School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | FIN 336 | ||||
Course Title in English | Mergers and Acquisitions | ||||
Course Title in Turkish | Birleşmeler ve Satın Almalar | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 131 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
FIN 202 - Finance | FIN 204 - Corporate Finance |
||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to understand and evaluate Mergers and Acquisitions (M&As) from a financial perspective within a local and international context across major industries (i.e. finance, technology, industrial sectors). | ||||
Course Description | M&As, originally an Anglo-Saxon phenomenon has become a mainstream corporate finance activity around the globe during the last several decades. In todays business environment, it is crucially important to understand mergers and acquisitions (M&As); the motivations behind, types of transactions, value creation aspects of M&As within a local and global perspective. The course shall make significant contribution to the knowledge of the students in this field and help them to be prepared to understand and evaluate M&As accordingly. | ||||
Course Description in Turkish | Orijinal olarak Anglo-Saxon dünyasına özgü olan şirket Birleşme ve Devralmaları özellikle son 30-40 yıldan bu yana dünyanın her bölgesinde sıklıkla rastlanan birçok önemli bir kurumsal finansman faaliyeti haline gelmiştir. Günümüz iş dünyasında Birleşme ve Devralma işlemlerini, türleri, arkasında yatan nedenleri ve değer yaratma özelliklerini anlamak büyük önem taşımaktadır. Bu ders öğrencilerin bu alandaki bilgi birikimlerine önemli katkıda bulunarak bu işlemleri daha iyi anlamaları ve değerlendirmelerini sağlayacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Çeşitli Birleşme ve Satın Alma türlerini tanımlamak. 2) Yerel ve küresel bağlamda birleşme hareketlerini anlamak. 3) Yerel ve uluslarası Birleşme ve Satın Alma düzenlemelerini çalışmak. 4) Birleşme ve Satın Alma işlemleri için değerleme ve finansal tabloları analiz etmek. 5) Yerel ve uluslararası Birleşme ve Satın Alma örneklerini kullanarak değer yaratma etkilerini anlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | METİN YILMAZ , January 2019 |
Course Coordinator | MERVE ÖZ |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. METİN YILMAZ |
Hafta | Konu |
1) | Birleşme ve Satın Alma teorileri ve motivasyonları, işlem tanımları ve türleri |
2) | Birleşmeler |
3) | Türkiye'de ve yurtdışında Birleşme ve Satın Almaların düzenlenmesi |
4) | Sinerji ve değer yaratma |
5) | Finansal analizler |
6) | Proje sunumu: Birleşme ve Satın Alma vakalarının değer yaratma perspektifinden analizi |
7) | Türkiyede Birleşme ve Satın Almalar |
8) | Vaka çalışmaları |
9) | Vaka çalışmaları |
10) | Değerleme yöntemleri |
11) | Vize sınavı |
12) | Sanayi sektöründe Birleşme ve Satın Almalar |
13) | Finansal Hizmetlerde Birleşme ve Satın Almalar |
14) | Teknoloji sektöründe Birleşme ve Satın Almalar |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | Recommended: -Bruner, Case Studies in Finance: Managing for Corporate Value Creation, McGraw Hill, 7th ed., (2013) -Ernst&Young Turkey, Mergers and Acquisitions annual reports, 2017 and previous years | |||||||||||||||
Teaching Methods | There will be lectures, related videos, readings and guest speakers from the industry. Students are expected to work independently and in teams for projects. | |||||||||||||||
Homework and Projects | The students as small teams are expected to work on M&A cases on the first project. | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | 2 or 3 guest speakers from the investment banking industry will be invited to the class to make presentations or discuss the relevant topics. | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
yilmazme@mef.edu.tr 0212-395 3663, office hours: 08:00-17:00 weekdays, |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 15 | 6 | 1 | 22 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 1 | 11 | ||
Total Workload | 131 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |