İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | BUS 432 | ||||
Ders Adı İngilizce | Business Analytics | ||||
Ders Adı Türkçe | İş Analitiği | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 132 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making) |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Veri bilimine giden yolu anlamak ve gerçek hayattaki bir projeyle veri analitiği süreci hakkında ilk elden deneyim ve daha yüksek bir anlayış kazanmak | ||||
Ders Açıklaması | Gerçek hayat verisi ve problemleri, şaşırtıcı olmayan bir şekilde öğrenme ortamlarından daha karmaşıktır. İş problemlerini anlamanın temeli ise veridir. Veriden anlam çıkarma, çözümler üretme ve sonuçların iletişimini kurabilmek geniş bir yetenek yelpazesine ihtiyaç duyar. Bu ders, bütün analitik süreci, uygulamalı bir şekilde gerçek hayat problemleri üzerinden göstermeyi hedeflemektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Analiz edilen verilerin bulgularını tutarlı ve anlaşılır bir şekilde iletmek 2) veri kümelerini işlemek ve özet tablolar oluşturmak, verileri uygun araç seçimiyle (ör. histogram, dağılım grafiği, pasta grafikleri) görselleştirmek 3) R ve diğer ilgili programlar ile kodlama yapmak (örn tidyverse) 4) Yeniden üretilebilir araştırma projeleri yapmak 5) temel veri madenciliği algoritmalarını (örneğin regresyon, lojistik regresyon) uygulamak ve çıktıyı yorumlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | N | |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | H | Proje |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | H | Proje |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | N |
Hazırlayan ve Tarih | HANDE KARADAĞ , January 2019 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. BERK ORBAY |
Hafta | Konu |
1) | İş Analitiğine Giriş |
2) | R diline giriş |
3) | R diline giriş (2) ve Github tanıtımı |
4) | Açıklayıcı Veri Analizi (veri manipulasyonu) |
5) | Açıklayıcı Veri Analizi (görselleştirme) |
6) | Yeniden Üretilebilir Araştırma |
7) | İnteraktif Analiz |
8) | Interaktif Analiz |
9) | Sunumlar 1 |
10) | İş Analizinde Cloud Computing Kullanımı |
11) | Makine Öğrenmesine Giriş 1 |
12) | Makine Öğrenmesine Giriş 2 |
13) | Uygulamalar 2 |
14) | Sunumlar 2 |
15) | Final Projeleri Dönemi |
16) | Final Projeleri Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen: R for Data Science, H. Wickham & G. Grolemund, https://r4ds.had.co.nz/ | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders sonuç odaklı olarak tasarlanmıştır. Öğrencilerin derste ve ödevlerinde öğrendiklerini bireysel ve takım çalışmalarında uygulamaları ve sunmaları beklenir. Sunum aracı ise Progress Journals adını vereceğimiz GitHub Sayfalarıdır. Bu şekilde öğrenci, çevrimiçi bir portföy biçiminde bilgi ve beceri kanıtını gösterebilecektir. Öğrencilere konuyu tanıtmayı ve engelleri aşmada rehberlik etmeyi amaçlayan kısa görevler verilecektir. Daha sonra öğrencilere öğrendiklerini kodlayarak ve analiz ederek uygulama ödevi verilecektir. Bu oturumlarda öğrenciler işbirliği yapmaya ve birbirlerinden öğrenmeye teşvik edilir. Genel olarak iş sorunları, analitik yaklaşımlar, araştırmalar ve diğer ilgili konular hakkında tartışmalar yapılacaktır. Alan uzmanları ve özel konuklar zaman zaman deneyimleriyle ilgili sunumlar yapmak üzere davet edilecektir. Kısaca, kodlama ve analiz becerilerini geliştirmek için doğrudan bir ürün oluşturma konusunda oldukça uygulamalı bir ders olacaktır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem boyunca bir grup projesi olacaktır. Bu proje için tüm grup üyeleri katkılarına göre not alacaktır. Genel olarak öğrenciler kendi grupları içinde ve gruplar arasında özgürce iletişim kurabilirler. İşbirliği yapılması desteklenmektedir. Bazı grup projeleri büyük bir proje altında birleştirilebilir. DataCamp ödevler için kullanılacaktır. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel bilgisayar | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
orbayb@mef.edu.tr Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 3 | 8 | 2 | 30 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 132 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.3 | ||||||
AKTS | 5 |