School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ECON 434
Course Title in English Health Economics
Course Title in Turkish Sağlık Ekonomisi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ECON 202 - Microeconomic Theory II
Expected Prior Knowledge Intermediate microeconomics
Co-requisites None
Registration Restrictions Only undergraduate students
Overall Educational Objective Analyze and critically evaluate the economic factors influencing healthcare systems, understand the principles of resource allocation in the health sector, and apply economic concepts to assess the efficiency, equity, and sustainability of healthcare delivery.
Course Description This is a one-semester undergraduate course, designed to introduce students to the fundamentals of health economics, focusing on demand for health and health care and various pressing issues in public health policy. The course assumes familiarity with principles of microeconomics but no background knowledge on healthcare is required.
Course Description in Turkish Bu ders katılımcılara sağlık iktisadinin temellerini anlatır. Sağlığa olan talep, arz ve sağlık politikasındaki çeşitli konulara mikro iktisadi araçları kullanarak yaklaşır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Sağlık ve sağlık hizmetleri ile ilgili mikroekonomik kavramları anlamak
2) Sağlık ekonomisi kavramlarını olası ekonomik ve sağlık hizmetleri pazarındaki uygulamalarla ilişkilendirmek.
3) Hükümetin sağlık hizmetleri pazarındaki rolünü anlamak ve performansını değerlendirmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date FIRAT BİLGEL , November 2023
Course Coordinator FIRAT BİLGEL
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. FIRAT BİLGEL

Course Contents

Hafta Konu
1) Neden sağlık ekonomisi? Sağlık hizmetine olan talep
2) Sağlık talebi: Grossman modeli
3) Sağlıkta sosyoekonomik eşitsizlikler: Doktor işgücü piyasası
4) Sigorta talebi
5) Ters seçim: Akerlof’un limon problemi
6) Ters seçim: Rothschild-Stiglitz modeli
7) Gerçek piyasalarda ters seçim: Manevi zarar
8) Sağlık politikası ikilemi Beveridge modeli: kamulaştırılmış sağlık hizmeti
9) Bismarck modeli: sosyal sağlık sigortası
10) Nüfusun yaşlanması ve sağlık politikasının geleceği
11) Sağlıkta dışsallığın ekonomisi
12) Özel konular: Organ naklinin ekonomik boyutları
13) İktisadi epidemioloji ve obezite
14) Özel konular: Sağlık ekonomisinde seçilmiş ampirik çalışmalar
15) Final dönemi
16) Final dönemi
Required/Recommended ReadingsHealth Economics by Bhattacharya, Hyde and Tu (2013).
Teaching MethodsFlipped learning
Homework and Projects
Laboratory WorkN/A
Computer UseN/A
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 25
TOTAL % 100
Course Administration bilgelf@mef.edu.tr

Improper behavior, academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 7 1 1 14
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 14 2 16
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5