yapı ve güvenlik sistemlerinin temel prensiplerini bina tasarımına uygulayabilme becerisi.
12) Malzeme, ürün, bileşen ve montajların özelliklerine ve performanslarına, çevresel etkilerine ve yeniden kullanım olanaklarına bağlı olarak seçiminde temel prensiplerin anlaşılması.
13) Şematik tasarım aşamasından tasarım geliştirme aşamasına kadar yapısal sistemler, can güvenliği ve sürdürülebilirlik prensiplerini bir arada barındıran kapsamlı bir mimari proje üretebilme yeteneği.
14) Enerji tasarrufu, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma sistemleri, hava kalitesi, güneş yönelimi, gün ışığı ve yapay aydınlatma, akustik gibi çevre sistemlerinin prensiplerinin anlaşılması; ayrıca uygun performans değerlendirme araçlarının kullanılması.
15) Bina kabuk sistemlerinin tasarımında uygun malzeme, ürün ve bileşenleri seçebilme yeteneği.
16) Çok disiplinli tasarım süreçlerinde farklı alanların prensiplerini ve kavramlarını anlayabilme ve tasarım ekibinin bir üyesi olarak başkalarıyla işbirliği içinde çalışabilme becerisi.
17) Mimarın, toplumun çevresel, sosyal ve estetik konularını dikkate alarak tasarım ve inşaat süreçlerini organize etme ve yönetme sorumluluğunu anlamak.
18) Bir binanın tasarım ve inşasını etkileyen mimarın kamu sağlığı ve güvenliği, erişilebilirlik, koruma, yapı kodları ve yönetmelikleri ile kullanıcı hakları gibi yasal sorumluluklarını anlamak.
19) Binaların tasarımı ve inşasında yer alan etik sorunları anlayabilme ve toplum yararına hizmet sunabilme yeteneği. Ayrıca, toplumun refahına katkıda bulunan küresel ve yerel ölçeklerde sosyal sorumlulukla hareket edebilme yeteneği.
20) İşler için rekabet etme, danışman seçme ve ekip oluşturma yöntemlerini anlamak, finansal yönetim ve iş planlamasını, zaman yönetimini, risk yönetimini, arabuluculuğu ve tahkimi içeren proje teslim yöntemlerini önermek.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (B2 seviyesine eşdeğer). H
2) Farklı bakış açılarını göz önünde bulundurarak fikirleri sorgulama ve yorumlama, veri toplama ve kullanma, insanlara, yerlere ve çevreye ilişkin kavramlar geliştirme ve bireysel kararlar alma yeteneği. H
3) Tasarım sürecini iletmenin yanı sıra fikirleri geliştirmek için serbest el ve dijital çizim teknikleri de dahil olmak üzere uygun grafik yöntemlerini kullanma becerisi (ECDL ileri seviye). S
4) Mekan, iklim, insan, toplum gibi faktörleri göz önünde bulundurarak mimari tasarımın temel prensiplerini kullanabilme ve mevcut prensipleri eş zamanlı olarak ilgili örneklerde ifade edebilme becerisi. S
5) Mimarlık ve kentsel tasarım projeleri geliştirilirken, tarihi koruma ilkelerinin yanı sıra iklimsel, teknolojik, sosyoekonomik, kültürel etkenlerin şekillendirdiği küresel ve yerel kültürlere ait mimari ilkelerin anlaşılması. H
6) İnsan davranışı ile fiziksel çevre arasındaki ilişkiyi tanımlamak için kullanılan teorileri ve yöntemleri anlamak; aynı zamanda farklı kültürlerin farklı ihtiyaçlarını, değerlerini, davranış normlarını, sosyal ve mekânsal örüntülerini anlamak. H
7) Müşteri ve kullanıcı ihtiyaçlarını, mekan ve ekipman gereksinimlerini, saha koşullarını, ilgili yasa ve standartları da göz önünde bulundurarak tasarım süreçlerinin çeşitli aşamalarını uygulayabilme yeteneği. S
8) İşlev, biçim ve sistemlerin belirlenmesinde uygulamalı araştırmanın rolünü ve bunların insan durumu ve davranışları üzerindeki etkisini anlamak. S
9) Yer çekimi ve yanal kuvvetlere karşı dayanıklı statik ve dinamik yapı davranışının temel prensiplerinin anlaşılması, ayrıca yapısal sistemlerin gelişiminin ve uygulamalarının öğretilmesi. S
10) Doğal ve tarihi kaynakları korumayı ve sağlıklı çevreler oluşturmayı amaçlayan mimari ve kentsel tasarım projelerinde sürdürülebilirlik ilkelerini uygulama becerisi. S
11) Erişilebilirlik ilkelerinin yanı sıra mekanik, elektrik, yangın önleme, düşey sirkülasyon gibi yapı ve güvenlik sistemlerinin temel prensiplerini bina tasarımına uygulayabilme becerisi. S
12) Malzeme, ürün, bileşen ve montajların özelliklerine ve performanslarına, çevresel etkilerine ve yeniden kullanım olanaklarına bağlı olarak seçiminde temel prensiplerin anlaşılması. S
13) Şematik tasarım aşamasından tasarım geliştirme aşamasına kadar yapısal sistemler, can güvenliği ve sürdürülebilirlik prensiplerini bir arada barındıran kapsamlı bir mimari proje üretebilme yeteneği. S
14) Enerji tasarrufu, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma sistemleri, hava kalitesi, güneş yönelimi, gün ışığı ve yapay aydınlatma, akustik gibi çevre sistemlerinin prensiplerinin anlaşılması; ayrıca uygun performans değerlendirme araçlarının kullanılması. S
15) Bina kabuk sistemlerinin tasarımında uygun malzeme, ürün ve bileşenleri seçebilme yeteneği. S
16) Çok disiplinli tasarım süreçlerinde farklı alanların prensiplerini ve kavramlarını anlayabilme ve tasarım ekibinin bir üyesi olarak başkalarıyla işbirliği içinde çalışabilme becerisi. S
17) Mimarın, toplumun çevresel, sosyal ve estetik konularını dikkate alarak tasarım ve inşaat süreçlerini organize etme ve yönetme sorumluluğunu anlamak. S
18) Bir binanın tasarım ve inşasını etkileyen mimarın kamu sağlığı ve güvenliği, erişilebilirlik, koruma, yapı kodları ve yönetmelikleri ile kullanıcı hakları gibi yasal sorumluluklarını anlamak. S
19) Binaların tasarımı ve inşasında yer alan etik sorunları anlayabilme ve toplum yararına hizmet sunabilme yeteneği. Ayrıca, toplumun refahına katkıda bulunan küresel ve yerel ölçeklerde sosyal sorumlulukla hareket edebilme yeteneği. S
20) İşler için rekabet etme, danışman seçme ve ekip oluşturma yöntemlerini anlamak, finansal yönetim ve iş planlamasını, zaman yönetimini, risk yönetimini, arabuluculuğu ve tahkimi içeren proje teslim yöntemlerini önermek. S
Prepared by and Date ESRA SERT , April 2022
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi ESRA SERT

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Çağdaş kent: Kent için figüratif olmayan mimari dile doğru
3) Gizli Mimarlık ve Kent
4) Mimarlıkta disiplinler arası yaklaşımlar ve ara durumlar
5) Seçilen Konular Üzerine Öğrenci Sunumları ve Tartışma
6) Taşınabilir Ütopyalar ve Mimarlık
7) İlişkisel Kent
8) Mimarlar, arılar ve tür olma durumu
9) Seçilen Konular Üzerine Öğrenci Sunumları ve Tartışma
10) Güncel Alternatif Mimari Pratikler
11) İstanbul’da Mimarlık Pratiğini Yeniden Düşünmek
12) Kent Hakkı
13) Seçilen Konular Üzerine Öğrenci Sunumları ve Tartışma
14) Final Sunumları
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Required/Recommended ReadingsRecommended Reading: Archizoom Associates (1970) No-Stop City Residential Park Climatic Universal System, Design Quarterly, No. 78/79, Conceptual Architecture, pp. 17-21. Alex Wall (1999) Programming the Urban Surface, pp. 233-249, in Recovering Landscape, Essays in Contemporary Landscape Architecture, James Corner, ed., New York: Princeton Architectural Press. Andrew Karvonen (2011) "Toward the Relational City: Imaginaries, Expertise, Experiments", The MIT Press. Beatriz Colomina (2014) “Little Magazines: Small Utopia”, pp.163-167, in The Idea of the Avant Garde and What It Means Today, Ed. by Marc James Léger, Manchester University Press. David Gissen (2008) “Architecture’s Geographic Turns”, LOG 12, 2008: 59-67. David Harvey (2000) “On Architects, bees, and species being”, pp. 199-213, in Spaces of Hope, Edinburg University Press. David Harvey (2000) “The insurgent architect at work”, pp. 233-257, in Spaces of Hope, Edinburg University Press. David Harvey (2003) “The Right to The City”, International Journal Urban and Regional Research, Vol: 27(4). Latife Tekin (1993) Berji Kristin: tales from the garbage hills: a novel, preface by John Berger. Murat Cemal Yalçıntan, Çare Olgun Çalışkan, Kumru Çılgın ve Uğur Dündar (2014) İstanbul Dönüşüm Coğrafyası, pp. 47-70, in Yeni İstanbul Çalışmaları, Metis Yay. Pablo Martínez Capdevila (1970-1971) The Interior City. Infinity and Concavity in the No-Stop City Pier Vittorio Aureli (2007) Martino Tattara Stop City, DOGMA, pp. 1-8. Superstudio (1970) Hidden Architecture, Design Quarterly, No. 78/79, Conceptual Architecture (1970), pp. 54-58, Published by: Walker Art Center.
Teaching MethodsSelected topics are going to be studied, researched and discussed in the studio. Students are expected to read the articles given before, make research about the topics for an each lecture. And prepare one paragraph for an each lecture: brief commentaries on selected topics in the assigned readings of each lecture or prepare visual material for each lecture like collage, table, photo shopped images or a game (to be ready the day of the course meeting stated in syllabus and submitted as one single file at the end of the term). Final submission will be a power point presentation or a poster presentation. Detailed research on the selected context.
Homework and Projects9 Assignments and 2 Power Point Presentation \ Poster Presentation
Laboratory Work-
Computer UseYes
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 1 % 40
Ödev 1 % 30
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration serte@mef.edu.tr
-
Office: Esra Sert: Block A, Floor 4 Email: serte@mef.edu.tr Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 14 4 56
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5