School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MKTG 432
Course Title in English Customer Relationship Management
Course Title in Turkish Müşteri İlişkileri Yönetimi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 120 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MKTG 201 - Marketing
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the basics of customer relationship management process and interpret its relation with marketing strategy.
Course Description Customer-orientation and implementing an efficient customer relationship management process is very important for an organization to reach its goals. In dynamic markets where competition is intense, an efficient customer management system is essential. The purpose of this course is to develop a comprehensive understanding about customer relationship management (CRM), which is a process that enables to build customer trust and sustainable customer relationships.
Course Description in Turkish İşletmelerin müşterileri faaliyetlerinin merkezine koyması ve müşteri ilişkilerini etkin şekilde yönetebilmesi, işletme hedeflerine ulaşılmasını sağlayan en önemli faktörlerdendir. Rekabetin giderek arttığı, çevresel değişimin yüksek olduğu dinamik pazarlarda, müşteri ilişkileri yönetimi daha da önem kazanmıştır. Bu dersin amacı, işletmelerin müşterileriyle sürdürülebilir ve güvene dayalı ilişkiler geliştirmesini sağlayan müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin temel dinamiklerin öğrencilere kazandırılmasıdır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) örgütler için müşteri ilişkileri yönetiminin önemini anlamak
2) etkili bir MİY sisteminin unsurlarını analiz etmek
3) müşteri ilişkileri yönetiminin dinamiklerini anlamak
4) MİY unsurlarını kullanarak basit kampanyalar tasarlamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date , December 2018
Course Coordinator ŞİRİN GİZEM KÖSE
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Müşteri İlişkileri Yönetimine Giriş
2) İş Stratejisinin Ayrılmaz Bir Parçası Olarak MİY
3) İlişkisel Pazarlama
4) Müşteri Değer Önerisi
5) Müşteri Bilgisinin Geliştirilmesi Müşteri Veri Yönetimi
6) Veri Madenciliği & Veri Analizi
7) Pazar bölümlendirme
8) Müşteri Yönetimi Müşteri Elde Tutma
9) Müşteri Kaybı ve Kazanma Stratejileri
10) Müşteri Yönetimi Tüketici Şikayet Davranışı
11) MİY Sistemleri ve Uygulamaları İletişim Merkezi Yönetimi
12) Kişisel Satış Sözlü ve Sözsüz İletişim Becerileri
13) Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Yönetim Bilgi Sistemleri
14) Gelecek Perspektifler Müşteri Gizliliği Etik
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Required/Recommended ReadingsTEXTBOOK
Teaching MethodsThe instructor will summarize and explain the key concepts regarding each week’s topic. Students are expected to actively participate in class discussions. Mid-term and final exams will mostly consist of essay questions that will attempt to test the ability to organize, synthesize, and apply the topics and related materials previously covered in the class. With case studies and real-life examples, the students will have the chance to expand their perspectives of brand management. Students are expected to share their opinions, ideas and questions in class.
Homework and ProjectsStudents will make a group presentation. The details of the term project will be announced by the instructor.
Laboratory WorkNone
Computer UsePersonal notebook
Other ActivitiesStudents’ free contribution to class is highly recommended. Students may share interesting examples of CRM applications or campaigns in class. Students are also expected to make comments regarding ethical business applications regarding CRM.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1.5 3 1 77
Sunum / Seminer 3 6 2 24
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 8 3 11
Total Workload 120
Total Workload/25 4.8
ECTS 5