School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MGMT 204 | ||||
Course Title in English | Organizational Theory | ||||
Course Title in Turkish | Örgüt Teorisi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MGMT 201 - Managing People and Organizations | MGMT 203 - Organizational Behavior |
||||
Expected Prior Knowledge | Basic knowledge on business and OB concepts | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To understand why, when and how managers formulate and execute organizational changes for increasing organizational effectiveness | ||||
Course Description | This course aims to focus on organizational change in the broad theory and design of organizations discussion, with a real-life approach, which would enable the students to make the connections between concepts and the real-world implications of organizational design and change. The course has an integrated flow, specifically engineered for the topics to build on each other in a logical manner. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, geniş örgüt teorisi ve tasarımı tartışması içinde örgütsel değişim kavramına odaklanmakta ve öğrencilere teorik örgütsel teori ve tasarım kavramlarını aktarırken bu kavramları gerçek hayat uygulamaları ile bağdaştırmalarını hedeflemektedir. Dersin akışı bilinçli olarak konuların birbiri üzerine gelerek mantıksal bir şekilde inşa edilmesi şeklinde tasarlanmıştır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Organizasyonlarda paydaş yaklaşımını ve işlem maliyeti teorisinin temellerini anlamak 2) herhangi bir organizasyon yapısını değerlendirmek (yani ürün ekipleri, dış kaynak kullanımı vb.) 3) Örgüt kültürünün kökenlerini analiz etmek ve tartışmak 4) uluslararası strateji ile küresel organizasyon tasarımı arasındaki karmaşık ilişkiyi analiz edebilme |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ALTIN KAVADARLI , May 2023 |
Course Coordinator | HANDE KARADAĞ |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Doç. Dr. HANDE KARADAĞ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | BL1- Günümüzde yönetim |
3) | BL 2- Karar Verici Olarak Yönetici |
4) | BL 3 -Önemli Yönetsel Sorunlar |
5) | BL 4 - Yönetim Çevresi |
6) | BL 5 - Değişim ve Yenilikçiliği Yönetmek |
7) | BL 6 - Planlama ve Hedef Belirleme |
8) | Ara dönem sunumları |
9) | BL 7 - Örgütlerde Yapılandırma ve Tasarım |
10) | BL 8 - İnsan Kaynağını ve Farklılıkları Yönetmek |
11) | BL 9 - İş Gruplarını ve İş Takımlarını Yönetmek |
12) | BL 10- Birey Davranışını Anlamak |
13) | BL 11 - Çalışanları Motive Etme ve Ödüllendirme |
14) | BL 12 - Liderliği Anlamak |
15) | Final Projeleri Dönemi |
16) | Final Projeleri Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required: · Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, David A. De Cenzo, Fundamentals of Management, 11th Edition, Pearson Global Edition | |||||||||||||||
Teaching Methods | Real life case studies, group and individual projects, power point presentations, online discussions, brainstorming, videos will be the essential part of the course. The students are expected to come each session having read and watched the course material. Participation, active learning and learning by discussion are essential. Every member of the class is expected to contribute to the subject and freely share her/his knowledge, ideas and questions. Throughout the course, experiential, research-based and reflective teaching strategies are used. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Participants are expected to: • prepare case studies; • participate in class discussions; • study the assigned reading/ videos; The students will be making two projects and presentations; one in the middle and one at the end of the semester. The details of the projects will be announced later by the instructor. Before the presentations, the projects have to be submitted as a PPT file within a deadline provided by the instructor. Late assignments will not get full points. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | Use of personal laptops during online lectures. | |||||||||||||||
Other Activities | Guest speakers will be invited for giving practical aspects of related theoretical concepts. | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
kavadarlia@mef.edu.tr Class Attendance: Students are expected to attend classes regularly, be punctual, and complete all work whether present or not. Class Participation: Each student must actively participate in class discussions in order to earn his/her "class participation" grade. It is not enough to join the class and just sit and listen to the instructor or other students. You will not earn class participation grade that way. Sometimes, I will call on students to answer questions and discuss class materials. Leaving the class session during the class before the break and without the permission of the instructor is strictly prohibited. Students will be encouraged to participate in class, and contribute to the learning experience. Students are always free and encouraged to give feedback and ask questions about the course via e-mail to instructor (kavadarlia@mef.edu.tr). Make-up exams will be subject to the Excuse Regulation (link: (https://students.mef.edu.tr/tr/mazeretlerin-kabulu-ve-mazeret-sinavlarinin-yapili#gsc.tab=0). Students are required to submit a request (together with their reports) to the faculty secretary within three (3) days of the exam via this link: https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu). The requests are discussed with the faculty board and the decision taken by the faculty secretary is sent to the instructor. Once the student’s excuse is accepted, the instructor and the student will decide together to arrange the place and time. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK Disciplinary Regulation. Derse Devam: Öğrencilerin derslere düzenli olarak katılmaları, dakik olmaları ve mevcut olsun ya da olmasın tüm işlerini tamamlamaları beklenmektedir. Derse Katılım: Her öğrencinin “ders katılım” notunu alabilmesi için ders tartışmalarına aktif olarak katılması gerekmektedir. Derse katılmak ve sadece oturup hocayı veya diğer öğrencileri dinlemek yeterli değildir. Bu şekilde derse katılım notu alamazsınız. Bazen öğrencileri soruları yanıtlamaya ve ders materyallerini tartışmaya çağırırım. Ders sırasında ders molasından önce ve öğretim elemanının izni olmadan dersten çıkmak kesinlikle yasaktır. Öğrenciler derse katılmaya ve öğrenme deneyimine katkıda bulunmaya teşvik edilecektir. Öğrenciler her zaman serbesttir ve eğitmene (kavadarlia@mef.edu.tr) e-posta yoluyla dersle ilgili geri bildirimde bulunma ve soru sorma konusunda teşvik edilirler. Bütünleme sınavları Mazeret Yönetmeliği hükümlerine tabi olacaktır (link: (https://students.mef.edu.tr/tr/mazeretlerin-kabulu-ve-mazeret-sinavlarinin-yapili#gsc.tab=0). Sınav tarihinden itibaren üç (3) gün içerisinde https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu bağlantısını kullanarak talebini (raporlarıyla birlikte) fakülte sekreterliğine iletmeleri gerekmektedir. Talepler fakülte kurulunda görüşülerek fakülte sekreterinin aldığı karar öğretim elemanına iletilir. Öğrencinin mazereti kabul edildikten sonra öğretim elemanı ve öğrenci birlikte yer ve zamanı belirleyeceklerdir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabi olacaktır. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 2 | 12 | 2 | 2 | 32 | ||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |