School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | FIN 204 | ||||
Course Title in English | Corporate Finance | ||||
Course Title in Turkish | Kurumsal Finansman | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II ACCT 201 - Financial Accounting |
||||
Expected Prior Knowledge | Basic knowledge of accounting and financial statements. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To understand the principles of Corporate Finance and learn the skills that help in financial decision making process in a typical corporation | ||||
Course Description | In today’s business world, both the management candidates and entrepreneurs who would like to do their own business needs to have the basic knowledge and skills about corporate finance or in other words how to manage finance issues. With this course, we are aiming to provide the necessary skills and knowledge to the students that will enable them to understand the basic principles of finance, learn how to use the decision making tools, analyze the situations and how to decide accordingly. Within the course the basic finance decisions and terminology shall be discussed while talking about the concepts of time value of money, opportunity cost, calculation and principles behind the net present value and IRR metrics together with cost of capital and cost of debt concepts | ||||
Course Description in Turkish | Günümüz iş dünyasında, hem işletme adayları hem de kendi işlerini yapmak isteyen girişimciler, kurumsal finansman hakkında veya başka bir deyişle finans konularını nasıl yönetecekleri konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olmalıdır. Bu ders ile öğrencilere finansın temel prensiplerini anlamalarını, karar verme araçlarını nasıl kullanmaları gerektiğini, durumları analiz etmelerini ve buna göre karar vermelerini sağlayacak gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Derste paranın zaman değeri, fırsat maliyeti, net bugünkü değerin arkasındaki hesaplama ve prensipler ve IRR metrikleri ile birlikte sermaye maliyeti ve borç maliyeti kavramları hakkında konuşulurken temel finans kararları ve terminolojisi tartışılacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Finans ve kurumsal finansmanın temel ilkelerini anlamak 2) projeleri iç getiri oranlarına göre karşılaştırmak ve analiz etmek; 3) sermaye maliyetini ve borç maliyetini hesaplamak 4) Sermaye finansmanı ve borç finansmanı yöntemlerinin dinamiklerini anlar ve bu yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını mevcut finansal duruma göre değerlendirmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , May 2023 |
Course Coordinator | CEYHAN MUTLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. AYCA ATALAY |
Hafta | Konu |
1) | Kurumsal Finansmana ve Finans Yöneticisine Giriş |
2) | Mali Tablo Analizine Giriş |
3) | Paranın Zaman Değeri: Giriş, Nakit Akışlarının Değerlendirilmesi |
4) | Faiz Oranları, Tahviller ve Hisse Senedi Değerlemesi |
5) | Sermaye Bütçelemenin Temelleri, Yatırım Kararları Nasıl Alınır |
6) | Risk Nedir? Risk ve Getiri İlişkisi, Sermaye Varlıkları Fiyatlandırma Modeli Sistematik Risk ve Hisse Riski Primi ve Sermaye Maliyet |
7) | Ara Sınav |
8) | Yatırımlar nasıl finanse edilir; Sermaye Yapılanması; Borç veya Özsermaye |
9) | Kâr Payı Ödeme Kararı, Ne Kadar Ödenecek? Nasıl ödenir? |
10) | Finansal Modelleme ve Proforma Analiz; |
11) | İşletme Sermayesi Yönetimi ve Kısa Vadeli Finansal Planlama |
12) | Opsiyon Uygulamaları ve Kurumsal Finansman |
13) | Birleşme ve Satın almalar |
14) | Uluslararası Kurumsal Finansman |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Lecture Notes shall be provided. Apart from the lecture notes the following text book is required. Fundamentals of Corporate Finance by Jonathan Berk, Peter DeMarzo, Jarrad Harford | |||||||||||||||
Teaching Methods | The lectures shall require the students’ active participation and discussion. Individual studies for home-works & Projects and team works for case studies in class lectures shall be asked for. | |||||||||||||||
Homework and Projects | There will be small home-works for students that will help them to understand the course material by actually doing it. Also a Project where the students shall use the information provided during the courses for Final shall be demanded as Final exam note. | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Ödevler | 2 | 16 | 2 | 36 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |