School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 434 | ||||
Course Title in English | Health Economics | ||||
Course Title in Turkish | Sağlık Ekonomisi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ECON 202 - Microeconomic Theory II |
||||
Expected Prior Knowledge | Intermediate microeconomics | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Analyze and critically evaluate the economic factors influencing healthcare systems, understand the principles of resource allocation in the health sector, and apply economic concepts to assess the efficiency, equity, and sustainability of healthcare delivery. | ||||
Course Description | This is a one-semester undergraduate course, designed to introduce students to the fundamentals of health economics, focusing on demand for health and health care and various pressing issues in public health policy. The course assumes familiarity with principles of microeconomics but no background knowledge on healthcare is required. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders katılımcılara sağlık iktisadinin temellerini anlatır. Sağlığa olan talep, arz ve sağlık politikasındaki çeşitli konulara mikro iktisadi araçları kullanarak yaklaşır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Sağlık ve sağlık hizmetleri ile ilgili mikroekonomik kavramları anlamak 2) Sağlık ekonomisi kavramlarını olası ekonomik ve sağlık hizmetleri pazarındaki uygulamalarla ilişkilendirmek. 3) Hükümetin sağlık hizmetleri pazarındaki rolünü anlamak ve performansını değerlendirmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | FIRAT BİLGEL , November 2023 |
Course Coordinator | FIRAT BİLGEL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. FIRAT BİLGEL |
Hafta | Konu |
1) | Neden sağlık ekonomisi? Sağlık hizmetine olan talep |
2) | Sağlık talebi: Grossman modeli |
3) | Sağlıkta sosyoekonomik eşitsizlikler: Doktor işgücü piyasası |
4) | Sigorta talebi |
5) | Ters seçim: Akerlof’un limon problemi |
6) | Ters seçim: Rothschild-Stiglitz modeli |
7) | Gerçek piyasalarda ters seçim: Manevi zarar |
8) | Sağlık politikası ikilemi Beveridge modeli: kamulaştırılmış sağlık hizmeti |
9) | Bismarck modeli: sosyal sağlık sigortası |
10) | Nüfusun yaşlanması ve sağlık politikasının geleceği |
11) | Sağlıkta dışsallığın ekonomisi |
12) | Özel konular: Organ naklinin ekonomik boyutları |
13) | İktisadi epidemioloji ve obezite |
14) | Özel konular: Sağlık ekonomisinde seçilmiş ampirik çalışmalar |
15) | Final dönemi |
16) | Final dönemi |
Required/Recommended Readings | Health Economics by Bhattacharya, Hyde and Tu (2013). | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped learning | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | N/A | |||||||||||||||||||||
Computer Use | N/A | |||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
bilgelf@mef.edu.tr Improper behavior, academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 7 | 1 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |